Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2013-07-17 17:21

Han fick ett flying knee rakt i huvudet efter bara någon minut, det hade nog fått de flesta att vilja lägga av ganska kvickt.

Doctor Snuggles 2013-07-17 17:29

Det är Shogun. Han äter flygande knän till frukost.

Grazzafukkinrazzi 2013-07-17 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6555865)
Han tog ett slag. Ett. Och justerade och satte honom i backen med en jabbhöger.

Lol, just precis.

A.k.a. Jabbhöger:

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten.../12/bones1.gif

Doctor Snuggles 2013-07-17 18:56

Jabbvänster då, whatevs. Knappast det som var poängen. Men det är väl roligt att märka ord eller ngt.

DarcyGrahn 2013-07-17 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6556336)
Jabbvänster då, whatevs. Knappast det som var poängen. Men det är väl roligt att märka ord eller ngt.

Jabb?

Grazzafukkinrazzi 2013-07-17 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6556336)
Jabbvänster då, whatevs. Knappast det som var poängen. Men det är väl roligt att märka ord eller ngt.

Din poäng var att det såg ut så här:

http://4.bp.blogspot.com/-_pFbyilFaF...0/10001968.gif

lol.

Doctor Snuggles 2013-07-17 19:49

Eh, wat?

Krampus 2013-07-17 19:51

Det är en krok, från vänster.

JusupWilkoszzz 2013-07-17 19:55

Yeah...Guys! My fans in the world and United State....Jusup back!! Trust me I Back! I back!

Doctor Snuggles 2013-07-17 19:56

Nej, det var en rak, men va fan, trollar ni nu?
Jag pratade om att Jones var bättre eller åtminstone lika bra som Gus ståendes, inte om vad för slag det var han fick in mot Machida. Han kunde fått in en snurrande vänstercapoeirauppercutaxekick, har inget med poängen att göra. Jisses.

tntballe 2013-07-17 20:09

såg ut som en halvt påbörjad superman punch.

Grazzafukkinrazzi 2013-07-17 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6556415)
Nej, det var en rak, men va fan, trollar ni nu?
Jag pratade om att Jones var bättre eller åtminstone lika bra som Gus ståendes, inte om vad för slag det var han fick in mot Machida. Han kunde fått in en snurrande vänstercapoeirauppercutaxekick, har inget med poängen att göra. Jisses.

Det var inte det du pratade om. Deltamats skrev att Jones hade problem med Machida, du besvarade det med att skriva att Jones "justerade" och satte honom i backen med en jabbhöger. Jag ville då påminna dig om, eftersom du bevisligen helt glömt/missat/intalat dig annat, att så inte alls var fallet.

Att den slagväxlingen skulle vara så justerad, beräknad, säker och precis som du vill få det till och sedan definiera hela matchen av just det ögonblicket känns helt galet.

Det bör inte liknas vid det som Anderson gjorde mot Okami som ditt inlägg antyder. Utan snarare det Condit gjorde mot Hardy, där hans krok lyckades träffa först.

Peace out, bye!

Doctor Snuggles 2013-07-17 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6556693)
Det var inte det du pratade om. Deltamats skrev att Jones hade problem med Machida, du besvarade det med att skriva att Jones "justerade" och satte honom i backen med en jabbhöger. Jag ville då påminna dig om, eftersom du bevisligen helt glömt/missat/intalat dig annat, att så inte alls var fallet.

Att den slagväxlingen skulle vara så justerad, beräknad, säker och precis som du vill få det till och sedan definiera hela matchen av just det ögonblicket känns helt galet.

Det bör inte liknas vid det som Anderson gjorde mot Okami som ditt inlägg antyder. Utan snarare det Condit gjorde mot Hardy, där hans krok lyckades träffa först.

Peace out, bye!

Lol, mitt inlägg antyder inget sådant. Ingen aning om var du får Anderson ifrån.
Eftersom slagväxningen initierades av fejkad spark till ett slag, och Machida hade utnyttjat tillfället att slå när Jones sparkade förut och då träffade honom, Machida har haft problem med att sänka ena handen när han attackerar med den andra (och börjat justera det efter den fighten) och Jones hörna sade åt honom att göra exakt detta, så var det nog rätt mycket justerat och beräknat och skickligt, jo. Men återigen, oavsett vad det var, så var det iaf inte bara röta, och min poäng med vad jag skrev var att visa att Jones är ganska vass stående. Inget annat. Jisses, pöjk.

Apropå Condig-Hardy, så var det förresten tydligen hyffsat förberett från Condits sida då han konstant plågade Hardy med sina lineal kicks mot knäna, som gjorde att Hardy slutade plantera fötterna och hade mycket mindre kraft i sitt slag.
Machida träffade dessutom inte Jones, Jones slängde heller ingen krok, båda slagen träffade inte samtidigt och faktum är att Machida träffade inte alls Jones, så det är inte så värst likt, nej.

DarcyGrahn 2013-07-18 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6556741)
Lol, mitt inlägg antyder inget sådant. Ingen aning om var du får Anderson ifrån.
Eftersom slagväxningen initierades av fejkad spark till ett slag, och Machida hade utnyttjat tillfället att slå när Jones sparkade förut och då träffade honom, Machida har haft problem med att sänka ena handen när han attackerar med den andra (och börjat justera det efter den fighten) och Jones hörna sade åt honom att göra exakt detta, så var det nog rätt mycket justerat och beräknat och skickligt, jo. Men återigen, oavsett vad det var, så var det iaf inte bara röta, och min poäng med vad jag skrev var att visa att Jones är ganska vass stående. Inget annat. Jisses, pöjk.

Apropå Condig-Hardy, så var det förresten tydligen hyffsat förberett från Condits sida då han konstant plågade Hardy med sina lineal kicks mot knäna, som gjorde att Hardy slutade plantera fötterna och hade mycket mindre kraft i sitt slag.
Machida träffade dessutom inte Jones, Jones slängde heller ingen krok, båda slagen träffade inte samtidigt och faktum är att Machida träffade inte alls Jones, så det är inte så värst likt, nej.

Så tack vare att slaget var planerat så gör det att han inte hade nå problem med Machida? Jag tyckte du fick det att låta som att Jones totalt dominera Machida ståendes för att sedan sänka han med en jabb-höger (Likt Okami-Silva). Sen när du såg gifen så höll du trots fortfarande fast vid att det är var jabb.

eternallord 2013-07-18 09:03

Jones förlorade väl första ronden på alla scorecards? Han gjorde det på mitt iaf. Inte för att Machida dominerade fighten eller så, man får ofta en känsla när både Jones och Anderson (well, fram till förra fighten) att det bara är en tidsfråga innan dom avslutar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)