Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2014-03-26 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6929931)
Respekt. Vart du någe blåslagen?
Såg dock ut som han körde över dig lite mot slutet via fler sparkar som störde din rytm. Du verkade också inte comitta till dina egna sparkar riktigt.

Nja lite ont i revbenen och mitt högerben idag men inte så farligt.

Jo jag vet, var rätt så nervös och sen trött mot slutet. Har bara tränat i 9 månader och inte kört så jättemycket sparring heller än men tyckte ändå det gick helt okej.

Försökte köra väldigt tekniskt också och inte bli indragen i ett brawl :D Men jo inser nu att jag hade nog kunnat vara lite bättre offensivt

dared 2014-03-26 18:54

Bra jobbat Petoria. Det är svårt att släppa loss första fighten och man blir lätt jäkligt trött i och med att man spänner sig ganska mycket. Tyckte dock det såg fint ut efter bara 9 mån och din första fight. Motståndarn var ändå hyffsat bra för en debut, visst han såg inte ut att ha jättehårda tekniker, men riktigt bra output och det är jobbigt att möta.

Hade det vart MMA tror jag du hade spöat skiten ur honom :) Såg så ut.

Vad tyckte du om att gå fight? Kom du ihåg mycket av matchen innan du såg videon? Vad var din känsla före, under och efter?

Petoria 2014-03-26 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6930007)
Bra jobbat Petoria. Det är svårt att släppa loss första fighten och man blir lätt jäkligt trött i och med att man spänner sig ganska mycket. Tyckte dock det såg fint ut efter bara 9 mån och din första fight. Motståndarn var ändå hyffsat bra för en debut, visst han såg inte ut att ha jättehårda tekniker, men riktigt bra output och det är jobbigt att möta.

Hade det vart MMA tror jag du hade spöat skiten ur honom :) Såg så ut.

Vad tyckte du om att gå fight? Kom du ihåg mycket av matchen innan du såg videon? Vad var din känsla före, under och efter?

Tackar! Mm nästa gång borde jag kunna släppa loss lite mer förhoppningsvis, men bra med erfarenhet iaf. Pratade med honom efteråt och tydligen så hade han tränat i några år och till och med haft en fight i thailand så han hade lite mer erfarenhet :D

Jodå tyckte det var jävligt kul faktiskt, inte lika nervös innan som jag trodde jag skulle vara. Lyckades hålla mig ganska så lugn under matchen också. Kände egentligen inte så mycket under matchen sen efteråt så började det göra ont i hela kroppen och märkte då hur trött jag faktiskt var. Kände mig väldigt lättad sen också.

Längtar redan till min nästa fight faktiskt.

Doctor Snuggles 2014-03-26 22:25


dared 2014-03-26 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6930047)
Tackar! Mm nästa gång borde jag kunna släppa loss lite mer förhoppningsvis, men bra med erfarenhet iaf. Pratade med honom efteråt och tydligen så hade han tränat i några år och till och med haft en fight i thailand så han hade lite mer erfarenhet :D

Jodå tyckte det var jävligt kul faktiskt, inte lika nervös innan som jag trodde jag skulle vara. Lyckades hålla mig ganska så lugn under matchen också. Kände egentligen inte så mycket under matchen sen efteråt så började det göra ont i hela kroppen och märkte då hur trött jag faktiskt var. Kände mig väldigt lättad sen också.

Längtar redan till min nästa fight faktiskt.

Härligt!

Hade samma känslor ungefär när jag fightades, däremot så var jag fruktansvärt trött under matcherna, mellan ronderna ville jag bara lägga mig i ett hörn i fosterställning men fick bita ifrån.

Trötthet är verkligen mycket värre än att man får lite hårda tekniker på sig som man ändå inte känner förrän det är över. (såvida det inte är tekniker som sänker en eller skadar en dvs)

dared 2014-03-26 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6930340)
fight

Snygg frontkick! Riktigt kul. Man måste ju bara älska att motståndaren går in till Bloodsport soundtracket också, ger mig gåshud varje gång haha :)

-squat- 2014-03-26 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6930047)
Tackar! Mm nästa gång borde jag kunna släppa loss lite mer förhoppningsvis, men bra med erfarenhet iaf. Pratade med honom efteråt och tydligen så hade han tränat i några år och till och med haft en fight i thailand så han hade lite mer erfarenhet :D

Jodå tyckte det var jävligt kul faktiskt, inte lika nervös innan som jag trodde jag skulle vara. Lyckades hålla mig ganska så lugn under matchen också. Kände egentligen inte så mycket under matchen sen efteråt så började det göra ont i hela kroppen och märkte då hur trött jag faktiskt var. Kände mig väldigt lättad sen också.

Längtar redan till min nästa fight faktiskt.

Hur länge har du tränat thai?

Petoria 2014-03-26 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6930366)
Härligt!

Hade samma känslor ungefär när jag fightades, däremot så var jag fruktansvärt trött under matcherna, mellan ronderna ville jag bara lägga mig i ett hörn i fosterställning men fick bita ifrån.

Trötthet är verkligen mycket värre än att man får lite hårda tekniker på sig som man ändå inte känner förrän det är över. (såvida det inte är tekniker som sänker en eller skadar en dvs)

Ganska lågt tempo i matchen så kanske därför jag inte blev så trött. Men jo trötthet i matcher har jag erfaranhet från BJJ, och det är verkligen inget kul.

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 6930404)
Hur länge har du tränat thai?

Runt 9 månader

Bailah 2014-03-26 23:56

Asså.. Om denna "femsquatchen" kan komma ner till 135, då är ronda fan i problem!

Haha sjukt så stor hon är, jävla amazon.

http://img.tapatalk.com/d/14/03/27/a4e4yvy4.jpg

Agitator 2014-03-27 00:01

http://www.imdb.com/title/tt2626102/ Jasså

dared 2014-03-27 00:22

Bra bild som visar att hon lär få det jäkligt tufft ner till 135. Shit vilka ungar hon och bigfoot skulle få, framtidens mästare i SHW divisionen.

olwe 2014-03-27 06:45

Hon är sjukt lik Wanderlei Silva.

olwe 2014-03-27 06:51

Härlig fight Pettan!

Bailah 2014-03-27 11:20

Great success!

Tyron Woodley vs. Rory MacDonald targeted for UFC 174.

cero 2014-03-27 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 6930460)

Någon som sett?

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6930752)
Great success!

Tyron Woodley vs. Rory MacDonald targeted for UFC 174.

*drool*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)