Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

svenbanan 2018-02-25 16:40

Jäklar! :)

svenbanan 2018-02-25 16:44

Jävligt mycket sol i ögonen nu för De Gea sista kvarten. Lär bli svettigt...

svenbanan 2018-02-25 18:01

Ja, vad ska man säga. United vinner ju trots allt.

Det som gör att det känns så drygt är att det under stora delar av matchen (och många andra matcher) ser ut som att man inte försöker, alternativt att det ser ut som om man inte har några som helst lösningar på att skapa nåt framåt.

Det är som att man antingen har en taktik som går ut på att motståndarna ska göra tillräckligt många misstag bakåt och att United ska kunna få in bollen på nåt sätt i slutet av andra halvlek, alternativt att man helt enkelt har en jäkla tur och får in de där bollarna trots att man inte egentligen har en riktig plan för hur det ska gå till.

Det går fan inte att avgöra om man har tur hela tiden och lyckas avgöra de flesta sådana här jämna matcher utan att egentligen "förtjäna" det eller om det är en genialisk och långsiktig taktik.

Hur som helst funkar det ju (ofta). Då det inte funkar ser det ju verkligen förjävligt ut. När det funkar ser det ju också ofta förjävligt ut i stora delar av matchen. Men man kommer bara i håg höjdpunkterna efter nån vecka...

United spelade upp sig i andra halvlek tycker jag. Lukaku såg hungrig ut hela matchen medans Pogba kändes väldigt blek i första och blev bättre ju längre det gick i andra halvlek. Det känns verkligen som att ifall Mou skulle vara villig att låta honom ta mer kreativa initiativ så skulle United spela så mycket bättre.

StarkaUlf 2018-03-01 19:49

Snart kommer rubrikerna. Zlatan sa precis i en intervju att "dörren till landslaget är inte stängd."

spoon 2018-03-01 22:53

Jag hatar Zlatan. Mer intresserad av att göra reklam än att spela fotboll dom senaste åren. Hade varit skönt att höra Janne säga att dörren är stängd. Har du inte bidragit innan så är du inte välkommen nu.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

svenbanan 2018-03-02 01:17

Varför skulle Zlatan inte göra reklam för sina grejer? Tror inte hans reklamande påverkar hans fotbollsprestation särskilt mycket. Innan han skadade sig så var det väl inget fel på hans engagemang för att spela fotboll?

Problemet är väl att han är gammal och därför inte lika bra som förr.

Ifall Zlatan uttryckligen skulle säga i nån intervju att han känner sig redo att spela i VM och väntar på att Janne ska ring honom så skulle ju Janne få ett problem. Då blir han ju nästan tvungen att plocka med Zlatan på nåt sätt om han inte vill få en massa negativt mot sig ifall Sverige inte vinner VM. Men jag tror inte Janne kommer plocka in honom i landslaget ändå, eftersom han är för vettig.

Men å andra sidan tror jag inte Zlatan kommer uttryckligen säga att han är redo och supersugen heller.

Men å andra sidan kanske Z hinner komma i riktigt bra form och vara fullt duglig till att bli en superinhoppare. Ett sådant scenario tror jag skulle vara riktigt bra!

Hur som helst tror jag det är positivt med publicitet kring landslaget ifall det blir en massa hype om att försöka få med Zlatan till VM. Gratis PR liksom.


Intressantare egentligen att få se om han faktiskt kommer komma i form nog för att göra nån insats i PL och/eller CL nu i vår.

Jag tycker det finns en hel del som talar för att United kan få det lite svårt att behålla andraplatsen. Zlatan har ju rätt mycket att förlora om han kommer in fit for fight i truppen och ska vara den som ska göra skillnaden för att hålla Tottenham, Chelsea och Liverpool bakom, men det visar sig att man inte klarar det.

Han borde väl vara på gång snart nu kan man tycka.

StarkaUlf 2018-03-04 14:49

Fy så tragiskt, Davide Astori i Fiorentina avled i sömnen i natt när dom bodde på hotell inför dagens match. Hade nyss blivit pappa också..

svenbanan 2018-03-05 23:16

Herregud vad uselt United spelade i första halvlek. Sämst av alla var nog Pogba och Sanchez.

Jag antar att man nog ändå förtjänade att vinna, om man nu kan resonera i sådana termer. Alla tre målen man gjorde i andra halvlek var riktigt fina. Men sista delen spelade man med fyra forwards mot ett Palace som stod i eget straffområde.

svenbanan 2018-03-06 10:10

PSG-Real i CL ikväll. Även Liverpool-Porto, men det är ju redan klart i princip.

PSG roterade friskt i sin senaste ligamatch för att ha fräscha spelare till i kväll. Det lär de behöva om de ska kunna hämta upp 3-1 från senast.

Bägge lagen har ju en del viktiga spelare på skadelistan. Modric och Kroos för Real, och Neymar och Mbappé för PSG.

Känns som att detta kan bli en spännande historia. Eller så spelar Real lika bra som sist...

svenbanan 2018-03-06 21:14

Alla de jag skrev var skadade spelar eller sitter på bänken, förutom Neymar då.

svenbanan 2018-03-06 22:23

Fan, Veratti alltså! :thumbdown:

svenbanan 2018-03-07 12:33

Real visade ju tydligt var skåpet ska stå, och att man kommer bli att räkna med i Champions även i år trots att man går såpass uselt (med galaktiska mått mätt) i ligan.

Ska bli intressant att se om Juventus kan läxa upp Tottenham ikväll eller om engelsmännen ska fortsätta vara jättedödare i årets CL. Känns lite svårtippat även om Juventus måste räknas som favoriter.

StarkaUlf 2018-03-07 13:40

Sett till förra matchen så räknar jag Tottenham till stora favoriter att gå vidare. Dom sista 70 minuterna var helt galet bra från Spurs.

Hemmaplan och två bortamål. Dom är i riktigt bra form där typ alla levererar. Eriksen, Son/Lamela, Kane, Dembele. Bakåt ser det också bra ut, även om Sanchez ibland kan agera lite konstigt.

Och Dembele har ju varit äckligt bra senaste stormatcherna för Tottenham. När han är som bäst är han fruktansvärt bra och dominerar verkligen ett mittfält. Vinner boll, tar fram boll, spelar fram. Typ så som man hade hoppats att Pogba skulle göra :D

svenbanan 2018-03-07 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7904762)
Sett till förra matchen så räknar jag Tottenham till stora favoriter att gå vidare. Dom sista 70 minuterna var helt galet bra från Spurs.

Hemmaplan och två bortamål. Dom är i riktigt bra form där typ alla levererar. Eriksen, Son/Lamela, Kane, Dembele. Bakåt ser det också bra ut, även om Sanchez ibland kan agera lite konstigt.

Och Dembele har ju varit äckligt bra senaste stormatcherna för Tottenham. När han är som bäst är han fruktansvärt bra och dominerar verkligen ett mittfält. Vinner boll, tar fram boll, spelar fram. Typ så som man hade hoppats att Pogba skulle göra :D

Jag minns fan inte matchen. Jag har ett vagt minne av att jag tyckte Juve ägde Tottenham helt. Kanske jag såg första kvarten eller nåt och sedan kollade nån annan match?

StarkaUlf 2018-03-07 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7904794)
Jag minns fan inte matchen. Jag har ett vagt minne av att jag tyckte Juve ägde Tottenham helt. Kanske jag såg första kvarten eller nåt och sedan kollade nån annan match?

Första kvarten var Juve bra, blir bjudna på en straff och gör ett offside-mål (om än avslutet är ruskigt bra gjort av Higuain, plus ouppmärksamt försvarsspel). Men sen är det i princip bara ett lag på banan.

Visst, Juve får en till straff som dom missar, men det är ju typ det enda dom lyckas skapa efter att dom gjort 2-0.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)