Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-07-01 19:09

Brock kontrollerade Mir som en jävla docka på mattan under hela matchen, så Carwin ska nog inte bli några problem även om han väger några pannor mer. Jag tror att Brock kommer ta ner Carwin och sedan plocka lite poäng tillsammans med mycket lay'n'pray tills han vinner på ett decision eller ett TKO om han lyckas skaka till Carwin med sin GNP.

Citat:

När i natt ska man sitta vid datorn?
I natt? Tredje juli står det.

delta_mats 2010-07-01 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4456805)
Brock kontrollerade Mir som en jävla docka på mattan under hela matchen, så Carwin ska nog inte bli några problem även om han väger några pannor mer. Jag tror att Brock kommer ta ner Carwin och sedan plocka lite poäng tillsammans med mycket lay'n'pray tills han vinner på ett decision eller ett TKO om han lyckas skaka till Carwin med sin GNP.



I natt? Tredje juli står det.

Svårt att spekulera såklart. Men tror det är stor skillnad på att kontrollera Mir på 110 kg slät form mot en före detta brottare på 120 kg i minst lika bra form om inte bättre än Lesnar själv. Bara mina tankar, sedan får vi se hur det går.

David R 2010-07-01 19:17

Såg just om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=ABT_W...layer_embedded

Introt till finalrundan i Pride Grand Priz 2006. Klicka på helskärm, höj volymen och njut. Bättre än så blir det inte. *popcorn*

P.S. Vem är bruden med den sanslöst coola rösten? Hon låter som en en punk-rockare på PCP!

Doctor Snuggles 2010-07-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4456805)
Brock kontrollerade Mir som en jävla docka på mattan under hela matchen, så Carwin ska nog inte bli några problem även om han väger några pannor mer. Jag tror att Brock kommer ta ner Carwin och sedan plocka lite poäng tillsammans med mycket lay'n'pray tills han vinner på ett decision eller ett TKO om han lyckas skaka till Carwin med sin GNP.



I natt? Tredje juli står det.

Nja. Carwin kommer också från en brottningsbakgrund där han vunnit mästerskap, så chansen är stor att han kan hålla det stående. Carwin är också en hel del starkare och större än Mir.

cero 2010-07-01 19:27

Citat:

Svårt att spekulera såklart. Men tror det är stor skillnad på att kontrollera Mir på 110 kg slät form mot en före detta brottare på 120 kg i minst lika bra form om inte bättre än Lesnar själv. Bara mina tankar, sedan får vi se hur det går.
Jo, det är sant. Men enligt mig så kastade Brock runt Mir lite hur han ville och hade verkligen inga problem med att kontrollera han och neutralisera Mir på mattan, och då tror jag även han kan klara att göra samma sak mot Carwin som är storleken större. Visst, det kommer bli svårare men nog ska det säkert gå. Men är som sagt är bara spekulationer, Lesnar kan lika gärna åka på däng i första ronden. Vi får se!

Citat:

Nja. Carwin kommer också från en brottningsbakgrund där han vunnit mästerskap, så chansen är stor att han kan hålla det stående. Carwin är också en hel del starkare och större än Mir.
Visst, men frågan är om han kan stå emot Brock som kanske har (enligt mig) snäppet bättre brottning, är starkare, snabbare och explosivare!

delta_mats 2010-07-01 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4456842)
Jo, det är sant. Men enligt mig så kastade Brock runt Mir lite hur han ville och hade verkligen inga problem med att kontrollera han och neutralisera Mir på mattan, och då tror jag även han kan klara att göra samma sak mot Carwin som är storleken större. Visst, det kommer bli svårare men nog ska det säkert gå. Men är som sagt är bara spekulationer, Lesnar kan lika gärna åka på däng i första ronden. Vi får se!



Visst, men tror du han kan stå emot Brock som är en sjukt bra brottare som också är explosiv och stark som fan!

Shane är lika stor och stark som Lesnar, det ska man komma ihåg. Visserligen länge sedan nu, men båda har brottarbakgrund men vem som är bäst i dagsläget brottningsmässigt är svårt att avgöra. Shane har dock visat sig ha sömnmedel i nävarna så där får Brock se upp.

Doctor Snuggles 2010-07-01 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4456842)
Jo, det är sant. Men enligt mig så kastade Brock runt Mir lite hur han ville och hade verkligen inga problem med att kontrollera han och neutralisera Mir på mattan, och då tror jag även han kan klara att göra samma sak mot Carwin som är storleken större. Visst, det kommer bli svårare men nog ska det säkert gå. Men är som sagt är bara spekulationer, Lesnar kan lika gärna åka på däng i första ronden. Vi får se!



Visst, men frågan är om han kan stå emot Brock som kanske har (enligt mig) snäppet bättre brottning, är starkare, snabbare och explosivare!

Nja, det är omöjligt att säga då man inte sett så mycket av Carwins brottning. Lesnar hade t.ex. klara problem med Couture och vann egentligen mest på storleksövertaget. Han är dock snabb, men han har väl heller egentligen inte tagit emot några egentliga slag så vi vet inte heller hur mycket hans haka tål. Många frågetecken, så det blir mycket intressant att se.

cero 2010-07-01 20:05

Har du iförsig rätt i, är mest spekulationer och saker baserat på vad jag har sett hittills. Ska bli kul som fan att se. Är det natten mellan lördag>söndag?

edit: Hittade det på lördagens tablå.

Citat:

04:00 Kampsport

Kabuto 2010-07-01 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4456817)
Såg just om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=ABT_W...layer_embedded

Introt till finalrundan i Pride Grand Priz 2006. Klicka på helskärm, höj volymen och njut. Bättre än så blir det inte. *popcorn*

P.S. Vem är bruden med den sanslöst coola rösten? Hon låter som en en punk-rockare på PCP!

Så sjukt grymt det är alltså, vilket intro det där är.. Den tanten har varit deras announcer väldigt länge, sjukt mäktigt att höra live ;)

hjälpte dig lite.

palme 2010-07-01 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4456928)
Har du iförsig rätt i, är mest spekulationer och saker baserat på vad jag har sett hittills. Ska bli kul som fan att se. Är det natten mellan lördag>söndag?

edit: Hittade det på lördagens tablå.

Japp nu på lördag, carwin ska sänka lesnar!

AronP 2010-07-01 20:07

Sen har ju carwin hyfsad bjj också så jag tror inte att det är helt omöjligt att han vinner med en armbar.

War carwin!

SAV 2010-07-01 20:19

Var är Cheick Kongo? Jag vill se han! snart!

Kabuto 2010-07-01 20:29

Han har något problem med ryggen, skulle egentligen gått match nu i UFC 116..

SAV 2010-07-01 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4456991)
Han har något problem med ryggen, skulle egentligen gått match nu i UFC 116..

Vad unket

JuzupWilkosz 2010-07-01 21:45

Vet i fan Kwon. Nu såg det ut som Brock hade större händer och Carwin såg ut som en dvärg brevid..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)