Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

OnkelSvenne 2017-06-20 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7781508)

Samma klipp fast inte den klippta varianten...
https://www.youtube.com/watch?v=0i58XNXAM8s

Agitator 2017-06-22 01:35

En del vet nog redan, men Matt Hughes har skadats.

Tråd om det här.

http://forums.sherdog.com/threads/pa...pened.3553845/

svenbanan 2017-06-22 01:41

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7782525)
En del vet nog redan, men Matt Hughes har skadats.

Tråd om det här.

http://forums.sherdog.com/threads/pa...pened.3553845/

Ouch!
Blir man påkörd av ett tåg som kör 75km/h så lär det göra ont ett tag.
Hoppas han klarar sig från att bli helt grönsak i alla fall.

xan 2017-06-22 15:48



itsstillrealtomedamnit.jpg

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7782527)
Ouch!
Blir man påkörd av ett tåg som kör 75km/h så lär det göra ont ett tag.
Hoppas han klarar sig från att bli helt grönsak i alla fall.

Fy fan vad hemskt. Hoppas verkligen han klarar sig.

An Iron Soul 2017-06-22 16:42

Jag är oerhört besviken på Floyd Mayweather som går med på att acceptera en fight mot Conor McGregor.
Den stora anledningen till att han gör det är för att han har ett stort ego.

Strålkastarljuset slocknar självförtroendet börjar svaja.
Boxningen är hans identitet. Han ser sin sista chans att dra in pengar genom att att få det lättaste motståndet någonsin.

Jag tycker att det är väldigt fult att sälja sig så lätt.
Det är ett hån mot alla andra boxare som lever i fattigdom och som tränar med förhoppningen om att en dag bli proffsboxare.

En kille som aldrig gått en boxningsmatch eller ens försvarat en UFC titel.
Förlorat mot 15 rankade Nate Diaz som drack tequila 1 vecka innan fight.
Ska helt plötsligt möta GOAT boxaren. Det är helt otroligt. En riktig katastrof.


Dessutom är Conor McGregor en så jävla ointressant person att det är helt sjukt.
Det enda han talar om är hur många kostymer och klockor han har.

Hela hans personlighet är fejk. Jag tror att han förlorat sig själv någonstans och har märkt att "det går att snacka sig till matcher.".

the freakshow is on.

Jävla förrädare som arbetat för att få den här matchen att gå i lås. Ni borde ha dödsstraff för det ni har gjort.

xan 2017-06-22 17:01

Citat:

Jag tycker att det är väldigt fult att sälja sig så lätt.
Det är ett hån mot alla andra boxare som lever i fattigdom och som tränar med förhoppningen om att en dag bli proffsboxare.
Det är konsumenterna du ska skylla på i så fall. Hade det funnits mer intresse i någon annan boxare så hade Mayweather givetvis gjort ett annorlunda val. Alla fattiga boxare där ute får väl jobba upp sig och skapa intresse precis som alla andra atleter.

An Iron Soul 2017-06-22 17:20

Hur ska vanliga boxare kunna skapa intresse när det inte finns fungerande rankingsystem t.e.x?
Det sportsliga ska alltid avgöra och du ska inte kunna tränga dig före i kön bara för att du når ut till casual fans som egentligen inte kan någonting om MMA eller boxning.

Idrotten boxning och idrotten MMA får aldrig sälja sig såhär lätt. Det här är ett katastrofalt misslyckande och det är inte första gången.

eternallord 2017-06-22 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7782748)
Den stora anledningen till att han gör det är för att han har ett stort ego.

Strålkastarljuset slocknar självförtroendet börjar svaja.
Boxningen är hans identitet. Han ser sin sista chans att dra in pengar genom att att få det lättaste motståndet någonsin.

Det finns ett par hundra miljoner anledningar till att den här fighten blir av, Mayweathers ego är inte en av dom. Jag, du, och alla andra hade gjort precis samma sak, sluta tramsa nu. Det enda som kan ifrågasättas i det här scenariot är att Conor sitter på ett UFC-bälte som andra fighters borde få chansen på, men det ligger på UFCs axlar, inte Conors eller Mayweathers.

Skrollovicz 2017-06-22 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7782797)
Det finns ett par hundra miljoner anledningar till att den här fighten blir av, Mayweathers ego är inte en av dom. Jag, du, och alla andra hade gjort precis samma sak, sluta tramsa nu. Det enda som kan ifrågasättas i det här scenariot är att Conor sitter på ett UFC-bälte som andra fighters borde få chansen på, men det ligger på UFCs axlar, inte Conors eller Mayweathers.

Korrekt. Boxningsfansen är pretto! ;)

Agitator 2017-06-22 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7782797)
Det finns ett par hundra miljoner anledningar till att den här fighten blir av, Mayweathers ego är inte en av dom. Jag, du, och alla andra hade gjort precis samma sak, sluta tramsa nu. Det enda som kan ifrågasättas i det här scenariot är att Conor sitter på ett UFC-bälte som andra fighters borde få chansen på, men det ligger på UFCs axlar, inte Conors eller Mayweathers.

Jag ser inga problem med att Conor går denna väg och inte försvarat sina bälten ännu.

Det är show. Ingen bryr sig om minikillarna förrens Conor kom.

Vi har haft mästare förut som varit borta länge medans andra har fightats om att komma till toppen för att få möta bälteshållaren när han är redo igen.

Jag ser inga problem med detta upplägg.

Hade allt bokstavligt talat varit en legit stege och officiellt på ett sådant sätt att ingen nekas när man klättrar uppåt och har gränser satta för hur länge en champ får vara borta så hade man kunnat påvisa problemen mer tydligt.

Det har alltid varit show, aldrig något annat.

Kabuto 2017-06-22 23:12

Vad tror ni om Bellator då?

An Iron Soul 2017-06-22 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7782797)
Det finns ett par hundra miljoner anledningar till att den här fighten blir av, Mayweathers ego är inte en av dom. Jag, du, och alla andra hade gjort precis samma sak, sluta tramsa nu. Det enda som kan ifrågasättas i det här scenariot är att Conor sitter på ett UFC-bälte som andra fighters borde få chansen på, men det ligger på UFCs axlar, inte Conors eller Mayweathers.

Om det nu finns ett par hundra miljoner anledningar kanske du kan åtminstone nämna 1 förutom pengarna.
Dom kommer att slå PPV-rekord och generera ett stort intresse. Tjäna mer pengar än någonsin och that's it.
Det är ren freakshow och ett steg tillbaka för boxningen framförallt, som låter sig sjunka så lågt.

Bästa boxaren genom tiderna ska möta en kille som aldrig gjort en boxningsmatch. Det är helt absurt. Vem kom ens på tanken? Tragiskt.

Jag är inte ett dugg intresserad av att se floyd mayweather vs conor mcgregor om jag ska vara helt ärlig.

Jag hade mycket hellre velat se conor mcgregor möta Frankie Edgar eller Khabib Nurmagomedov.

Jag tror iallafall att conor mcgregor har gjort sin sista MMA fight och numera är helt inställd på att få sin sista feta paycheck.

Cooks 2017-06-23 06:51

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7782907)
Om det nu finns ett par hundra miljoner anledningar kanske du kan åtminstone nämna 1 förutom pengarna.
Dom kommer att slå PPV-rekord och generera ett stort intresse. Tjäna mer pengar än någonsin och that's it.
Det är ren freakshow och ett steg tillbaka för boxningen framförallt, som låter sig sjunka så lågt.

Bästa boxaren genom tiderna ska möta en kille som aldrig gjort en boxningsmatch. Det är helt absurt. Vem kom ens på tanken? Tragiskt.

Jag är inte ett dugg intresserad av att se floyd mayweather vs conor mcgregor om jag ska vara helt ärlig.

Jag hade mycket hellre velat se conor mcgregor möta Frankie Edgar eller Khabib Nurmagomedov.

Jag tror iallafall att conor mcgregor har gjort sin sista MMA fight och numera är helt inställd på att få sin sista feta paycheck.

När jag ser vad du skriver tänker jag på Schulman & Co som gav sporten MMA och Alexander Gustafsson oerhört mycket kritik (efter fajten mot Johnson), "hur kan det här vara en sport" "barbariskt" "borde förbjudas", ändå sitter de uppe till 5 på morgonen och kollar på matchen :D Precis som du kommer göra.

An Iron Soul 2017-06-23 17:25

Jag är ett stort MMA fan och gillar kampsport men inte under dom här premisserna. Det är under all kritik.
Jag har hört många säga "det här är skitbra för MMA:n att matchen blir av." Jag håller verkligen inte med.


En till nygammal nyhet, the freak show must go on. :hbang:

UFC finally gives 'Cyborg' title shot, strips Germaine de Randamie of 145-pound belt
http://www.cbssports.com/mma/news/uf...145-pund-belt/


:D

xan 2017-06-23 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7782903)
Vad tror ni om Bellator då?

Vet inte vad man ska förvänta sig från ett gäng 40-åringar, utan avslut finns det risk för väldigt fula matcher. Stabil underhållning lär det bli i varje fall. Ser mest fram emot att se Larkin, Lima och Chandler.

Väldigt mycket snack om 20-åriga debutanten Aaron Pico också, får se om han lever upp till förväntningarna.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)