Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-11-17 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3993026)
Självklart är jag seriös och självklart kan man hoppas att någon vinner. Jag hoppas i varje fight på att den som jag gillar mest ska vinna, de är väl inget konstigt i det? Inget konstigare än att hålla på ett fotbolls eller hockeylag?

Ang. Pudde så är de inget personligt eller så. Jag ogillar bara fighters som vinner på storlek och med storlek menar jag främst vikt. De va av samma anledning jag inte ville att Brock skulle vinna heller.

De är väl därför jag i regel inte gillar HW heller. De känns mer fair när viktklassen inte har så stort viktspann. Sen går jag igång på tekniska fighter och de är ju sällan man ser dessa hus använda samma teknik som LW t.ex.

Ok, hoppas att ngn vinner är mer förståeligt. Hoppas ngn förlorar är dock lite jantelag.

Men i vilket fall, jag tror (och hoppas) att Pudzian kommer vara undantaget när det gäller HW. Han har ju väldigt atletisk och har bra motorik - han lärde ju sig varenda "knep" han kunde i strongman. Dessutom har en en enorm vilja och är sjukt envis.
Brock är iof inte direkt dålig, han är ju en bra brottare, men visst använder han sin vikt och storlek till sin fördel. Det borde dock finnas mer fighters i hans storlek (eller fler bättre i HW helt enkelt), för att det ska vara intressant.

delta_mats 2009-11-17 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3992997)
Brock är ju iof typ 5 cm längre, och rätt muskulös han å, så han skulle inte bli dvärgad.

Åder Lesnar är både lättare och slätare än Pudde. Åder är stor, men ställer du dem brevid varandra är jag övertygad om att Åder ser liten ut, inte liten som kort utan liten som mindre helt enkelt.

delta_mats 2009-11-17 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3993026)
Självklart är jag seriös och självklart kan man hoppas att någon vinner. Jag hoppas i varje fight på att den som jag gillar mest ska vinna, de är väl inget konstigt i det? Inget konstigare än att hålla på ett fotbolls eller hockeylag?

Ang. Pudde så är de inget personligt eller så. Jag ogillar bara fighters som vinner på storlek och med storlek menar jag främst vikt. De va av samma anledning jag inte ville att Brock skulle vinna heller.

De är väl därför jag i regel inte gillar HW heller. De känns mer fair när viktklassen inte har så stort viktspann. Sen går jag igång på tekniska fighter och de är ju sällan man ser dessa hus använda samma teknik som LW t.ex.

Jag kan tycka att just såna fights är roliga att titta på. När man tydligt har en teknisk skicklig fighter som möter en starkare mer fysisk fighter. Det är roligt att titta hur annorlunda anfall och försvar är på respektive fighter. Nu börjar ju de flesta killar vara ganska jämna både till fysik och skicklighet så riktigt så många exempel finns inte längre.

eternallord 2009-11-17 18:57

Vad ligger viktgränsen på för Puddes tävling? Hade han fightats i UFCs tungvikt hade han ju fått cutta 20kg till invägning, kanske inte helt optimalt. Han väger lika mycket som Hong Man Choi för bövelen.

delta_mats 2009-11-17 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 3993371)
Vad ligger viktgränsen på för Puddes tävling? Hade han fightats i UFCs tungvikt hade han ju fått cutta 20kg till invägning, kanske inte helt optimalt. Han väger lika mycket som Hong Man Choi för bövelen.

Vet inte heller. Men Lesnar brukar väl väga in på runt 120 pannor? Pudde ligger väl på runt 130. Men tror inte pudde tar sig hela vägen till UFC, då måste han ju sluta med preppet, haha.

spoon 2009-11-17 19:05

Är det kontenuerliga dopingtester i UFC ? Frågar bara av nyfikenhet. Finns det några fighters som blivit avstängda?

killenigrillen 2009-11-17 19:05

http://www.ufc.com/live/?systemId=59...b-15dc5cd37747

Har ingen aning hur jag ska bädda in denna film men nån kanske är smartare än jag? :)

Riktigt skönt avslut i denna fight

Doctor Snuggles 2009-11-17 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 3993380)
Vet inte heller. Men Lesnar brukar väl väga in på runt 120 pannor? Pudde ligger väl på runt 130. Men tror inte pudde tar sig hela vägen till UFC, då måste han ju sluta med preppet, haha.

Vilket prepp? Han har aldrig fällts för något AAS, bara en väldigt suspekt testning på WSM tiden där man fann spår av kokain. Polen är ju en stor exportör av amfetamin, så det är ju inte så konstigt att han festar på lite koks. :D

delta_mats 2009-11-17 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3993403)
Vilket prepp? Han har aldrig fällts för något AAS, bara en väldigt suspekt testning på WSM tiden där man fann spår av kokain. Polen är ju en stor exportör av amfetamin, så det är ju inte så konstigt att han festar på lite koks. :D

Visste inte att dom testade för AAS i strongman?

delta_mats 2009-11-17 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 3993392)
Är det kontenuerliga dopingtester i UFC ? Frågar bara av nyfikenhet. Finns det några fighters som blivit avstängda?

Ja dom testar och de finns dom som åkt fast.

Doctor Snuggles 2009-11-17 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 3993410)
Visste inte att dom testade för AAS i strongman?

Vet faktiskt inte exakt hur det ligger till. Men det var bl a därför testningen av honom var suspekt. Han hade en massa tjafs med ledningen vid tillfället (om pengar bl a, tror han var låst till ngt slavkontrakt genom polska grenen av IFSA eller nåt sånt), och de testade typ bara honom och en till. Vet inte ens om det har hänt ngn mer gång att de testat ngn. Sen så var det rykten om att de bara testade just för stimulanter och inte aas, så att de kunde säga att de hade "drog testat". Men orkar inte researcha ämnet mer, orka bry sig.

Kwon 2009-11-18 15:31

Iceman Twitter

Just got done lifting headin for the Kitchen
http://twitpic.com/pg65w

After workout
http://twitpic.com/pim0w

Me, King Grub and Allan
http://twitpic.com/pegfe

mr ruhl 2009-11-18 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 3993410)
Visste inte att dom testade för AAS i strongman?

det gör dom inte heller..var väl inget suspekt med att pudde åkte dit, var ett drogtest och han hade kola i kroppen..inte mycket att fundera över där..

mr ruhl 2009-11-18 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 3993144)
Åder Lesnar är både lättare och slätare än Pudde. Åder är stor, men ställer du dem brevid varandra är jag övertygad om att Åder ser liten ut, inte liten som kort utan liten som mindre helt enkelt.

tror inte att lesnar kommer att se liten ut brevid pudde alls, och lesnar slår jävligt hårt, tror inte att pudde har samma pulver i nävarna, men helt klart intressant att se han i mma, hoppas dock på förlust :D

Verbatim 2009-11-18 19:06

Tveksamt om Pudde är sämre i slagen, han har ändå tränat kampsporter i flera år, Brock däremot har ju bara brottat, för att inte glömma att Pudz är enormt explosiv. På marken däremot ligger han antagligen långt efter Brock.

Inte för att Brock är så relevant längre, hans karriär kommer nog ta sig en liten (permanent?) paus nu verkar det som.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)