Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

ccm 2018-04-29 14:24

Det har inte gått bra för Hansson och Forsmark än så länge tyvärr. Forsmark fick inte med sig så mycket poäng i vare sig marken eller medleyt, och Hansson underpresterade i kastgrenen och kom långt ner i medleyt. Det ska mycket till om någon svensk ska kunna ta sig till finalen i år. Hoppas verkligen att de kommer igen!

rattlesnake61 2018-04-29 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7928301)
Det har inte gått bra för Hansson och Forsmark än så länge tyvärr. Forsmark fick inte med sig så mycket poäng i vare sig marken eller medleyt, och Hansson underpresterade i kastgrenen och kom långt ner i medleyt. Det ska mycket till om någon svensk ska kunna ta sig till finalen i år. Hoppas verkligen att de kommer igen!

Jo det var lite tråkigt. Krävs att de gör jättebra ifrån sig i arm over arm och inte kommer sist i hanteln för att få en chans att få köra stenar mot tvåan i sina grupper.

ccm 2018-04-30 07:04

Johnny Hansson vann Arm over arm, och Forsmark kom tvåa eller trea i sitt heat. Det finns fortfarande en liten chans för Hansson.

Bjorneman 2018-04-30 11:38

Det kan jag tänka mig. Hade han gjort sig rättvisa i de 2 första grenarna så hade Johnny varit solklar finalist.

Bjorneman 2018-04-30 23:15

Lite synd att båda får köra hantel.
Jag kommer ihåg när David Nyström var med i WSM och fick köra hantel. Han blev slagen av Nick Best som stockpressar 50 kg mindre.

ccm 2018-05-01 06:47

Hansson klarade bara en hantel av fyra, och därmed är finaldrömmen borta för hans del. Väldigt synd! Jag hoppas han tar sig till WSM nästa år och då får ut vad han kan!

rattlesnake61 2018-05-01 12:41

Tråkigt att inga svenskar kvalade men vi får hoppas att de får en chans igen nästa år tillsammans med Årsjö.

Lite underligt att Belsak och Johan Els gick vidare men de hade tur också med stenarna. Tror av vad jag sett att top-5 blir så här:

1. Hafthor
2. Shaw
3. Kieliszkowski
4. Licis
5. Savickas

Sen beror Kieliszkowski's placering en del på hur tung truck-pullen är, han tjänar helt klart på en ''lätt'' pull istället för en jättetung där kroppsvikt blir avgörande.

Savickas kan placera sig ännu bättre om hans marklyft återhämtat sig mer.

Frantic 2018-05-05 08:22

Hur ser man finalen? Tider?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

345.5 i bänk 2018-05-05 09:30

https://docs.google.com/spreadsheets...tjpdc/htmlview

Hafthor leder efter dag 1

Bjorneman 2018-05-05 12:03

Jo, Shaw ser också bra ut.

Savickas kom knappt iväg en meter i framewalken. Undrar vad hans mest ivriga fans kommer skylla på nu. Han är absolut bäst någonsin sett till antal vunna tävlingar, men den tiden är förbi.

345.5 i bänk 2018-05-05 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7930059)
Jo, Shaw ser också bra ut.

Savickas kom knappt iväg en meter i framewalken. Undrar vad hans mest ivriga fans kommer skylla på nu. Han är absolut bäst någonsin sett till antal vunna tävlingar, men den tiden är förbi.

Ja det går inte att räkna bort Shaw än. Truckpull och loading är ju 2 grenar där det inte är helt givet hur det går och mycket kan hända.

Jag är ett stort Z fan. Vill att han ska bli ihågkommen som starkast genom tiderna med mest meriter som han har. Lider lite av att se honom tävling efter tävling vara mil ifrån vad han varit och tror att harvar han på för länge så kommer tyvärr många inte minnas vad han gjort sig förtjänt av.

Stock är han fortfarande grym i såg ju väldigt bra ut i kvalet. Så hoppas han gör bra ifrån sig på stocklyft-VM sedan tar ett snabbt beslut att lägga av.

Dajollee 2018-05-05 14:47

Z skada väl vristen?

trädgårdsmöbel 2018-05-05 14:48

Jag tror Savickas inte kommer lägga av förrän han själv tycker att det är tråkigt. Han är en fantastisk atlet men verkar inte vara en vinnarskalle, utan verkar rätt tillfreds med att bara lyckas kvala och få vara med, genuin tränings och tävlingsglädje, men inte den där lusten att vara bäst och vinna, då hade han istället lagt av när det började dala, strax efter sin prime.

rattlesnake61 2018-05-05 18:03

Savickas fick nån skada när han körde truck pull tidigare. Han har brutit tävlingen enligt Kalle Beck. Tycker han ska fortsätta tävla om han vill, det är väldigt kul att se någon från Pudzianowski/Samuelsson eran som tävlar mot dagens atleter. Sen har han aldrig varit så bra på frame walk med gårdagens setup, kom väl 5-6:a i grenen i sin prime.


Dajollee 2018-05-06 13:35

Kul för den unga polacken!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)