Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

ccm 2017-10-24 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7840565)
Rätta mig om jag har fel: Colin Bryce är huvuddomare på WSM?

Nyligen dök ett klipp upp där Hall slår världsrekord i Silver Dollar Deadlift. Istället för silverdollar har han en massa upplagor av sin självbiografi. Bryce står glatt och promotar boken. Han och Hall verkar för övrigt vara ganska goda vänner.

Är det inte skevt att en domare är 1) kompis med en atlet och 2) hjälper denne att marknadsföra dennes produkt? Jag tycker det.

Jag inser att strongman är litet och att Bryce kanske måste vara både huvuddomare på WSM samt ytterst ansvarig för Giants Live. Lite gränser borde dock kunna dras.

Om du kollar på hur WSM var upplagt senast så är det inte svårt att se att tävlingen var specialgjord för Eddie Hall. Hall genererar mängder med pengar till Colins företag, och Colin hjälper Eddie med framgång (och pengar).

Bjorneman 2017-10-26 11:15

Alltså Eddie hade aldrig vunnit WSM om det inte hade varit både mark och böj. Det är en sak som är säker.

Sen kan man spekulera i varför det var så...

serabella 2017-10-27 08:57

Jag och några vänner hade en liten nybörjar-"strongman"tävling i somras. Endast och allenast för rolighetens skull, men kommer ändå komma upp på youtube. Här kan trailern ses. Gjord i stilen av en japansk gameshow...


Agitator 2017-10-27 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7841966)
Alltså Eddie hade aldrig vunnit WSM om det inte hade varit både mark och böj. Det är en sak som är säker.

Sen kan man spekulera i varför det var så...

Borde det inte vara mark och böj i en strongman tävling?

Ifs, jag skulle nog hellre se Mark enbart och sedan alla andra övningar som är mer brutalare. Böj känns lite tråkigt helt ärligt att se som tävlingsmoment i wsm.

345.5 i bänk 2017-10-28 07:37

Ett fel med förra årets wsm final var att det inte var nån grepp relaterad övning. Dom borde haft 7 grenar och lagt till farmers eller framewalk.

Bjorneman 2017-10-28 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7842785)
Borde det inte vara mark och böj i en strongman tävling?

Ifs, jag skulle nog hellre se Mark enbart och sedan alla andra övningar som är mer brutalare. Böj känns lite tråkigt helt ärligt att se som tävlingsmoment i wsm.

Det har inte varit mark och böj i samma final på många år, men visst det kan ju hända.

MackeJuve 2017-10-31 10:26

Jag ser ut att missa Giants i Norrköping i år... Riktigt tråkigt då årets upplaga känns betydligt mer sexig än fjolårets. Vi har en Z i gryende form som faktiskt SKA tävla, två riktigt bra svenskar i Hansson och Forsmark samt självfallet en supertaggad Årsjö. Har även hunnit bli lite sugen på att se den gigantiska afrikanen.

Tror fjolårets antiklimax(Big Z) gjorde så att de jag brukar gå med tappade lusten. De är inte så styrkeintresserade vilket gör dom otroligt kräsna. På det så har den här månaden visat sig bli svindyr redan nu plus att farsan firas den lördagen. Gillar verkligen inte att bryta en tradition så det svider lite.

rattlesnake61 2017-10-31 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7844175)
Jag ser ut att missa Giants i Norrköping i år... Riktigt tråkigt då årets upplaga känns betydligt mer sexig än fjolårets. Vi har en Z i gryende form som faktiskt SKA tävla, två riktigt bra svenskar i Hansson och Forsmark samt självfallet en supertaggad Årsjö. Har även hunnit bli lite sugen på att se den gigantiska afrikanen.

Tror fjolårets antiklimax(Big Z) gjorde så att de jag brukar gå med tappade lusten. De är inte så styrkeintresserade vilket gör dom otroligt kräsna. På det så har den här månaden visat sig bli svindyr redan nu plus att farsan firas den lördagen. Gillar verkligen inte att bryta en tradition så det svider lite.

Trist för dig men det brukar inte dröja länge innan tävlingen finns på youtube. :)

Kan bli en ganska spännande tävling tror jag. Under normala omständigheter bör väl Savickas övertumfa Årsjö, men med ett ''flexibelt'' grenval kanske Årsjö kan ta hem det.

MackeJuve 2017-11-07 12:56

Thor med en till synes djup böj på 440 kg :hbang: Han gör sig redo att ta över helt och hållet.

Agitator 2017-11-07 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7847169)
Thor med en till synes djup böj på 440 kg :hbang: Han gör sig redo att ta över helt och hållet.


Bjorneman 2017-11-07 21:09

Ja, det var helvete vad stark han har blivit i böj. Det är väl bara Eddie som slår honom på fingrarna där numera.

345.5 i bänk 2017-11-07 21:31

Starkt. Det sved väl för honom att 1 reps mer i böj på WSM hade gett honom titeln. Hafthor gjorde 12reps och dom var tror jag 4st som gjorde 13st.

Jocke67 2017-11-08 08:29

1 bifogad(e) fil(er)
Ja hyfsat djup på den.
Tror jag prickade vändningen här:
Bifogad fil 115701

Shqypnia 2017-11-08 08:36

Tror ni att Forsmark är dopad? :D Utför de dopingtester för poliskåren?

Jocke67 2017-11-08 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shqypnia (Inlägg 7847451)
Tror ni att Forsmark är dopad? :D Utför de dopingtester för poliskåren?

Har frågat mig själv precis samma sak!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)