Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Löst snack om lyftning (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234166)

rattlesnake61 2019-02-06 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 8016192)
Han postade 220x6 i bänk på sin Insta idag i alla fall, även om han är jobbig så är det kul att se lite tunga vikter.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Trodde att han skulle ha tappat ännu mer i bänk så om han maxar runt 250 nu är det starkt. När man ser hur engagerad han fortfarande är i vad andra lyfter så verkar det inte omöjligt att han gör en comeback, även om det troligen inte är någon bra idé. Han kan inte vinna WSM igen och för att bli top-5 krävs att han väger 175kg+ vilket hälsan tar mycket stryk av. Men kul att se honom på youtube i alla fall, om han anstränger sig kan han säkert bli en populär youtuber och tjäna en del pengar på det.

MackeJuve 2019-02-06 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 8016427)
Trodde att han skulle ha tappat ännu mer i bänk så om han maxar runt 250 nu är det starkt. När man ser hur engagerad han fortfarande är i vad andra lyfter så verkar det inte omöjligt att han gör en comeback, även om det troligen inte är någon bra idé. Han kan inte vinna WSM igen och för att bli top-5 krävs att han väger 175kg+ vilket hälsan tar mycket stryk av. Men kul att se honom på youtube i alla fall, om han anstränger sig kan han säkert bli en populär youtuber och tjäna en del pengar på det.

Jag har nog mer sug för att se honom göra en SL-satsning snarare än för att han ska ge sig in i WSM igen. Ett "bench only meet" hade varit trevligt också. Jag tror även att detta är mer troligt än att han ska in och leka med Thor och Brian igen. Han behöver hur som helst fortsätta vara stark om han ska förbli relevant, utan styrkan är han bara en dryg och självgod snubbe från Stoke on Trent.

R0B 2019-02-06 16:57

https://youtu.be/Z1s4fRdvgm0?t=109

Kanske ni har sett redan men jäkligt imponerande från Peter Rubish när han böjer, 1:49 in i klippet.

Agitator 2019-02-06 21:20

Vettefan, kändes mest jvligt idiotiskt det jag såg. Han borde inte fått försöka igen med tanke på säkerheten för alla inblandade.

Agitator 2019-02-07 00:44

194 kg på video, dagen efter Brian Shaw köpt en 201 kg sten.

R0B 2019-02-07 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8016508)
Vettefan, kändes mest jvligt idiotiskt det jag såg. Han borde inte fått försöka igen med tanke på säkerheten för alla inblandade.

Du har en poäng, jag är dock imponerad att han vågade försöka igen och att han fick upp den givetvis. Jag hade haft svårt att psyka upp mig för ett till försök

ChuckTesta 2019-02-08 20:21



Kommer det bli marklyftskrig på youtube fram till Arnolds?

Bärsärk 2019-02-09 21:39

https://www.youtube.com/watch?v=zopiopLIIZQ

Live just nu från Super Training Classic 2019

Lite lördagslyftning.

ChuckTesta 2019-02-11 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Bärsärk (Inlägg 8017355)
https://www.youtube.com/watch?v=zopiopLIIZQ

Live just nu från Super Training Classic 2019

Lite lördagslyftning.

Sjukt vad liten Mark har blivit nu, han gjorde "bara" 220 i bänk och 250ish i mark!


MackeJuve 2019-02-12 09:33

Efter allt deras stockpressande blev jag sugen på att testa själv. Fick lite bättre förståelse för hur vändningen ska gå till. Om man inte behärskar pushpress till fullo, skulle ni tro att man gör mer i stockpress förutsatt att man fixar vändningen?

Rahf 2019-02-12 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 8017971)
Efter allt deras stockpressande blev jag sugen på att testa själv. Fick lite bättre förståelse för hur vändningen ska gå till. Om man inte behärskar pushpress till fullo, skulle ni tro att man gör mer i stockpress förutsatt att man fixar vändningen?

Mer än med vanlig stång? Ja, det tror jag.

spas 2019-02-12 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 8017971)
Efter allt deras stockpressande blev jag sugen på att testa själv. Fick lite bättre förståelse för hur vändningen ska gå till. Om man inte behärskar pushpress till fullo, skulle ni tro att man gör mer i stockpress förutsatt att man fixar vändningen?

Är kass på pushpress men tog ändå mindre i stockpress när jag provade det. Väldigt skumt med handtag på "fel" håll och vikten på lite annan plats än med vanlig stång.

MackeJuve 2019-02-12 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 8017972)
Mer än med vanlig stång? Ja, det tror jag.

Citat:

Ursprungligen postat av spas (Inlägg 8017981)
Är kass på pushpress men tog ändå mindre i stockpress när jag provade det. Väldigt skumt med handtag på "fel" håll och vikten på lite annan plats än med vanlig stång.

Okej. Jag minns det som lättare(hade en kort period när jag tränade stockpress) men gick tillbaka i journalen och såg att jag inte hade tagit mer än 80-85 kg i övningen. I pushpress har jag fått upp 100 kg. Har förvisso tränat det väldigt mycket mer än stock men ändå. Allt detta var för flera år sedan.

Ska testa i veckan!

delta_mats 2019-02-12 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 8017971)
Efter allt deras stockpressande blev jag sugen på att testa själv. Fick lite bättre förståelse för hur vändningen ska gå till. Om man inte behärskar pushpress till fullo, skulle ni tro att man gör mer i stockpress förutsatt att man fixar vändningen?

Körde en del stockpress på förra gymmet, minns att det var en ganska skön och rolig övning. Däremot tror jag man pressar mer i en pushpress med vanlig stång, då det är svårt att få kraft från benen med en stock på bröstet.

MackeJuve 2019-02-12 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8017988)
Körde en del stockpress på förra gymmet, minns att det var en ganska skön och rolig övning. Däremot tror jag man pressar mer i en pushpress med vanlig stång, då det är svårt att få kraft från benen med en stock på bröstet.

Jo, jag gillade den också. Enda anledningen till att man slutade var väl att det var en ganska diffus övning(få andra att jämföra sig med). Ska se om man kan få upp 90 pannor! Allt som involverar en chans att få 100 kg över huvudet är ju intressant.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)