Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2010-05-04 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339296)
På fredag är det dags! Världens starkaste man slåss igen. This time, it's personal. Eller nåt annat trailoraktigt i speakerröst. ;)

Polish Power! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339296)
Hörde f.ö. att han helt gett upp strongman nu - han insåg väl att det inte är realistiskt att träna både för strongman och mma, om han nu vill bli världsbäst (som han har sagt att han vill bli inom 2 år :D).
Han tränar typ 90% mindre styrka nu sen 8 månader tillbaka, och i princip bara mma och uthållighet men trots det har han svårt att gå ner under 125kg.

Han kanske skulle prova att äta mindre? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339847)
Läste att det är ngn FW i WEC som har PL-backgrund. Någon som vet vem det är?

Va?

FW?

PL?

backgrund?

Doctor Snuggles 2010-05-04 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4340517)
Polish Power! :)


Han kanske skulle prova att äta mindre? :D


Va?

FW?

PL?

backgrund?

Han behöver ju godis mellan måltiderna har han sagt; för att hålla energin uppe. Inte så lätt då.

Ja, fjädervikt, powerlifting, bakground.

Nitrometan 2010-05-04 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341075)
Han behöver ju godis mellan måltiderna har han sagt; för att hålla energin uppe. Inte så lätt då.

Aha. Inte så lätt att lägga av med sina vanor.


Då förstår jag. Vet ej.

Doctor Snuggles 2010-05-04 14:38

Dieten/träningen har gått hårt Pudde verkar det som. Ser inte helt fräsch ut. :D
http://img220.imageshack.us/img220/4213/pudz.jpg

EDIT: Hans boxningstränare, som är en bronsmedaljör i olympisk boxning, verkar inte så imponerad av Puddes boxning. Säger att han har svårt för att lära sig tekniken, och utnyttja rätt sorts styrka (antagligen få in höften i slagen samt försvar). Samt att han inte tror att Pudde fått ett ordentligt slag än, och att han inte är van vid att bli slagen på käfta. Han hade tydligen bara tid att träna boxning 2-3 ggr i veckan och tränarn är orolig anser att det kan slå tillbaka på honom, särskilt om Japanen överlever de 2 första minuterna.

Doctor Snuggles 2010-05-04 15:48

Lite mer:

Tydligen så visar han dock prov på talang när det gäller markspelet. Brottningstränarn sade att han efter väldigt kort tid ser ut som han brottats i 5 år. Han råkade tydligen bryta benet på ena av tränarna med en spark (som dock inte märkte det förrän han var hos läkarn så det var väl inget större brott), och har skadat flera sparringpartners med sin brutala manlighet. ;)

nmanradnävna 2010-05-04 15:59

Ska bli jäkligt kul att se han på fredag, hur går man tillväga för att se fighten live? Vilka tider och kanaler gäller? Jag är väldigt rädd för att det kommer bli att man missar eventet och sedan ser resultatet innan man hinner hitta själva fighten

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:01

Den kommer sändas via sattelit på polsat vet jag iaf. Ingen riktig aning om hur man får tag på den annars - borde dock finnas några liveströmmar uppe då via sopcast eller justin.tv eller nåt.

nmanradnävna 2010-05-04 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341431)
Den kommer sändas via sattelit på polsat vet jag iaf. Ingen riktig aning om hur man får tag på den annars - borde dock finnas några liveströmmar uppe då via sopcast eller justin.tv eller nåt.

Okej får hålla korpluggarna öppna på fredag då.

Intressant och rolig info du kommer med om Pudzie! :thumbup:

ahl- 2010-05-04 16:07

Blir inget mellan Forrest och Lil Nog den 29e Maj :/

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...1411&zoneid=13

CpÅke 2010-05-04 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341401)
Lite mer:

Tydligen så visar han dock prov på talang när det gäller markspelet. Brottningstränarn sade att han efter väldigt kort tid ser ut som han brottats i 5 år. Han råkade tydligen bryta benet på ena av tränarna med en spark (som dock inte märkte det förrän han var hos läkarn så det var väl inget större brott), och har skadat flera sparringpartners med sin brutala manlighet. ;)


jag gillar han inte just därför,han är verkligen en muscle head, han har gått en match som var om du frågar mej en mismatch, o folk är asimponerad av han?

vad har han gjort för att imponera inom mma? haft fotbolls sparkar och en guard som var nere vid magen? är det nån som faktiskt tror att man slår hårdare med sådär stora armar? Att ha sådär stora muskler är nog mer till din nackdel än fördel, stora explosiva muskler kräver mycket energi och syre.

att han också gör illa folk på sina sparring sessioner är ju rent bs? jjag tycker det reflekterar osäkerhet hos dej själv, han kunde inte slå ett riktigt slag o sen endå insisterar han på att använda sin "brute force" för att lära sej? Du lär dej verkligen inte snabbare på att hålla på med en sån inställning

nee jag hoppas på lille tim ja

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4341434)
Okej får hålla korpluggarna öppna på fredag då.

Intressant och rolig info du kommer med om Pudzie! :thumbup:

Thx, lite mer då:
De har svårt att hitta bra renodlade mma-sparringpartners åt pudde, förutom brottare (Polen har en del bra brottare i hans viktklass). Cardion verkar dock vara någorlunda på plats nu, även om han själv sagt att det har varit jobbigt att träna upp den. Han klarar tydligen 3x5 minuter träningsmatcher där man byter in nya motståndare var 1-2 minuter. Matchen kommer vara 2x5 minuter.

Hans huvudtränare tror inte Pudde kommer ha några problem med Japanen förutsatt att han inte får in ngt turslag, och tippar 99% på vinst. Särskilt på marken tror han övertaget kommer finnas då Pudde pga sin styrka ger även proffsbrottare en bra match. Pudde verkar dock vara lite egensinnig och har inte hållit jämnt med tränarn alltid, och tog t.ex. Silvia matchen mot hans rekommendation. Tränarn bävar lite för den matchen pga att han anser Silvia vara på en helt annan nivå än Japanen (bl a pga hans storlek och reach), men han verkar ha blivit lite mer positiv med tiden och tippar nu på 80% vinstchans.

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4341453)
jag gillar han inte just därför,han är verkligen en muscle head, han har gått en match som var om du frågar mej en mismatch, o folk är asimponerad av han?

vad har han gjort för att imponera inom mma? haft fotbolls sparkar och en guard som var nere vid magen? är det nån som faktiskt tror att man slår hårdare med sådär stora armar? Att ha sådär stora muskler är nog mer till din nackdel än fördel, stora explosiva muskler kräver mycket energi och syre.

att han också gör illa folk på sina sparring sessioner är ju rent bs? jjag tycker det reflekterar osäkerhet hos dej själv, han kunde inte slå ett riktigt slag o sen endå insisterar han på att använda sin "brute force" för att lära sej? Du lär dej verkligen inte snabbare på att hålla på med en sån inställning

nee jag hoppas på lille tim ja

Han håller snarare tillbaka på träningarna och är inte helt medveten om sin egen styrka alltid, tydligen. Han har tränat mma i typ 8 månader nu, nästan helt sluta träna styrka, och verkar klara av det han behöver som jag skrev i förra posten (förstås är en riktig match snäppet värre, men vi får se).
Dessutom är han känd för att inte vara den "statiskt starkaste" strongman-utövaren - faktum är att han fick en hel del kritik för det av vissa fans - och främst vann pga sin atletiska förmåga, explosivitet och muskeluthållighet (han har t.ex. aldrig placerat särskilt bra på Arnolds, som har väldigt tunga grenar och är mer en styrkelyftliknande tävling).
Visserligen är det inte samma sak som mma, då strongmangrenar bara varar i max 40 sek (om du är på toppnivå), men det verkar onekligen som en riktigt bra bas. Sen har han arbetsmoral och killerinstinkt som heter duga. Det är inte för inte som han har vunnit 42 av 59 strongman events och bara varit nedanför prispallen 6 ggr.

EDIT: Jag förstår för övrigt inte hur man kan heja på Silvia. Maken till mer obekväm fighter har jag aldrig sett. Han ser ut som en lodis eller någon slags förvuxen bäbis, och jag har alltid fått intrycket av att han vunnit pga sin storlek och reach och att HW generellt har varit rätt vekt. Men ngn får gärna motbevisa mig; har inte följt hans karriär så noga. I vilket fall så känns det som hans tid är över, med tanke på hur dålig han såg ut sina sista matcher.

krellik 2010-05-04 16:28

Den stora frågan är ifall boxningstränaren är lite skeptisk till hans haka så kan han få det svårt mot Sylvia, säga vad man vill om Tim men han kan slå hårt och han har hyffsad boxning. Tror det är en onödigt våghalsig matchning personligen.

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4341497)
Den stora frågan är ifall boxningstränaren är lite skeptisk till hans haka så kan han få det svårt mot Sylvia, säga vad man vill om Tim men han kan slå hårt och han har hyffsad boxning. Tror det är en onödigt våghalsig matchning personligen.

Hakan är otestad, det är väl mest det. Det verkar dock som i allmänhet folk med stora nackar och med grovhuggna huvuden kan ta ett slag bra. Men vi får väl se.

CpÅke 2010-05-04 16:36

killer instinkt är bara skitsnack om du frågar mej,du måste vara mentalt starkt, men aggressivitet och det där KROSSA DÖDA grejjen är snarare mer grundad på rädsla. Gå in i ringen som Fedor, kall, lugn fokuserad och visa ingen rädsla. Att ta in massa onödiga känslor i ringen hämmar ju dej från att tänka klart och agera på rätt sätt såsom Rädsla och aggressivitet

Men att lyfta en 300 kg sten från marken då får du väl va hur jävla arg som helst om det nu hjälper dej

PS jag är inget stort fan av silva, men han är en fighter som vart där ute många gånger, och det måste ska han ha respekt för, jag har ignen respekt för nån muscle head som går in och beteer sej som han är kungen över mma när han inte ens vet hur man slår ett slag?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)