Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-05-27 23:33

Ja. Overeem har farliga counters och en livsfarlig clinch. Jag skulle nog ge JDS en liten fördel, men den matchen är extremt intressant. Tror faktiskt Cain vore en värre matchup för Overeem.

Greg 2012-05-27 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5794529)
Ja. Overeem har farliga counters och en livsfarlig clinch. Jag skulle nog ge JDS en liten fördel, men den matchen är extremt intressant. Tror faktiskt Cain vore en värre matchup för Overeem.

Tror det kan bli jobbigt för JDS att konstant få känna Overeems knä och bli upptryckt mot Buren i en clinch. Jag skulle nog ge Overeem fördel i JDS-matchen, men tror definitivt att han skulle få det jobbigare mot Cain. Så jävla synd att han inte fick licens.

Även om Mir är en favorit så är Overeem det med, och det kändes som att kortet inte var lika intressant längre. Dålig matchup för Big Country också tack vare detta.

Doctor Snuggles 2012-05-27 23:47

Det kommer dock vara intressant att få se en frisk Cain mot JDS igen. För vi fick inte se något i förra matchen egentligen. Båda var skadade, och JDS slängde ut en högörare och hade lite tur. Vi vet fortfarande inte hur JDS kommer att svara på en pressande nedtagningsmaskin. Jag misstänker att han är tillräckligt bra för att hålla undan, men vi får se.
Skulle också vilja se Cormier mot honom, som jag tror är bättre än Cain både vad gäller boxning och brottning, men det blir väl inte förrän nästa år.

Petoria 2012-05-28 07:28

När JDS träffar så handlar det inte om tur, han är fruktansvärt träffsäker. Tror inte andra matchen kommer sluta så annorlunda, kanske lite längre bara.

Trouble 2012-05-28 07:51

Vad var det för fel på Cain i första matchen? Vad gäller "sjukdom" då alltså, inte att han knockades på en minut. Trodde det vara var JDS:s som hade problem i form av ett dåligt knä?

Greg 2012-05-28 08:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5794549)
Det kommer dock vara intressant att få se en frisk Cain mot JDS igen. För vi fick inte se något i förra matchen egentligen. Båda var skadade, och JDS slängde ut en högörare och hade lite tur. Vi vet fortfarande inte hur JDS kommer att svara på en pressande nedtagningsmaskin. Jag misstänker att han är tillräckligt bra för att hålla undan, men vi får se.
Skulle också vilja se Cormier mot honom, som jag tror är bättre än Cain både vad gäller boxning och brottning, men det blir väl inte förrän nästa år.

Cormier är väldigt intressant. Har det varit något snack om att han kommer signa för ufc? När går hans kontrakt ut?

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 5794676)
Vad var det för fel på Cain i första matchen? Vad gäller "sjukdom" då alltså, inte att han knockades på en minut. Trodde det vara var JDS:s som hade problem i form av ett dåligt knä?

Han fick en axelskada mot Brock, många säger att han stressade sig tillbaka för snabbt.

panzerpig 2012-05-28 11:54

cormier ska vara på g till ufc, enligt dana ska han få en titelmatch (läste det men hittar inte var nu). Det blir ju lite rörigt om det blir så: Cain vs Jds är väl klart? vinner Cain så är det cormier vs cain (samma camp?), får se vad dom säger om det.

Vilson 2012-05-28 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5794929)
cormier ska vara på g till ufc, enligt dana ska han få en titelmatch (läste det men hittar inte var nu). Det blir ju lite rörigt om det blir så: Cain vs Jds är väl klart? vinner Cain så är det cormier vs cain (samma camp?), får se vad dom säger om det.

Dom har väl sagt att dom aldrig kommer möta varandra men får Cormier en titelmatch i UFC och vinner så tror jag inte Cain kommer vika sig för vänskapens skull.

Petoria 2012-05-28 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5794936)
Dom har väl sagt att dom aldrig kommer möta varandra men får Cormier en titelmatch i UFC och vinner så tror jag inte Cain kommer vika sig för vänskapens skull.

http://www.mixedmartialarts.com/news...lasquez-fight/

Greg 2012-05-28 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5794943)

Oh yes! Hade varit underbart att se Cormier i 205.

Grazzafukkinrazzi 2012-05-28 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5794992)
Oh yes! Hade varit underbart att se Cormier i 205.

Cormier mot Bones, Cormier's Fedor-svingar viner kring huvudet på Bones likt bomber i Vietnam, Sista slaget i en flurry lägger sig perfekt på hakan och Bones blir sig aldrig mer lik. Bones nästa match blir mot Glover Teixeira och där åker han på dyngknocken igen efter runt 20 sek. The end of an era.

Greg 2012-05-28 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5795020)
Cormier mot Bones, Cormier's Fedor-svingar viner kring huvudet på Bones likt bomber i Vietnam, Sista slaget i en flurry lägger sig perfekt på hakan och Bones blir sig aldrig mer lik. Bones nästa match blir mot Glover Teixeira och där åker han på dyngknocken igen efter runt 20 sek. The end of an era.

Man kan ju alltid drömma :D.

Har Dana sagt något om hans DUI?

Grazzafukkinrazzi 2012-05-28 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Greg (Inlägg 5795024)
Man kan ju alltid drömma :D.

Har Dana sagt något om hans DUI?

;)

Ah, finns en del att läsa om du googlar "Dana jon jones DUI" eller något liknande.

Måste även flika in med att säga att Dan Hardy såg ruggit vass ut i lördags! Så sjukt kul att se!

Greg 2012-05-28 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5795064)
;)

Ah, finns en del att läsa om du googlar "Dana jon jones DUI" eller något liknande.

Måste även flika in med att säga att Dan Hardy såg ruggit vass ut i lördags! Så sjukt kul att se!

Jag blev sjukt glad när han vann.

War-Hardy!

Vilson 2012-05-28 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5795020)
Cormier mot Bones, Cormier's Fedor-svingar viner kring huvudet på Bones likt bomber i Vietnam, Sista slaget i en flurry lägger sig perfekt på hakan och Bones blir sig aldrig mer lik. Bones nästa match blir mot Glover Teixeira och där åker han på dyngknocken igen efter runt 20 sek. The end of an era.

Tror inte på det här. Bones skulle kn***a Cormier upp och ner :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)