Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2009-09-21 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3883481)
Ganska tråkig gala :/

Fullkomligt usel gala till och med. Somnade nästan...

Ultimate fight night några dagar innan var bra mycket bättre

Kwon 2009-09-21 21:49

Machida VS Shogun blir dock bra.

eternallord 2009-09-21 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886312)
Machida VS Shogun blir dock bra.

Ja den ser helt ok ut. Men sen ser 105an rätt dålig ut igen, mest som en förbipassage till 106an då äntligen Lesnar ska sättas på prov igen (go Carwin!), plus att vi får se både Nog och Ortiz fightas på samma event.

ManuelIT 2009-09-21 22:14

Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

ossie 2009-09-21 22:35

Blir det ingen UFC 104? är det för att jappsarna inte gillar nr 4?

tejpis 2009-09-21 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886312)
Machida VS Shogun blir dock bra.

Satt precis och kollade lite gamla matcher med Shogun. Fan vad han är bra när han är på topp. Hoppas han mosar Machida (även om jag gillar honom med).

tejpis 2009-09-21 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3886353)
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

Han hade väl lite mentalt blockage efter förlusten mot Forrest. Det är kul att se hur han domderar ringen i andra matcher dock! *cupid*

Salus 2009-09-21 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3886353)
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

Kan bara hålla med, Lyoto är tokstor favorit.

Fast det är fighting, allt kan hända. Fråga Maia ang det :D

dared 2009-09-22 09:43

Jag tyckte faktiskt inte förra galan var speciellt dålig, även om t.ex CC-fighten drog ner det lite osv.

Sen ser jag fram emot 105:an som fan! Gustavsson ska ju köra och det tycker jag slår större än många fighter, speciellt när den verkar jävligt bra matchad.

Lyoto-Shogun blir rätt kul då Shogun är en riktig favorit och Lyoto är ruggigt grym och verkar anpassa sin stil lite då och då. Kan bli intressant. Shogun har dock hela 4,2 eller något i odds, det är riktigt högt som titelfight, och ändå är jag riktigt tveksam och betta.

dared 2009-09-22 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3886353)
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

Det är faktiskt hyffsad uppenbart då jag inte vågar betta till 4,2 ens för Shogun. MEN man vet aldrig vilken form Shogun kommer in i. Jag drar personligen inte väldigt stora växlar från ex Coleman-fighten. Han har varit skadad flera gånger och verkade ha tränat hyffsat sporadiskt om man jämför med motståndarna i toppen.

Nu verkar han flyttat träningen till bra gym i Sao Paolo med riktigt seriösa förberedelser osv. Han har imo all potential i världen att komma tillbaka och bli champ. Han var bäst i världen vid vad 23år?

Dock tror jag det tar ett tag, han blev inslängd lite för tidigt i titelmatch tror jag tyvärr. Speciellt när Lyoto har bältet, hade varit en helt annan femma med Rashad/Forest/Rampage som champ......

hahavaffan 2009-09-22 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av tejpis (Inlägg 3886413)
Satt precis och kollade lite gamla matcher med Shogun. Fan vad han är bra när han är på topp. Hoppas han mosar Machida (även om jag gillar honom med).

Det kommer aldrig hända. Citera mig gärna efter matchen :D

tejpis 2009-09-22 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3886825)
Det kommer aldrig hända. Citera mig gärna efter matchen :D

För några år sen var Shogun mitt val att ta Fedor. Som han såg ut mot Chuck Lidell sist gör mig hoppfull att han är tillbaka på den nivån igen... Synd bara att man inte får sparka på liggande motståndare i oktagonen.
:kickass:

(Machida har tyvärr vart ruskigt övertygande så här långt)

Kwon 2009-09-22 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3886353)
Varför är folk så hypade inför shogun vs lyoto? Shogun fick ju slita som ett djur mot en gammal Coleman och nita en avdankad Chuck. Lyoto har fan varit cp bra rakt igenom. Är det inte rätt uppenbart vem som tar det?

Just därför det blir en bra och fartfylld match.
Om Shogun är ON så kan det dessutom bli en spännande match, men alla "vet" ju vem som vinner.

Tonto 2009-09-24 10:46

Kan Rampage sluta coacha så jävla dåligt. Börjar gå mig på nerverna ordentligt.

Big country nelson mot Kimbo nästa vecka kommer braka ordentligt, cant wait!

Ni som följer Danas videobloggar kanske kommer ihåg hur Rampage tjafsade utanför TUF gymmet med en stor bald white guy om catchweight för dom skulle mötas. Jag antar efter promon för next weeks episode att det va mcsweeney han tjafsa med. lite småroligt sådär.

spoon 2009-09-24 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av tejpis (Inlägg 3886868)

(Machida har tyvärr vart ruskigt övertygande så här långt)

Tyvärr? Jag gillar när den som håller bältet är duktig och klarar att behålla det längre än ett par matcher. Blir mer status i bältet då tycker jag.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)