Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-08-15 15:09

Forrest har ju submittat Chael en gång redan, och han har bra jits, så jag ser en möjlighet att han gör det igen.

Petoria 2012-08-15 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5928714)
Forrest har ju submittat Chael en gång redan, och han har bra jits, så jag ser en möjlighet att han gör det igen.

Tveksamt. Det var 9 år sen och Sonnen har jobbat hårt med sin BJJ på senaste tiden (submittade Stann och mountade Anderson).

cero 2012-08-15 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5928689)
Jag tror det största hotet från Shoguns sida är leg-kicks faktiskt. Alex har inte visat sig bra på att hantera dessa. Om shogun kör som mot Machida blir det lite knepigt men jag tror Alex går in som överhund.

Skillnaden är att Machida är en passiv counterstriker som gärna står på bensparksavstånd och väntar. Sen använder han sig av mycket lateral rörelse vilket gör honom öppen för bensparkar. Mot Jones, Henderson och Vera (?) gjorde inte Shogun särskilt mycket skada med sparkarna.

Citat:

Forrest har ju submittat Chael en gång redan, och han har bra jits, så jag ser en möjlighet att han gör det igen.
Det var så länge sedan, och Chael har presterat mycket bättre än Forrest nu på sistonde (eller öht), så jag har svårt att tro det. Men visst, Chael har haft problem med den defensiva grapplingen under stora delar av sin karriär, så man vet aldrig.

Petoria 2012-08-15 15:16

Shogun har inte använt några bensparkar efter första Machida matchen. Väldigt få iaf.

Vilson 2012-08-15 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5928664)
Vilson: Hur menar du att Chael är trött? Han presterade väldigt bra mot Anderson, och körde över Marquardt, Okami och Stann totalt innan det. Han såg ganska svag ut mot Bisping, men det gör många brottare.

Ärligt talat, vet inte riktigt. Mest en känsla jag har. Han var grym mot Stann men sen dess vette fan. Usel mot Bisping och lyckades ta ner Anderson i rond 1 men på marken gjorde han typ noll skada, sen storstryk i rond 2, tycker inte det är bra presterat.

Jag älskar Chael men det är som person. Som fighter känns som han är påväg neråt nu. Mest en känsla jag får när jag ser honom, som sagt. Han känns "trött" :P

cero 2012-08-15 15:20

Vilket är väldigt synd. Det är nog det han är bäst på. Hans boxning har sett väldigt ostabil ut i UFC. Mot Vera stod han och åt slag med total avsaknad av huvudrörelse och fotarbete.

Citat:

Ärligt talat, vet inte riktigt. Mest en känsla jag har. Han var grym mot Stann men sen dess vette fan. Usel mot Bisping och lyckades ta ner Anderson i rond 1 men på marken gjorde han typ noll skada, sen storstryk i rond 2, tycker inte det är bra presterat.
Bisping var en usel match-up for Chael, och får alldeles för lite creds för hur duktig han är på att brottas defensivt från marken. Det är det han är bäst på enligt mig. Har inte tittat på hans match mot Rashad, men det blev ju ett split-decision.

Chael lyckades kopiera det han gjorde i första mötet mot Anderson i alla fall en rond. Men det är Anderson vi pratar om. Han får alla stryk av. Ingen skam i det direkt.

Doctor Snuggles 2012-08-15 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5928721)
Tveksamt. Det var 9 år sen och Sonnen har jobbat hårt med sin BJJ på senaste tiden (submittade Stann och mountade Anderson).

Jag sade inte hur stor möjligheten var.
Vad tror ni Chales möjlighet att ta sig till en titelchans i LHW är? Vem slår han i divisionen?

Petoria 2012-08-15 15:54

Chael vinner nog mot alla förutom Jones, Machida och kanske Rashad.

Doctor Snuggles 2012-08-15 15:56

Jag ser nog att han får problem mot Davis och Alex också.

Petoria 2012-08-15 15:58

Jo Davis kan nog bli tufft också, men tror Chael har övertaget stående och även om han inte kan ta ner Davis så kan han trycka upp honom mot buren.

Alex fotarbete kan bli problem också men tror Chael tar det.

cero 2012-08-15 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5928822)
Chael vinner nog mot alla förutom Jones, Machida och kanske Rashad.

Det tror jag också. Divisionen har en bra spets, men det saknas bredd.

Citat:

Jo Davis kan nog bli tufft också, men tror Chael har övertaget stående och även om han inte kan ta ner Davis så kan han trycka upp honom mot buren.
Rashad hade inga problem med att ta ned Davis (tog ned honom 3 av 4 gånger). Även om sistnämda har utmärkta meriter så har han inte visat sig vara någon superbrottare i MMA ännu. Och från det jag har sett ser hans stand-up väldigt medelmåttlig ut, om ens det.

Doctor Snuggles 2012-08-15 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5928830)
Jo Davis kan nog bli tufft också, men tror Chael har övertaget stående och även om han inte kan ta ner Davis så kan han trycka upp honom mot buren.

Alex fotarbete kan bli problem också men tror Chael tar det.

Davis kunde inte få ner Alex med en direktnedtagning, och Alex har blivit mycket bättre sedan dess.
Vi såg hur bra Chael såg ut mot någon som är hygglig stående, och har bra nedtagningsförsvar/scramble.
Och Alex slår betydligt hårdare än Bisping.

Petoria 2012-08-15 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5928858)
Davis kunde inte få ner Alex med en direktnedtagning, och Alex har blivit mycket bättre sedan dess.
Vi såg hur bra Chael såg ut mot någon som är hygglig stående, och har bra nedtagningsförsvar/scramble.
Och Alex slår betydligt hårdare än Bisping.

Chael behöver iofs inte ta ner Alex för att vinna. Räcker att han trycker upp honom mot buren ā la Couture. Sen tror jag att Sonnen är en bättre brottare än någon Alex mött, Davis har själv sagt att nedtagningar inte är hans starkaste sida (mest defensiv och par terre brottare har jag för mig).

Doctor Snuggles 2012-08-15 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5928874)
Chael behöver iofs inte ta ner Alex för att vinna. Räcker att han trycker upp honom mot buren ā la Couture. Sen tror jag att Sonnen är en bättre brottare än någon Alex mött, Davis har själv sagt att nedtagningar inte är hans starkaste sida (mest defensiv och par terre brottare har jag för mig).

Alex har ju iof visat att han är rätt bra på att undvika att bli upptryckt mot buren, iaf mot Hamill. Dessutom verkar han vara bra på att hålla sig till gameplanen och en bra counter striker mot folk som går rätt in som Chale gör. En välplacerad uppercut verkar vara ett bra botemedel mot ett dubbelben.
Tror bara han har fler sätt att vinna än Chael, men visst vore det antagligen en tuff fight.

Hur nära en titelchans kommer Alex vara när han slår Shogun?

Petoria 2012-08-15 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5928917)
Alex har ju iof visat att han är rätt bra på att undvika att bli upptryckt mot buren, iaf mot Hamill. Dessutom verkar han vara bra på att hålla sig till gameplanen och en bra counter striker mot folk som går rätt in som Chale gör. En välplacerad uppercut verkar vara ett bra botemedel mot ett dubbelben.
Tror bara han har fler sätt att vinna än Chael, men visst vore det antagligen en tuff fight.

Hur nära en titelchans kommer Alex vara när han slår Shogun?

Jo det är sant. Fast Chael är fruktansvärt bra på att sätta tryck mot sina motståndare, Alex har aldrig mött någon som gör det på samma sätt.

Tror Alex får nästa titelmatchen om han vinner mot Shogun.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)