Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Spiffy 2016-11-07 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7669518)
Så fighters kan börja filma istället och vinna på felaktiga poängavdrag? Inte särskilt bra ide. Däremot så behövs det konsekventa regler och inte på känn som nu.

Blir ju ett naturligt avbrott. Så domaren kunde kolla på reprisen.
Eye poke = poäng avdrag.
Filmning = poäng avdrag.

Agitator 2016-11-08 00:46

https://pbs.twimg.com/media/CwoMmnyVQAEUPZB.jpg:large

mottat 2016-11-08 02:07

Citat:

Ursprungligen postat av spiffy (Inlägg 7669650)
blir ju ett naturligt avbrott. Så domaren kunde kolla på reprisen.
Eye poke = poäng avdrag.
Filmning = poäng avdrag.


+1

cero 2016-11-08 16:47

Citat:

Helgens huvudmatch var ett tydligt exempel på varför eye pokes borde vara ett direkt poäng avdrag, RDA såg väldigt bra ut i Rond 1, väldigt bra ut i första halvan av rond 2, allt detta ändrades efter ett finger i ögat.
Får man inte 5 minuter på sig efter att ha blivit petad i ögat? Varför tog han inte mer tid på sig om det var så illa?

Doctor Snuggles 2016-11-08 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7669650)
Blir ju ett naturligt avbrott. Så domaren kunde kolla på reprisen.
Eye poke = poäng avdrag.
Filmning = poäng avdrag.

Tyvärr så funkar det inte så. Jag tror inte jag någonsin har sett en domare kolla på en repris. Dessutom så finns det inte möjlighet till repris på de flesta events utanför UFC, och kommissionerna reglerar sporten inte bara för UFC.

Tricklew 2016-11-08 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7670056)
Får man inte 5 minuter på sig efter att ha blivit petad i ögat? Varför tog han inte mer tid på sig om det var så illa?

Någonsin blivit petad hårt i ögat? 5 minuter är inte ens i närheten av den tiden som behövs, behövs betydligt längre, vilket ju förstås inte är hållbart då ingen vill ha en 30minuters paus mitt i en match.

Varför han inte tog sina fulla 5 minuter? Vem vet, kan inte läsa hans tankar.

Spiffy 2016-11-08 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7670088)
Tyvärr så funkar det inte så. Jag tror inte jag någonsin har sett en domare kolla på en repris. Dessutom så finns det inte möjlighet till repris på de flesta events utanför UFC, och kommissionerna reglerar sporten inte bara för UFC.

Domarna får väl inte ens använda sig av repris som det är nu, så det är väl inte så konstigt. Brasilien skulle väl eller har väl börjat med det dock?
Reglerna hade fungerat utan repris (men inte lika bra). Då är det upp till domaren att bedöma.

Grazzafukkinrazzi 2016-11-08 18:40

Regeln om 5 minuters återhämtning gäller egentligen endast vid low blows.

Från regelverket:

Citat:

If a fighter is fouled by blow that the referee deems illegal, the referee should stop the action and call for time. The referee may take the injured fighter to the ringside doctor and have the ringside doctor examine the fighter as to their ability to continue on in the contest. The ringside doctor has up to 5 minutes to make their determination. If the ringside doctor determines that the fighter can continue in the contest, the referee shall as soon as practical restart the fight. Unlike the low blow foul rule, the fighter does not have up to 5 minutes of time to use, at their discretion, and must continue the fight when instructed to by the referee.

Cooks 2016-11-08 23:11

https://www.facebook.com/ConorMcGreg...8/?pnref=story

cero 2016-11-08 23:12

With Dana White right now, tells me Evans/Kennedy is off due to an issue with Evans's medicals. More info to come.

Suck..

cero 2016-11-08 23:50

TST

Rashad @ 195 lbs

baggard 2016-11-09 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7670088)
Tyvärr så funkar det inte så. Jag tror inte jag någonsin har sett en domare kolla på en repris. Dessutom så finns det inte möjlighet till repris på de flesta events utanför UFC, och kommissionerna reglerar sporten inte bara för UFC.


Jag har sett domare använda sig av reprisen flera gånger och tagit ett beslut utifrån den. Sett dom konstatera att det tex faktiskt var ett low blow eller tex att det inte var en eyepoke och då har startat upp fighten på momangen.

Doctor Snuggles 2016-11-09 05:32

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 7670443)
Jag har sett domare använda sig av reprisen flera gånger och tagit ett beslut utifrån den. Sett dom konstatera att det tex faktiskt var ett low blow eller tex att det inte var en eyepoke och då har startat upp fighten på momangen.

Nämn en fight. För jag kan nämna flera där de inte gjort det, fastän de kunnat och borde.

Doctor Snuggles 2016-11-09 05:38

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7670166)
Regeln om 5 minuters återhämtning gäller egentligen endast vid low blows.

Från regelverket:

Inte riktigt. Också från regelverket:

"Fighter who is not fouled by low blow but another foul

If a contest or exhibition of mixed martial arts is stopped because of an accidental foul, the referee shall determine whether the unarmed combatant who has been fouled can continue or not. If the unarmed combatant’s chance of winning has not been seriously jeopardized as a result of the foul and if the foul did not involve a concussive impact to the head of the unarmed combatant who has been fouled, the referee may order the contest or exhibition continued after a recuperative interval of not more than 5 minutes. Immediately after separating the unarmed combatants, the referee shall inform the Commission’s representative of his determination that the foul was accidental."

http://www.abcboxing.com/committee-r...rules-for-mma/

Vilket dessutom är en märklig formulering. För det betyder att om någon tar tag i buren, så kan den andra fightern också få 5 minuter, tekniskt sett.

Bailah 2016-11-09 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7670599)
Nämn en fight. För jag kan nämna flera där de inte gjort det, fastän de kunnat och borde.

Hände väl i senaste galan. Där herb faktiskt stoppade fighten sen kollade reprisen. Kommer inte ihåg vilken fight men har för mig att det hände iaf.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)