Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Löst snack om lyftning (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234166)

ChuckTesta 2018-01-17 00:53

Alltså vilka är dom här i misfits egentligen? Jag har alltid trott att det är ett gäng lite smått efterblivna snubbar som tränar med Jason Genova. Men den där snubben är ju skitstark, gjorde inte han en 5a på 180 lutande på förra sidan?

Agitator 2018-01-17 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7881254)
Varför lägger du inte upp ett klipp där du bänkar själv då?

Har inget sådant behov helt enkelt.

Men jag kan berätta att det är full rom och inga stödhjul som armvärmare, bälte, slskor, bänktisha med sådant där grepp på ryggen, handledslindor och extra återhämtningsförmåga i kroppen.

Får man inte som individ tycka något utan att själv presentera något?

Allt jag säger är att jag med stor sannolikhet hade gjort fler själv fast med bättre utförande. Dock hade jag nog inte varit lika snygg i kroppen.

Men eftersom det faller på en ganska viktig punkt så är det mest en godtycklig hypotes från mitt perspektiv. Jag tycker själv inte att jag överdriver i min hypotes eftersom jag ändå är realistisk enligt min vågskål.

Agitator 2018-01-17 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7881256)
Alltså vilka är dom här i misfits egentligen? Jag har alltid trott att det är ett gäng lite smått efterblivna snubbar som tränar med Jason Genova. Men den där snubben är ju skitstark, gjorde inte han en 5a på 180 lutande på förra sidan?

Jopp.

Jay Master är gammal powerlifter om jag inte har för mig.

Det är i princip bara Jay och nytillskottet sedan halvår/år tillbaka som är starka. Resten är mest casuals.

Jay har bänkat rätt ok i gamla videos förr också, men aldrig så här enkelt på tunga vikter. Har för mig jag sett han göra en rätt ok 1a på 5 kakor i någon gammal video med jason som passare (lol).


Gammal video på Lenny när han tävlade i någon lokal tävling med sin gamla träningskamrat Andrew.


Bärsärk 2018-01-17 07:09

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7881258)
Har inget sådant behov helt enkelt.

Men jag kan berätta att det är full rom och inga stödhjul som armvärmare, bälte, slskor, bänktisha med sådant där grepp på ryggen, handledslindor och extra återhämtningsförmåga i kroppen.

Får man inte som individ tycka något utan att själv presentera något?

Allt jag säger är att jag med stor sannolikhet hade gjort fler själv fast med bättre utförande. Dock hade jag nog inte varit lika snygg i kroppen.

Men eftersom det faller på en ganska viktig punkt så är det mest en godtycklig hypotes från mitt perspektiv. Jag tycker själv inte att jag överdriver i min hypotes eftersom jag ändå är realistisk enligt min vågskål.

Klart du får tycka något men nu var de ju tyvärr så klantigt av dig att du tyckte och uttalade dig utan att ha någon aning om vad du pratade om. Det händer ibland, men Larry är en världsmästare och då ska man sitta ner i båten när de handlar om styrka.

Du skulle garanterat inte säga samma sak om du såg Hafthor eller Brian reppa med låga vikter för du vet ju att de är mycket starkare än så.

Du uttalade dig om Larry bara för att du är totalt okunnig, de va de folk störde sig på och inget annat :)

Det skadar inte att säga "Oj jag visste inte att han var så stark" och vara lite ödmjuk istället för att dampa vidare och säga "Men kom igen håll med om att de är lite klent?"

Agitator 2018-01-17 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bärsärk (Inlägg 7881277)
Klart du får tycka något men nu var de ju tyvärr så klantigt av dig att du tyckte och uttalade dig utan att ha någon aning om vad du pratade om. Det händer ibland, men Larry är en världsmästare och då ska man sitta ner i båten när de handlar om styrka.

Du skulle garanterat inte säga samma sak om du såg Hafthor eller Brian reppa med låga vikter för du vet ju att de är mycket starkare än så.

Du uttalade dig om Larry bara för att du är totalt okunnig, de va de folk störde sig på och inget annat :)

Det skadar inte att säga "Oj jag visste inte att han var så stark" och vara lite ödmjuk istället för att dampa vidare och säga "Men kom igen håll med om att de är lite klent?"

Jag har extremt dålig koll på folk som inte är nationellt stora inom bb/pl och inte kommit förbi barriären inom sina inbördesklubbar för beundran.

Han verkar helt klart väldigt stark och jag visste inte vem det var, men jag är fortfarande inte super impad över det jag såg i videon där och då.

Kändes mest som jag tittade på en bbkille som pumpade lite halvtut om än stora vikter. Inte lätt att bli impad när man ser killar som Eddie Hall gör 25 reps i axlar med 70 kgs hantlar osv. Ribban höjs ju liksom för vad som känns impande, även fast det är extremt bra i många fall.

Bärsärk 2018-01-17 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7881284)
Jag har extremt dålig koll på folk som inte är nationellt stora inom bb/pl och inte kommit förbi barriären inom sina inbördesklubbar för beundran.

Han verkar helt klart väldigt stark och jag visste inte vem det var, men jag är fortfarande inte super impad över det jag såg i videon där och då.

Kändes mest som jag tittade på en bbkille som pumpade lite halvtut om än stora vikter. Inte lätt att bli impad när man ser killar som Eddie Hall gör 25 reps i axlar med 70 kgs hantlar osv. Ribban höjs ju liksom för vad som känns impande, även fast det är extremt bra i många fall.

Larry har världsrekordet i 242 och 275

https://www.instagram.com/p/BbtACBFjQRx/

Så han inte känd för en liten skara direkt.

Agitator 2018-01-17 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Bärsärk (Inlägg 7881565)
Larry har världsrekordet i 242 och 275

https://www.instagram.com/p/BbtACBFjQRx/

Så han inte känd för en liten skara direkt.

Nästan ingen känner till honom ifall jag går ner till de största hardcore gymmen i sverige. Det är klubb för inbördesbeundran.

Drar jag till med namn som Haftor och Eddie så kommer de flesta veta.
Namn som folk kanske känner igen är typ Zavickas, Brian Shaw och Dan green.

Någon som är på steroider och har två världsrekord känner knappt någon igen. Skulle inte förvåna mig ifall Pete Rubish är mer känd än Larry ifall man frågar runt lite.

Hade Eddie Hall fått tävla i 275an tro och slagits om rekorden mot Larry?


WRPF är stort så mycket vet jag. Men kan i princip inga namn förutom old schools. Men jag tittar hellre på Strong Mans event om jag ändå ska se på prestationer och steroider.

Det är där det faller, det Larry gör är fantastisk. Men ingen höjer ett ögonbryn utanför klubben för inbördes beundran.

Nu har jag dock lärt mig ytterligare ett namn. Vem vet, i framtiden kanske hans namn blir aktuellt i något som är intressant för den stora massan.

Bärsärk 2018-01-17 18:57

Strongman måste ju vara ännu smalare än SL? :d

MackeJuve 2018-01-17 19:02

Larry är stor, mycket p.g.a. att han har hela paketet: dyngstark, dyngfysik och helt ärlig med vad han tar och i vilka mängder. Är man lite styrkenörd tycker jag faktiskt att man bör känna till honom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Jocke67 2018-01-17 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Bärsärk (Inlägg 7881565)
Larry har världsrekordet i 242 och 275

https://www.instagram.com/p/BbtACBFjQRx/

Så han inte känd för en liten skara direkt.

Översatt till kg:
368+277+388=1033kg @121kg

Då tycker jag att det är ballare med en strongman tex Hafthor som lyfter:
440+230+460=1130kg @190kg(typ)
Mycket mer alleound-stark, undrar om han ens tränar bänkpress regelbundet?

Agitator 2018-01-17 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7881588)
Larry är stor, mycket p.g.a. att han har hela paketet: dyngstark, dyngfysik och helt ärlig med vad han tar och i vilka mängder. Är man lite styrkenörd tycker jag faktiskt att man bör känna till honom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Tror det nog mest är en fråga om ifall man själv tränar på atletklubb och har ögon för andra förbund än ipf.

Annars har man nog noll koll på dessa individer.

MackeJuve 2018-01-17 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7881613)
Tror det nog mest är en fråga om ifall man själv tränar på atletklubb och har ögon för andra förbund än ipf.

Annars har man nog noll koll på dessa individer.

Atletklubb är knappast ett måste. Vi är många som tillhör YT-generationen och tränar, det räcker.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

trädgårdsmöbel 2018-01-17 19:52

Finns det något riktigt smaskigt skvaller om några kända lyftare? Jag tänker mig inte saker som steroider nu, utan mer saker som sex med grapefrukter och liknande.

Diomedea exulans 2018-01-17 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7881256)
Alltså vilka är dom här i misfits egentligen? Jag har alltid trott att det är ett gäng lite smått efterblivna snubbar som tränar med Jason Genova. Men den där snubben är ju skitstark, gjorde inte han en 5a på 180 lutande på förra sidan?

De är inte alla efterblivna, Misfits är egentligen alla som är löst knutna till det "kompisgänget".

Bärsärk 2018-01-17 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jocke67 (Inlägg 7881607)
Översatt till kg:
368+277+388=1033kg @121kg

Då tycker jag att det är ballare med en strongman tex Hafthor som lyfter:
440+230+460=1130kg @190kg(typ)
Mycket mer alleound-stark, undrar om han ens tränar bänkpress regelbundet?

Hafthor lyfter med dräkt, lindor och dragremmar, dessutom är de fullt OK att jucka upp vikter i strongman.

Tänker inte ge mig in i vad som är "rätt" eller fel men Larry drar RAW, ville bara förtydliga det.

Har Haftor ens varit på en riktigt "meet" nån gång?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)