Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   House, nu-techno, progressive trance & progressive breaks (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=134663)

Sheogorath 2009-08-06 19:07

House, nu-techno, progressive trance & progressive breaks
 
En tråd för musik som faller inom ramarna för rubrikens genrar. Naturligtvis är fusioner och alla tänkbara subgenrar (tribal/ethno, deep, hip, minimal, electro, progressive, tech o.s.v.) välkomna.

När jag skriver "progressive trance och progressive breaks" tar jag tillvara på de definitioner av dessa genrar som lägger tyngd vid tempot, d.v.s. trance och breaks i ungefär samma tempo som house (~120-133 bpm). Med "nu-techno" avser jag den nya skolans långsammare techno (~115-130 bpm) som skiljer sig från 90- och tidigt 00-tals hårdare/snabba beat som passar bättre i den här tråden.

Länka på!

MVH Sheo

Sheogorath 2009-08-06 19:10

Här kommer min första mix som jag lagt upp på nätet. "OK Techno" är en 120 min lång musikalisk resa mellan olika elektroniska genrar.

http://soundcloud.com/sheo/sheo-ok-t...tinuous-dj-mix

:)

Rex 2009-08-06 19:12

The Bloody Beetroots! Såg dem live @ Emmaboda Festivalen förra veckan, fyfan va bra!


Krampus 2009-08-06 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 3807045)
Här kommer min första mix som jag lagt upp på nätet. "OK Techno" är en 120 min lång musikalisk resa mellan olika elektroniska genrar.

http://soundcloud.com/sheo/sheo-ok-t...tinuous-dj-mix

:)


Sätter på den här i bakgrunden när jag jobbar, så ska jag recensera dig sen.. ;)

Sheogorath 2009-08-06 19:14

Rex: Länken funkade inte. Fixar det till dig:


Sheogorath 2009-08-06 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 3807056)
Sätter på den här i bakgrunden när jag jobbar, så ska jag recensera dig sen.. ;)

Asbra. :thumbup:

Larsson 2009-08-06 20:50

Hugg&Pepp Sweet Rosie (Henrik B Remix)


Henrik B - Waenern


Sebastian Ingrosso och Dirty South - Meich

Sheogorath 2009-08-06 20:58

NU snackar vi grejer! Mycket bra smak där.

Krampus 2009-08-06 21:03

Lyssnade i över 1 timme Sheo. Vet inte hur du mixar dina mixar (vinyl, på datorn?), men det lät helt ok. Tyvär är stilen lite för lam för min smak. Jag vill ha lite hårdare beats och lite knasigare, skruvade ljud. Men mixandet var helt ok. (Jag spelade själv förut). Nu drog jag igång DI-radio och körde electro-house kanalen. Bryan "big b" Armalavage - SubSonic Sounds 020, var riktigt fet. Men det passar kanske inte i tråden. Jag har väldigt lite koll på den här typen av musik nu förtiden. Inte dessmindre gillar jag den. :)

Sheogorath 2009-08-06 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 3807280)
Lyssnade i över 1 timme Sheo. Vet inte hur du mixar dina mixar (vinyl, på datorn?), men det lät helt ok. Tyvär är stilen lite för lam för min smak. Jag vill ha lite hårdare beats och lite knasigare, skruvade ljud. Men mixandet var helt ok. (Jag spelade själv förut). Nu drog jag igång DI-radio och körde electro-house kanalen. Bryan "big b" Armalavage - SubSonic Sounds 020, var riktigt fet. Men det passar kanske inte i tråden. Jag har väldigt lite koll på den här typen av musik nu förtiden. Inte dessmindre gillar jag den. :)

Sökte upp Armalavage på YT och på det första klippet jag hittade rev han av den svenska förmågan John Dahlbäcks klassiker "Everybody", så krappen har ju smak iaf :) De sista 16 min eller så av min mix är dedikerade till electro btw. Det riktigt tunga slutet drar igång 109:07 (01.49.07).

På tal om svenska förmågor. Här river den ohotade tribal-house-mästaren Roger Sanchez av Avicii's (Tim Berglings) remix av "Bang That Box". Har fått förmånen att se "S-Man" två gånger, dels på Sensation Denmark '08 och på Soundscape Copenhagen '09. Han är ta mig fan en helt stört bra live-DJ. Han och Léger leder den ligan as of now. Alltså, remixen av svenske Avicii:


jocke12 2009-08-06 23:41

Rex the dog, Crystal castles, Cut copy, Bag raiders, Daft punk, deadmau5, Hot chip, Yuksek, Surkin, Glenn Morrison, Albin Myers, Crookers, The bloody beetroots, The presets, Cryptonites, DJ Mehdi, Trentemöller, Digitalism, Fake blood, Proxy, Tocadisco, Popof, Moulinex, Danger, Boeoes Kaelstigen, Hervé, 2 many DJs, Boys noize, Sebastien Leger, sebastiAn, Kavinsky och Les petits pilous är sånt som spelas mycket hemma hos mig.

Söker likasinnad för glad hälsning.

tobbo 2009-08-07 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av jocke12 (Inlägg 3807568)
Rex the dog, Crystal castles, Cut copy, Bag raiders, Daft punk, deadmau5, Hot chip, Yuksek, Surkin, Glenn Morrison, Albin Myers, Crookers, The bloody beetroots, The presets, Cryptonites, DJ Mehdi, Trentemöller, Digitalism, Fake blood, Proxy, Tocadisco, Popof, Moulinex, Danger, Boeoes Kaelstigen, Hervé, 2 many DJs, Boys noize, Sebastien Leger, sebastiAn, Kavinsky och Les petits pilous är sånt som spelas mycket hemma hos mig.

Söker likasinnad för glad hälsning.

Me gusta, alla de där är riktigt bra, sista tiden har jag följt ett gäng bloggar för enkelhetens skull så det blir väldigt mixat med artister, sjukt hur många nya bra som poppar upp hela tiden inom de här genrerna. Oftast tankar jag bara några enstaka låtar per artist men kan skriva ner några(bara electro/indie typ), Miike Snow, Buffetlibre, Sidechains, Edwin van Cleef, Mille, Treasure Fingers, Jason Sundstrom, och en del andra fast hör nog hemma i någon annan tråd. Blev inget om house i det här inlägget men kanske postar ett senare.

Sheogorath 2009-08-07 00:33

Check! Popof, Léger, Albin Myers och Tocadisco särskilt check på. Om du gillar Popof kanske Dustin Zahn och Len Faki skulle falla herren i smaken.

Kanske den bästa techno-låten jag hört. Det var orgasm rakt av när Sander Van Doorn rev av den på Sensation Amsterdam i år:

Dustin Zahn - Stranger To Stability (Len Faki's "Podium" Mix)


Sheogorath 2009-08-07 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av tobbo (Inlägg 3807601)
Me gusta, alla de där är riktigt bra, sista tiden har jag följt ett gäng bloggar för enkelhetens skull så det blir väldigt mixat med artister, sjukt hur många nya bra som poppar upp hela tiden inom de här genrerna. Oftast tankar jag bara några enstaka låtar per artist men kan skriva ner några(bara electro typ), Miike Snow, Buffetlibre, Sidechains, Edwin van Cleef, Mille, Treasure Fingers, Jason Sundstrom och en del andra fast hör nog hemma i någon annan tråd. Blev inget om house i det här inlägget men kanske postar ett senare.

Amen!

Tonto 2009-08-07 00:43


lite segt intro men vad gör man inte för lite snorungeklubbdunk.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)