Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2018-11-26 09:57

Rebook..

https://cdn.scrapdigest.com/wp-conte...3357378_n1.png

svenbanan 2018-11-26 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7994609)

Det där kan inte vara på riktigt?

:d

Väldigt mycket It's allways sunny in Philly över "Rafael dos Anjos is a power bottom"

:laugh::laugh:

Agitator 2018-11-28 00:14


xan 2018-11-28 09:21

Overeems psykologi är verkligen fascinerande. Blivit knockad brutalt typ 12+ gånger av tungviktare och trots det dyker han upp till varje match totalt orädd, som om att han vore obesegrad i sin karriär. Han är en frontrunner som ofta viker sig av hård press under matcher, men sedan dyker han upp nästa match helt förnyad igen. Detta är väldigt destruktivt för hans hälsa dock.

Swedishviking 2018-11-29 08:10

Han borde ha lagt av för länge sedan! hans glaskäke är för skör nu för att fightas!

Osukaru 2018-11-29 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7995425)
Overeems psykologi är verkligen fascinerande. Blivit knockad brutalt typ 12+ gånger av tungviktare och trots det dyker han upp till varje match totalt orädd, som om att han vore obesegrad i sin karriär. Han är en frontrunner som ofta viker sig av hård press under matcher, men sedan dyker han upp nästa match helt förnyad igen. Detta är väldigt destruktivt för hans hälsa dock.

Helt rätt i att det är destruktivt för hans hälsa! Med det sagt tycker jag jag Overeem verkligen är en inspiration när det gäller att ta motgångar i livet och bara fortsätta tröska på som om man hade haft teflon över hela kroppen. Efter varje förlust byter han approach till sin nästa fight på något sätt och han är inte rätt för att testa rent utsagt märkliga metoder i sin jakt på den där lilla fördelen som kan betyda vinst i nästa fight. Om man inte har sett dem än så kan jag varmt rekommendera hans "dokumentär" the Reem. https://www.alistairovereem.com/documentary/ Väldigt välproducerad och intressant om man har intresse av fighting.

An Iron Soul 2018-12-01 23:35

karl albrektsson fortsätter att imponera.

Galans bästa match såhär långt är två debutanter
Catchvikt (75 kg):**Adam Westlund vs.*Christopher Jeanpier Basauri*

Jag tycker det säger ganska mycket om galan i sin helhet. Jag hoppas att jerry skräller och vinner över sköld för andra gången i rad.

Anledningen till att jag ens kollar på galan är karl.

Kabuto 2018-12-03 19:34

Jävla massa kampsport på senaste. Och nu till helgen är det Polaris 8 som har ett stacked card och ufc 231 också.. Min ratio på mmatrackern börjar bli dålig :D

Agitator 2018-12-06 06:54

Nu tittar vi på en bra highlight.


xan 2018-12-06 16:55

På tal om Tyson/Wilder och snacket om korruption inom boxning som pågått i oändligheter, vad exakt i sporten är det som är korrupt? Domare anlitas väl av samma athletic comissions som i MMA? Och i MMA är det ju aldrig snack om korruption vid dåliga dombeslut, utan bara ren och skär inkompetens.

mottat 2018-12-06 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7997841)
På tal om Tyson/Wilder och snacket om korruption inom boxning som pågått i oändligheter, vad exakt i sporten är det som är korrupt? Domare anlitas väl av samma athletic comissions som i MMA? Och i MMA är det ju aldrig snack om korruption vid dåliga dombeslut, utan bara ren och skär inkompetens.




Fuckat system, Promoters är polare och betalar domarna direkt.

xan 2018-12-06 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7997873)



Fuckat system, Promoters är polare och betalar domarna direkt.

Tack för den, lyssnade precis klart.

Om det är så systematiskt som personen påstår och har pågått i flera decennium så antar jag att det finns domare som gått ut och berättat att de blivit beordrade att ge matchen till en specifik boxare oavsett hur matchen såg ut? Och om man ska se till att det blir en draw som Tyson/Fury och Canelo/GGG så måste ju dessutom alla domare vara synkade.

An Iron Soul 2018-12-09 05:40

Jimi Manuwa bjöd på slugger fest.
gunnar nelson sjuka vändning och sättet den matchen avslutades på.. dom reprisbilderna var läskiga att se på.
Helvete vad det pissade blod..

Skönt att han fick ett avslut även om domaren hade brutit matchen. Den hade inte gått ronden ut.

An Iron Soul 2018-12-09 05:42

Valentina vinner lätt.
Sedan hoppas jag på ortega men den kan gå hur som helst.

An Iron Soul 2018-12-09 07:11

Vilken uppvisning av Holloway.
Galet hur mycket stryk ortega tog. Vilket hjärta.
Jag hade inget emot att matchen bröts. Hur mycket jag än ville att han skulle vinna.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)