Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-11-24 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4005355)
Undrar om han är lätt att submitta...

Svårt att säga hur mycket han hinner lära sig, men ser man till hans arbetsmoral och sjuka envishet så är det nog en del. Sen så även om att submitta handlar mycket om teknik, så blir det nog jävligt svårt om han bara kan grundläggande markförsvar pga hans styrka, inte minst i greppet, och explosivitet. Som nån på sherdog sa - vi kommer få se världens första armbar escape by bicepcurl (skulle iof vara mer applicerbart på M Samuelsson, men ändå ). :D

Jag tippar på att om han satsar seriöst, och inte har glashaka, skulle kunna bli tungviktsmästare i vilken MMA-organisation som helst inom 1-2 år. Men det återstår att se.

Yes 2009-11-24 00:38

Ja, precis. Oavsett hur bra teknik någon har så spelar styrkan in en hel del. Hans nacke lär göra honom extremt svår att strypa ut och andra submissions lär kan kunna muskla sig ur även om hans teknik skulle suga. Är väl kanske lite som om avarage koloit skulle rulla med en tjej. Även om andra tungviktare inte direkt är små så lär han ju ändå vara larvigt mycket starkare än de flesta.

clinteastwood 2009-11-24 03:32

Arlovski!


Hemma Gymmaren 2009-11-24 08:54

Om Tito Ortiz skulle vunnit mot Forrest så skulle han möta Randy Couture på vägen upp till bältet. Ortiz Vs Couture 2 är en match jag skulle vilja se. Dock så tyckte jag att Brandon Vera vann över Randy...

eternallord 2009-11-24 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4005597)
Om Tito Ortiz skulle vunnit mot Forrest så skulle han möta Randy Couture på vägen upp till bältet. Ortiz Vs Couture 2 är en match jag skulle vilja se. Dock så tyckte jag att Brandon Vera vann över Randy...

Personligen är jag helt otroligt trött på att se en massa föredettingar fightas, Ortiz, Couture, Mir, Nogueira etc, det ÄR inte intressant fighter alltså, alla är så oerhört trötta.

way 2009-11-24 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4005309)
Tror du inte de skulle försökt få matchen att se lite mer autentisk ut om den verkligen var fixad?

Kanske, men man har ju sett att Kimbo kan ta en smäll. Och det såg ju verkligen ut som att det inte var någon kraft alls på det slaget, även om det kanske träffade snyggt.

delta_mats 2009-11-24 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4006122)
Kanske, men man har ju sett att Kimbo kan ta en smäll. Och det såg ju verkligen ut som att det inte var någon kraft alls på det slaget, även om det kanske träffade snyggt.

Hmm... Jag har fått uppfattningen om att Kimbo inte alls tar slag särskilt bra.
Han vacklar till titt som tätt tycker jag.

way 2009-11-24 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4006164)
Hmm... Jag har fått uppfattningen om att Kimbo inte alls tar slag särskilt bra.
Han vacklar till titt som tätt tycker jag.

Glöm det jag sa om att han kan ta smällar föresten, baserade det på några street fighter han har haft och det kan man antagligen inte göra.

Kabuto 2009-11-24 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4005618)
Personligen är jag helt otroligt trött på att se en massa föredettingar fightas, Ortiz, Couture, Mir, Nogueira etc, det ÄR inte intressant fighter alltså, alla är så oerhört trötta.

Nämen du, Mir har inte varit trött i åtminstone hans två senaste matcher.. De andra håller jag dock med om.. Men håller med dig ändå, det är roligare med nya människor..

dared 2009-11-24 16:57

Jag ser fortfarande Nogueira som en av de absolut bästa fighterserna i HW-divisionen. Visst har han gjort bättre och sämre fighter men jag tycker att alldeles för många drar för stora växlar från Mir-fighten. (Kom ihåg att drogs med en del sjukdomar)

Tyckte han såg betydligt piggare ut i Couture-fighten. De han faller lite på (förutom att han kanske är i slutet av karriären då) är storleken, kommer han in för tung blir hans boxning långsammare, kommer han in lättare så finns det många i divisionen som är större/starkare.

Han har 32-5 i record och hans senaste fighter ser ut såhär.

Win Randy Couture
Loss Frank Mir
Win Tim Sylvia
Win Heath Herring
Win Josh Barnett

Visst har han kanske inte allt för många fighter kvar i sig. Men att klassa honom som föredetting tycker jag är lite för tidigt.

Ser han fortfarande som ett hot mot många i den divisionen. Om ni är övertygade motsatsen finns det en hel del pengar att göra i att betta, tror inte han kommer inte som stor underdog mot många.

krellik 2009-11-24 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4006122)
Kanske, men man har ju sett att Kimbo kan ta en smäll. Och det såg ju verkligen ut som att det inte var någon kraft alls på det slaget, även om det kanske träffade snyggt.

Dumaste konspirations teorin någonsin (inget illa menat). Hela organisationen Elitexc byggde på kimbo (och gick under när hans myt krossade) samt att Kimbo själv förlorade ohyggligt mycket pengar på att hans myt blev krossad. Det fanns -inget- för någon att vinna på att han skulle lägga sig.

Vem som helst kan bli knockad av vilket slag som helst ifall fightern inte ser själva slaget komma och det kommer i en olycklig vinkel eller tar illa.

Ashenshugar777 2009-11-24 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4005618)
Personligen är jag helt otroligt trött på att se en massa föredettingar fightas, Ortiz, Couture, Mir, Nogueira etc, det ÄR inte intressant fighter alltså, alla är så oerhört trötta.

Vissa är mer intressanta än andra. Om du inte tyckte Nogueira vs Couture var en intressant MMA Fight vet jag inte vad jag ska göra med dig. *popcorn*

Christyle 2009-11-26 15:40

http://www.youtube.com/watch?v=o5ZxpbtcC8A

Kommer ni ihåg denna? Kimbo Bajs

Commando1980 2009-11-26 16:56

asså pudzianowski har också gett sig in i leken? blir intressant att se honom fightas.

Kwon 2009-11-26 17:14

Minns ni den där historien Krazy Horse berättade om hur han knockade Wanderlei Backstage? :D

Här är verkligheten, han blev ju utchokad av en av hans tränare
:)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)