Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Spiffy 2015-01-04 07:53

Om DC hade börjat sista ronden så som han var när matchen var över så kanske det hade kunnat bli spännande. *gah!*

spoonchest 2015-01-04 10:56

Såg lite på presskonferensen, och även om det inte var hatisk stämning så var i alla fall Jon rätt bitter på D.C.
D.C verkade vara helt förstörd inombords.

Bailah 2015-01-04 15:00

Suck!

Doctor Snuggles 2015-01-04 15:15



"I hope he is somewhere crying right now".

:D

Doctor Snuggles 2015-01-04 16:07

Intressant perspektiv på Jones från hans namne som ofta får tweets som är menade till Jon:

http://www.reddit.com/r/MMA/comments...is_account_is/

spoon 2015-01-04 17:23

Tycker det var en jämn match. Jones tog dock över helt i fjärde och femte ronden. Lite bättre cardio på DC så kunde det blivit annorlunda. Kul att se en stabil seger för Donald Cerrone också. Dat asskicking in the end.

Doctor Snuggles 2015-01-04 18:14

Jones tröttade ut DC genom att hänga på honom och slå honom i mellangärdet en hel del.

mottat 2015-01-04 21:23

ZZzzzZ tröttsamt o höra hur Jones endast var 70% och inte tog Alex seriöst första matchen och kommer ha en mycket bättre gameplan fall dom möts igen. Ingen som tror att Alex kan bli bättre också? Vem har haft flest fights i UFC av dom? Vem har haft flest 5 rond matcher? Om man tittar tillbaka på dom båda har ju Alex utvecklas mer mellan sina fighter enligt mig.

Doctor Snuggles 2015-01-04 21:25

Vi får la se. Om Alex tar sig förbi Rumble, vilken inte är ngn garanti.

spoon 2015-01-04 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7235708)
Vi får la se. Om Alex tar sig förbi Rumble, vilken inte är ngn garanti.

Kommer bli en väldigt spännande fight. Hade varit väldigt spännande med en rematch. Jones känns inte lika omöjlig längre nu när både Mauler och DC har varit så nära.

Doctor Snuggles 2015-01-04 22:02

Kanske. Men fighterna har också visat att Jones gärna slår folk där de är som bäst. Vilket inte alltid är den smartaste strategin. Jag tror han skulle kunna dominerat DC mer om han inte gav honom den fight DC ville ha (känns t.ex. som han inte alls behövde ta uppercutsen), och vunnit med större marginal mot Alex om han inte fokuserat/tränat på att boxa med honom så mycket. Och att han aldrig ger upp, och kan vinna från underläge. Dessutom hela det här med att flytta till Albuquerque. Lite galet att inte tränade heltid förut (även om man inte tror på det, så var han iaf inte där hela året runt), och frågan är hur mycket bättre kan han bli om han gör det och håller sig i form året runt?

Jag är också inte säker på att Alex kan förbättra sig så mycket mer, medan Jones verkar visa ngt nytt varje fight. Men som sagt: Vi får la se. Alex kanske är en dålig matchup för Jones oavsett.

mottat 2015-01-04 22:13

Jo ingen vinst är 100% för någon på den nivån, Men är Rumble så pass bra att han vinner mot Alex har jag inge emot o se han mot Jones heller.

Grazzafukkinrazzi 2015-01-04 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7235756)
vunnit med större marginal mot Alex om han inte fokuserat/tränat på att boxa med honom så mycket..

Fast det är ju relativt menlöst att föra det resonemanget. Då kan man lika gärna föra motargumentet att om Jones inte fokuserat/tränat på att boxa med honom så mycket så hade Alex lyckats hålla honom på önskat avstånd och knockat honom.


Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7235756)
medan Jones verkar visa ngt nytt varje fight.

Vad tycker du han visar i de senaste matcherna som han ej visat förut? Jag tycker mig snarare se att han blir sämre och sämre på att hålla motståndarna på avstånd och landa matchavslutande träffar.

Fast du skrev ju i och för sig ovan att detta är något som han medvetet gör, jag tror inte det.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7235756)
Men som sagt: Vi får la se. Alex kanske är en dålig matchup för Jones oavsett.

Jag tror faktiskt det, speciellt med tanke på hur lätt Cormiers jabbar fick fäste och hur lättmottaglig han såg ut att vara för slag.

Doctor Snuggles 2015-01-04 23:01

Man kan lika gärna, men det skulle inte vara vettigt. Jones vann den matchen inte på sin boxning utan på sina sparkar och armbågar, som han var bra på innan. Skulle han dessutom fokuserat mer på sin brottning... Vem vet.

Ju mer någon slåss ju lättare blir det att lista ut honom, och hans motstånd är också bättre än någonsin. Klart han inte kommer se lika dominant ut.
Men han visade bättre boxning på avstånd mot Taxeira, så att han valde att slåss på nära håll verkar rätt uppenbart. Dessutom så är det vad han själv har sagt att han gör.

eternallord 2015-01-04 23:08

Alex kommer köra över Rumble :) Sen blir det rematch i sommar och Gustafsson gör en Lawler :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)