Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2012-04-22 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5730843)
Vad hände med Cain Velasquez? Riktigt kasst huvudkort.

EDIT: Jaha, han ska vara med. Frågan är om det ens finns någon vettig ersättare?

Werdum kommer in och kisselikissar på honom.

Hela kortet är ju grymt. Comeback av Dan Hardy. Sen Mayhem, Barboza och Diego Brandao. Mark Hunt som kommer tokknocka Struve (First death in MMA). Big Country mot Bigfoot blir kul, Cain mot whatever blir också nice.

spoon 2012-04-22 19:01

Stackars Struve. Dom sätter bara upp honom mot power punchers :D

dluddeckens 2012-04-22 19:49

Alltså, Mir kommer dö mot JDS.

När Mir blir dominerad stående av big Nog, så har han nog inte mycket att sätta emot JDS, som både slår hårdare, snabbare och mer precist än vad Noggen gör. Minns ni inte hur Shane lekte med Mir?

Möjligtvis att han skulle kunna lyckas med något på marken - men det är inte heller speciellt troligt.

Kwon 2012-04-22 19:51

Mirs haka älskar pengar :)

Tricklew 2012-04-22 20:17

Hur hälsosam kan Hominick vs Yagin ha varit? Hominick var ute en gång, vakna upp av en smäll och fortsatte sedan absorbera smällar från och till hela matchen. Episk fight. Vill definitivt se Yagin igen.

Snygg KO av Mcdonald.

Schaubs reaktion på marken, han mådde inte bra där.

Det är svårt att inte spå en ljus framtid för Rory Mcdonald.

Jones såg osäker och frustrerad ut när han blev träffad, kanske upptäckte Rashad en ledtråd till Jones? Avancera framåt och pressa? Man får intrycket av att han använder sin räckvidd för att pressa motståndarna till stängslet, varpå han släpper lös lite vad han vill. Inte förvånande att Jones van, men trodde inte att det skulle gå till domarna.

Stephen Thompson var en besvikelse.

miaz 2012-04-22 20:21

Citat:

Jag förstår att det är svårt att acceptera att man har mobbare-tendenser. Det är lugnt.
jag har inge problem med jones, jag hejjade på honom.
jag har problem med din "analys", som du menar är den enda rationella.

Doctor Snuggles 2012-04-22 20:27

Visst måste Thompson jobba på uthålligheten och grapplingen, men Brown hade en del tur. Han sade själv att han var knockad på fötterna kanske 2 gånger under matchen.

Doctor Snuggles 2012-04-22 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av miaz (Inlägg 5731093)
jag har inge problem med jones, jag hejjade på honom.
jag har problem med din "analys", som du menar är den enda rationella.

Det är mitt intryck. Att folk sedan döljer denna anledning medvetet eller omedvetet är en annan sak. Det är en sak, nämligen, att inte gilla någons personlighet, det är en helt annan när de flesta "haters" anledningar - och sättet som de konstant missförstår, överanalyserar, och felciterar honom på - är helt orimliga.
Gå in på sherdog och läs lite så får du se vad jag menar.
Men nog om detta. Ingen som tvingar dig att hålla med mig.

Greg 2012-04-22 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av dluddeckens (Inlägg 5731013)
Alltså, Mir kommer dö mot JDS.

När Mir blir dominerad stående av big Nog, så har han nog inte mycket att sätta emot JDS, som både slår hårdare, snabbare och mer precist än vad Noggen gör. Minns ni inte hur Shane lekte med Mir?

Möjligtvis att han skulle kunna lyckas med något på marken - men det är inte heller speciellt troligt.

Oroa dig inte. Mir vinner.

War-Mir!!!

Kwon 2012-04-22 21:08

War Hendo!

War Mir!

cero 2012-04-22 21:18

Är ganska tveksam på om Stephens karatestil är effektiv. I den sido-stancen är han vidöppen för hårda bensparkar, och han sprang gärna in i fickan med hakan rakt uppe i luften, utan att använda händerna som skydd.

Greg 2012-04-22 21:26

War Kwon

War Hunto

Vilson 2012-04-22 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 5730307)
Bones döljer sin dryghet bakom spelad ödmjukhet. Ska man vara kaxig ska man visa det, det har jag respekt för. Bones är en typisk kaxnisse som spelar ödmjuk och bara är allmänt jobbig.

Hendo plockar honom, eller ännu hellre Mauler (om han kan neutralisera brottningen). Jag vill bara se Jones få en rejäl porton ödmjukhetspaj. Hatar att UFC använder honom som poster boy i sina försök att få mainstream acceptans.

Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.

Varken Hendo eller Gustafsson har en chans. Han är alltså inte atletisk eller bästa fightern? Vem har åstadkommit mer? Vem mer har lekt runt med hela lhw divisionen? I ett tag nu har lhw bältet bytt ägare oftare än du byter kalsonger, sen kommer Jones in och kör över hela lhwtoppen, en efter en.

Jag ville se Rashad vinna och jag hoppas också nån plockar Jones så småningom men innan dess tänker jag fortsätta vara på hans bollar för han förtjänar inte mindre!

cero 2012-04-22 21:34

Citat:

Vem har åstadkommit mer?
Finns ett par stycken om vi pratar om alla divisioner.

Vilson 2012-04-22 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5731247)
Finns ett par stycken om vi pratar om alla divisioner.

Jag syftade på lhw men tycker ändå inte det finns många som gör det Jones gör. Även om det finns folk i andra divisioner som är bättre "pound for pound" borde inte det innebära att man inte med all rätt kan hylla Jones.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)