Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-02-02 20:36

Vad tror ni om Economical Overeem vs JDS? :D

strikt 2014-02-02 20:42

Tyckte Reem såg tråkig ut. Förväntade mig Prime Reem.

Doctor Snuggles 2014-02-02 21:00

Reem är nog top 3-5 om han håller huvudet kallt. Han kan nog ta alla förutom JDS och Cain. Undrar hur många år matcherna mot Cain tog från JDS dock.

Krampus 2014-02-02 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6851914)
Tänkte på det jag också.

Faktum är att man hämtar sig efter ett par sekunder. Du som kör BJJ vet ju att det kan gå så snabbt med en blodstrypning att man inte hinner klappa. Domaren ska dock ha stenkoll och avbryta matchen och spelarna ska inte behöva påkalla domarens uppmärksamhet när det händer.

Här fanns en högt graderad tae-kwon-do/hapkido kille på kolo för några år sedan som skröt om hur han brukade strypa ut sina elever över struphuvudet. Jag tycker det var dåligt. Trycker man sönder trachera på någon så blir det allvarligt. Personligen undviker jag oftast luftvägstrypningar på folk på träning för att inte skada någon, det är lätt val när blodstrypningarna är så mycket effektivare och samtidigt snällare. Däremot försöker varenda j@vel som får tillfälle luftstrypa mig.. :(

Krampus 2014-02-02 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6851930)
Vad tror ni om Economical Overeem vs JDS? :D

JDS via capoiera troligtvis. Un, dois, treis, MJAU!

Doctor Snuggles 2014-02-02 21:13

Jag tror jag fick avsmak för att testa bjj just för att en "kompis" på fyllan för en massa år sedan gjorde en rare naked på mig som tryckte på struphuvudet. Inte skönt.

delta_mats 2014-02-02 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6851989)
Faktum är att man hämtar sig efter ett par sekunder. Du som kör BJJ vet ju att det kan gå så snabbt med en blodstrypning att man inte hinner klappa. Domaren ska dock ha stenkoll och avbryta matchen och spelarna ska inte behöva påkalla domarens uppmärksamhet när det händer.

Här fanns en högt graderad tae-kwon-do/hapkido kille på kolo för några år sedan som skröt om hur han brukade strypa ut sina elever över struphuvudet. Jag tycker det var dåligt. Trycker man sönder trachera på någon så blir det allvarligt. Personligen undviker jag oftast luftvägstrypningar på folk på träning för att inte skada någon, det är lätt val när blodstrypningarna är så mycket effektivare och samtidigt snällare. Däremot försöker varenda j@vel som får tillfälle luftstrypa mig.. :(


Oj, jag har inte tränat bjj på väldigt länge. Kanske dags att se om armbågarna håller nu. Det var ju faktiskt riktigt skoj.

Krampus 2014-02-02 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6852014)
Jag tror jag fick avsmak för att testa bjj just för att en "kompis" på fyllan för en massa år sedan gjorde en rare naked på mig som tryckte på struphuvudet. Inte skönt.

I min bok lär man ut att vara försiktig med sådant.. Det är en sämre strypteknik som riskerar att ge större skador.

Doctor Snuggles 2014-02-02 21:26

Apropå collar chokes; judo måste verkligen vara det bästa att kunna på "gatan".
Ett snabbt kast eller en snabb choke, och det är över och man kan ta an eventuella polare till bråkstaken.

Krampus 2014-02-02 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6852038)
Apropå collar chokes; judo måste verkligen vara det bästa att kunna på "gatan".
Ett snabbt kast eller en snabb choke, och det är över och man kan ta an eventuella polare till bråkstaken.

En trevlig personlighet är det bästa Snuggan. :)
Eller mindre trevlig personlighet och en fallenhet för 200m.

Doctor Snuggles 2014-02-02 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6852045)
En trevlig personlighet är det bästa Snuggan. :)
Eller mindre trevlig personlighet och en fallenhet för 200m.

Du menar 140 kg av personlighet då eller? ;)

Krampus 2014-02-02 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6852050)
Du menar 140 kg av personlighet då eller? ;)

Fast är man finsk har man normalt sett kniv.

Doctor Snuggles 2014-02-02 21:53

Och är man Kazakstani har man normalt sett en kalashnikov.

Krampus 2014-02-02 22:10

Jag tyckte den förra serien var så bra så jag bjuder på en till med armlås. Ni som gillar Rondas fighting gillar nog detta. Samma intro som förra filmen, men sen kommer det igång.

Doctor Snuggles 2014-02-02 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6851941)
Tyckte Reem såg tråkig ut. Förväntade mig Prime Reem.

Thailand Cardio Fight IQ Careful Reem är GOAT.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)