Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nmanradnävna 2010-05-06 15:40

Vilken tid är Mariusz Pudzianowski vs Yusuke Kawaguchi ikväll? Har inte hittat någon stream på myp2p än, kanske inte rätt ställe att kolla på heller för den delen.

Var kommer fighten upp först efteråt tror ni? Vilket ställe ska man hugga på liksom?

Tigerkotten 2010-05-06 16:00

www.mma-core.com samt http://mmanytt.se/ är inte fel,
Jag tror enligt en mma tracker att Mariusz fighten går 16:00 imorgon om jag ej tar fel på tiden. Stream kommer nog ej finnas.

Doctor Snuggles 2010-05-06 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4346491)
www.mma-core.com samt http://mmanytt.se/ är inte fel,
Jag tror enligt en mma tracker att Mariusz fighten går 16:00 imorgon om jag ej tar fel på tiden. Stream kommer nog ej finnas.

Nja, polsat sport börjar sända kl 20.30 i morgon. Vanliga polsat sänder 22.00.

krellik 2010-05-06 17:08

Hackleman är fan en idol säger jag bara, så jävla lugn och skön.

Go coach och skön snubbe. Tyckte avsnittet var helt okej får jag säga, länge sen jag var hypad för ett TUF avsnitt dock.

nmanradnävna 2010-05-06 17:09

Trodde det var fredag idag :smash::smash:

Salus 2010-05-06 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4345843)
Åter till Mariuz Pudzianowski vs Tim Sylvia. Vad blir det för utgång?
Tycker det är modigt gjort av Mariuz att ta den matchen och det visar hans ambitioner en del. Tim Sylvia är väl inte så bra som han varit, om man nu kan säga att han någonsin varit bra, han har ju dock vunnit över stora namn och gått rätt jämnt med många i toppen.

Han har väl ändå haft UFC bältet 2 ggr? :)

Sebbe_H 2010-05-06 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4346637)
Han har väl ändå haft UFC bältet 2 ggr? :)

Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

krellik 2010-05-06 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4346664)
Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

Det är inte som att Tim hade bältet när Tank kickade ass direkt, så jävla länge sen är det inte. Däremot hade han bältet när Pride hade snott de bästa tungviktarna.

Att jämföra 2006 och 2010 och påstå att sporten är som dag och natt tycker jag är lite magstarkt.

1996 och 2010 absolut... 1999 och 2010 kanske..

dared 2010-05-06 18:05

Sylvia ser ju sämre ut än vad han är också pga pingvin-benen och att hans kropp och rörelser är lite "obekväma". Däremot om man ser killen brevid andra fighters så ser man hur jävla stor han är, så man förstår ju att han kan vara farligt mot de flesta.

Jämför man teknik med ex Aldo så är det inte speciellt imponerande, men är ju helt andra fysiska egenskaper.

Tror däremot inte han har mycket mer att hämta på toppnivån.

delta_mats 2010-05-06 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4346690)
Det är inte som att Tim hade bältet när Tank kickade ass direkt, så jävla länge sen är det inte. Däremot hade han bältet när Pride hade snott de bästa tungviktarna.

Att jämföra 2006 och 2010 och påstå att sporten är som dag och natt tycker jag är lite magstarkt.

1996 och 2010 absolut... 1999 och 2010 kanske..

Han är ju inte dålig, men knappast ett namn som dyker upp när man pratar om duktiga fighters. Tycker det är angenämt att fundera på hur matchen kommer sluta. Tim Sylvia har helt klart många fördelar mot Pudde, speciellt stående med sin längd och räckvidd. Å andra sidan lär ju inte Mariuz stå och finlira boxning mot Tim. Sylvia är ju bättre på marken, men är han såpass bra så han kan manövrera ut Pudzianowski som är så otroligt stark och väger lika mycket som han själv?
Jag håller på Mariuz, ser hellre hur hans karriär fortskrider med en till vinst i bagaget än att babyface vinner, han är ju inte på toppen av sin karriär direkt.

Tigerkotten 2010-05-06 18:49

Det är dock ej Sylvia Mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

Doctor Snuggles 2010-05-06 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4346664)
Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

Plus att mao så har han förlorat bältet 2 ggr. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av tigerkotten (Inlägg 4346827)
det är dock ej sylvia mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

2.

Doctor Snuggles 2010-05-06 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4346775)
Han är ju inte dålig, men knappast ett namn som dyker upp när man pratar om duktiga fighters. Tycker det är angenämt att fundera på hur matchen kommer sluta. Tim Sylvia har helt klart många fördelar mot Pudde, speciellt stående med sin längd och räckvidd. Å andra sidan lär ju inte Mariuz stå och finlira boxning mot Tim. Sylvia är ju bättre på marken, men är han såpass bra så han kan manövrera ut Pudzianowski som är så otroligt stark och väger lika mycket som han själv?
Jag håller på Mariuz, ser hellre hur hans karriär fortskrider med en till vinst i bagaget än att babyface vinner, han är ju inte på toppen av sin karriär direkt.

Med tanke på att polen har högnivåbrottare som jag har för mig Pudde tränar med, och att brottningscoachen sade att han redan ser ut som han tränat i 5 år, plus att han lyckades bryta revbenen på en sparringpartner och dragit en annans axel ur led, så tror jag han har en bra chans på marken. Men det blir mycket intressant att se i morgon hur mycket han har utvecklats, om nu han inte bullrushar igen och vinner med sin blotta manlighet.

Kabuto 2010-05-06 19:06

Förstår inte hur eller varför du nämner skadade sparringpartners som positivt. Tecken på flera dåliga saker..

delta_mats 2010-05-06 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4346827)
Det är dock ej Sylvia Mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

Meh! vem möter han imorgon då?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)