Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

svenbanan 2018-01-31 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7888480)
Aubameyang till Arsenal
Giroud till Chelsea (?)
Mahrez till City (?)
Özil förlänger med Arsenal
Lucas Moura till Tottenham
Palmieri till Chelsea
Laporte till City
Evans/David Luiz till Arsenal (?)

Mycket som hänt senaste dagarna. Ska bli kul att se hur allt ser ut när dagen är slut :D

Är Lucas klar för Tottenham och Aubameyang för Arsenal?

Jag tyckte jag hörde nånstans att Edin Dzeko också var på väg till Chelsea...

StarkaUlf 2018-01-31 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7888582)
Är Lucas klar för Tottenham och Aubameyang för Arsenal?

Jag tyckte jag hörde nånstans att Edin Dzeko också var på väg till Chelsea...

Yes, båda dom är klara.

Dzeko blir ingenting av, det blev Giroud istället.

svenbanan 2018-01-31 19:38

Lucas tror jag kan bli en riktigt bra värvning för Tottenham. Han är ju alldeles för bra för att sitta på bänken 9 matcher av tio i PSG.

svenbanan 2018-01-31 19:43

Undrar om Alexis spelar ikväll. Jag är sjukt spänd att se hur Mourinho vill formera anfallsbesättningen framöver. Förut tyckte jag att Alexis inte kändes som en klockren värvning, och att man kanske hellre borde värvat till nån annan position. Men jag måste erkänna att jag är ombord helt på Sanchez-tåget nu och tycker att värvningen känns helt rätt (i alla fall i teorin).

Jag tror Sanchez kommer spela till vänster och Rashford eller Mata kommer spela till höger. Martial tror jag kommer få bytas av med Sanchez på vänsterkanten eller kanske bytas av med Lingard som nr 10.

svenbanan 2018-01-31 20:05

Verkar som att Sanchez börjar till höger, och Martial till vänster.

StarkaUlf 2018-01-31 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7888595)
Undrar om Alexis spelar ikväll. Jag är sjukt spänd att se hur Mourinho vill formera anfallsbesättningen framöver. Förut tyckte jag att Alexis inte kändes som en klockren värvning, och att man kanske hellre borde värvat till nån annan position. Men jag måste erkänna att jag är ombord helt på Sanchez-tåget nu och tycker att värvningen känns helt rätt (i alla fall i teorin).

Jag tror Sanchez kommer spela till vänster och Rashford eller Mata kommer spela till höger. Martial tror jag kommer få bytas av med Sanchez på vänsterkanten eller kanske bytas av med Lingard som nr 10.

Så länge Martial är i den formen han har varit i så tror jag att han kommer att få starta till vänster och Sanchez till höger, vilket var vad jag trodde från första början.

Blir det däremot kräftgång för Martial ute till vänster så lär nog Sanchez gå över dit och så blir det Mata eller Rashford ute till höger.

Kan även tänka mig att han spelar en 4-4-2 med en diamant i mitten någon match och kör både Sanchez och Lukaku på topp.

svenbanan 2018-01-31 21:02

5s

StarkaUlf 2018-01-31 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7888645)
5s

Haha tragiskt. Vilket skitmål.

Nåväl, ändå sett helt okej ut för oss efter det. Saknas bara lite mer skärpa sista tredjedelen.

svenbanan 2018-01-31 21:30

Ujujuj.

svenbanan 2018-01-31 21:49

Hyfsat jämnt spelmässigt fram till 2-0, men efter det tycker jag United rasat ihop mer och mer. Mourinho får nog trolla lite i halvtid ifall detta ska lösa sig...

egge 2018-02-02 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7888481)
Mahrez får inte gå till City. Han är en viktig kugge i mitt fantasy-lag.

Nu gick han ju inte till City men jag vet inte AWOL är så mycket bättre. Hade hoppats på att behålla honom resten av säsongen.

Hur går det för dig?

Jag är helt hooked på FPL men den här säsongen går piss. Ligger på 700k-ish OR vilket är i nivå med min första säsong där jag inte la så mycket tankekraft bakom laget. Förra säsongen var min bästa med en top-10 placering i Sverige (humble brag).

StarkaUlf 2018-02-03 20:22

Härligt att United fick studsa tillbaka direkt. Skönt att både Lukaku och Sanchez fick näta till slut.

Och självklart bra att City tappade poäng.

Någon som såg Arsenals match? Var Miki bra?
Och på tal om fantasyn. Satt med Ramsey inbytt i mitt lag, men ändrade mig i sista stunden och tog Son istället :laugh: som vanligt med andra ord.

svenbanan 2018-02-03 20:50

Jag missade Arsenal, och första halvlek av Uniteds match.

Det känns lite oroväckande att United vek ner sig mot Tottenham efter 2-0 målet. Jag trodde man skulle se nervösa ut idag också som nån slags konsekvens av förra matchen. Men nu hade man ju lite tur med motståndet också, och man såg ju faktiskt ut att ha bra självförtroende ändå. Det är ju bara att hoppas att man lyckas behålla det inför kommande matcher.

Hoppas McTomminay kan få lite mer speltid framöver. Han har potential.

Jag blir dock inte klok på hela Lindelöf-soppan. Jag tyckte han spelade bra som mittback innan han blev utflyttad på kanten då Valencia var skadad. Nu verkar han vara tillbaka i frysboxen igen.

Vi får väl se om Tottenham och Liverpool kan tänka sig att spela oavgjort imorgon... :)

StarkaUlf 2018-02-03 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7890069)
Jag missade Arsenal, och första halvlek av Uniteds match.

Det känns lite oroväckande att United vek ner sig mot Tottenham efter 2-0 målet. Jag trodde man skulle se nervösa ut idag också som nån slags konsekvens av förra matchen. Men nu hade man ju lite tur med motståndet också, och man såg ju faktiskt ut att ha bra självförtroende ändå. Det är ju bara att hoppas att man lyckas behålla det inför kommande matcher.

Hoppas McTomminay kan få lite mer speltid framöver. Han har potential.

Jag blir dock inte klok på hela Lindelöf-soppan. Jag tyckte han spelade bra som mittback innan han blev utflyttad på kanten då Valencia var skadad. Nu verkar han vara tillbaka i frysboxen igen.

Vi får väl se om Tottenham och Liverpool kan tänka sig att spela oavgjort imorgon... :)

Om McTominay ska spela så hoppas jag att han gör det istället för Matic. Det går inte att ha Matic + McT samtidigt, kreativiteten är lika med noll. Det fungerar liksom inte att spela i sidled 93% av passningarna. Pogba behövs verkligen för att kunna hitta på något framåt centralt.

Kryss eller att Spurs vinner vore bäst. Chelsea får gärna tappa poäng mot Watford.

svenbanan 2018-02-03 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7890070)
Om McTominay ska spela så hoppas jag att han gör det istället för Matic. Det går inte att ha Matic + McT samtidigt, kreativiteten är lika med noll. Det fungerar liksom inte att spela i sidled 93% av passningarna. Pogba behövs verkligen för att kunna hitta på något framåt centralt.

Kryss eller att Spurs vinner vore bäst. Chelsea får gärna tappa poäng mot Watford.

Jag inbillar mig att McTominay skulle kunna vara lite mer av ett hot framåt då han blir lite mer varm i kläderna. Inte så att han ser nervös ut nu, men det känns ändå som att han spelar väldigt basic för att inte riskera minsta lilla bakåt.

Men absolut att det nog i första hand är på bekostnad av Matic han borde kunna få lite mer speltid.

Som de spelade då Pogba blev inbytt idag, med Pogba som 10 skulle ju också kunna vara en variant. Idag funkade det ju sista tjugo då man hade ett stort övertag spelmässigt. Men det borde ju också kunna funka då man har problem på mittfältet om Pogba blir tvungen att ägna sig allt för mycket åt defensiva sysslor.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)