Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Pdaddy 2010-10-22 17:25

JA vill att åderbrock skall vinna faan... hejja Brockan !!!

cero 2010-10-22 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4654888)
Nån som har klippet med Cain där han slår 2230 (lbs?) på sports science? Tydligen det högsta värdet de någonsin mätt.

EDIT: Doh! Hittade det rätt lätt ändå:
http://www.mixedmartialarts.com/news...ports-Science/

Vilka andra har varit med då? Har inte tittat på videon. :)

Doctor Snuggles 2010-10-22 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4655282)
Vilka andra har varit med då? Har inte tittat på videon. :)

Rampage gjorde 1800 tror jag.

davve 2010-10-22 17:52

Utan att ha kollat närmare på videon så ger jag inte mycket för det där testet på Sports Science, men klart oavsett hur det är utformat så slår han hårt. ;)

Doctor Snuggles 2010-10-22 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4655333)
Utan att ha kollat närmare på videon så ger jag inte mycket för det där testet på Sports Science, men klart oavsett hur det är utformat så slår han hårt. ;)

Baserat på vad? Märk att de mäter PSI, d.v.s inte pounds of force, utan pounds per square inch.

young_george 2010-10-22 18:04

Tror att Brock Lesnar kommer vinna.

Har följt oddsen ganska noga och ingen har vågat sätta över 1.7 på Brock. Någon enskild bookmaker har gjort det och fått korrigera ganska snabbt.

Doctor Snuggles 2010-10-22 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4655351)
Baserat på vad? Märk att de mäter PSI, d.v.s inte pounds of force, utan pounds per square inch.

Jag är förresten inte säker på att det är PSI, men från vad jag läst annorstädes så är det det. Antagligen så mätte de iaf rampage på liknande sätt (också en bag osv).

davve 2010-10-22 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4655382)
Jag är förresten inte säker på att det är PSI, men från vad jag läst annorstädes så är det det. Antagligen så mätte de iaf rampage på liknande sätt (också en bag osv).

Syftade inte på att det inte skulle vara korrekt utfört.

Däremot så verkar det som om de personer de testat slagit olika typer av slag, vilket gör en jämförelse missvisande. Samt att denna typ av test är rätt så långt i ifrån en "match-situation", vilket inte gör det så intressant - i min mening.

Doctor Snuggles 2010-10-22 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4655472)
Syftade inte på att det inte skulle vara korrekt utfört.

Däremot så verkar det som om de personer de testat slagit olika typer av slag, vilket gör en jämförelse missvisande. Samt att denna typ av test är rätt så långt i ifrån en "match-situation", vilket inte gör det så intressant - i min mening.

Visst. Egentligen borde de testat en massa olika slag, för att avgöra vilket som var en fighters hårdaste, och ta det därifrån. Det är klart att det i vilket fall bara är kuriosa och inte säger så mycket om vem som kommer vinna, det fattar väl vem som helst och det är inte heller poängen.

babidi 2010-10-22 19:46

invägning om 1h 15min.

davve 2010-10-22 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4655499)
Det är klart att det i vilket fall bara är kuriosa och inte säger så mycket om vem som kommer vinna, det fattar väl vem som helst och det är inte heller poängen.

"Ok".

Tompeii 2010-10-22 23:23

HAHA på the ultimate fighter. Cody vs Marc, aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv tror jag.

men men, Marc stevens kan ju alltid hoppas att få fightas i wild-card matchen, han gjorde verkligen en beundransvärd match...

Edit: GSP - "Go and shake his hand. He did a good fight man"

babidi 2010-10-22 23:27

Kliven man in i ringen och utan fusk genomför en bout vare sig den är 10sekunder eller 25minuter så har men genomfört en god match och det ska respekteras.

Du har väl själv idrottat?

Tompeii 2010-10-22 23:46

Jo visst, det ska respekteras. Men då tycker jag att vardera fighters ska respektera varandra också. Vare sig gällande vinst eller förlust. Gör man inte det och blir submitted efter 20 sekunder, är det skoj enligt mig.

Sen tror jag inte på världskartan att Cody är den bättre fightern av de båda, och skulle förmodligen förlora 8/10 fighter mellan dem. Varför denna fight bara blir allt roligare tycker jag.

Gillar inte Koschecks lag alls. Och jag hoppas GSP mosar honom i deras match senare i vinter!

Ja, jag har idrottat, med en ödmjuk approach.


Jävlar vad skoj det ska bli med ufc 121!

nmanradnävna 2010-10-22 23:57

När tusan läggs invägningarna upp på intrnätet!?!?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)