Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

ossie 2009-07-12 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3768491)
Vilka har de i tungvikten som har en realistisk chans på Brock?

Shane Carwin och Cain Velazques ska väll mötas ufc 104, det är väll också de två fighters som jag kan tänka mej har bättre chanser på Brock eventuellt, men tror ingen av dem är redo för Brock än. Frågan blir om inte den som vinner den matchen mellan dem kommer få utmana om titeln?

Sen blir frågan om det i väntan på det läggs in yterligare nån fight för Brock för att mjölka hans hype men mot vem?

Frågan är också vad som händer ifall Randy eller Nog vinner dominant i sin fight, får de då automatiskt en chans på Brock?

Glömer jag någon i mixen? Mirko? (nääe), Gonzaga?

Hade varit kul att se honom mot Fedor om nu han hade fightas i UFC

Bobbokrull 2009-07-12 15:56

GSP imponerade stort!! typ 10 takedown och ja....Thiago hade aldrig en chans...var inte ens nära. Blir intressant att se om GSP kan ta sig upp en viktklass..han säger ju själv att han vil ha en ny utmaning nu när han är the champ.

Brock Lesnar.....vem kan ta honom nu? Stor, snabb, stark!! Mir var inte med i matchen för 5 öre.

Klockrena kommentarer efter matchen! :hbang:

Kul att Hendo visade alla tvivlare att han inte enbart är en f.d pride stjärna...Bisping roterade in fint i högerkroken....godnatt!!

Revolt 2009-07-12 17:36

Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Spiffy 2009-07-12 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Revolt (Inlägg 3768818)
Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Om du börjar med att säga var du bor, så är det nog fler som kan hjälpa dig. Lite svårt att peka ut någon lämplig klubb annars.

Kabuto 2009-07-12 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 3768593)
tycker tungvikten ser lite gles ut, hoppas nu där kommer in nya fighters snart. t.ex Fedor. så kan fedor möta GSP och silva i en handicap 2on1 match.

The Ultimate Fighter som spelas in nu är ju tungvikt, kommer nog några där som är dugliga. Men jag håller ändå med dig.

Kabuto 2009-07-12 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Revolt (Inlägg 3768818)
Känner mig väldigt sugen på att börja med MMA träning men har absolut ingen koll vart jag ska vända mig för att få lite överblick om hur det går till och vilka moment som skulle kunna vara viktiga att tänka på. Någon som känner sig lite trevlig och skulle vilja hjälpa en liten klenis? :)

F.ö så tycker jag att det hade varit roligt med att börja på någon kampsport, boxning har jag testat men det va inte riktigt min grej.

Edit. Finns bergis redan svar på allt detta i tråden, men det kan ju tålas att upprepas, haha.

Varför gillar du inte boxning?

Kwon 2009-07-12 18:09

Bispings match gick som jag hade hoppats på och var mycket Hendolserik!
Underbart avslut!

Revolt 2009-07-12 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 3768823)
Om du börjar med att säga var du bor, så är det nog fler som kan hjälpa dig. Lite svårt att peka ut någon lämplig klubb annars.

Bor drygt en timmes färd ifrån Växjö.

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3768867)
Varför gillar du inte boxning?

Jag vet inte riktigt, kanske bara inte trivdes med det där jag bor. Fick ingen direkt inspiration till att fortsätta med det. Gillar inte de stora handskar och "hjälmarna" fick mig bara mer ur balans, dock så förstår jag ju att de möjligen behövs eftersom att det är/kan vara en våldsam sport.

Är intresserad av träningen runtomkring kampsporten, inte bara slagträning osv utan även hur man bör tänka på sin styrketräning.

dared 2009-07-12 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av ossie (Inlägg 3768594)
Hade varit kul att se honom mot Fedor om nu han hade fightas i UFC

Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Inte första gången UFC försökt men iom Danas uttalande kanske han är beredd på att vika sig i någon fråga. Man kan ju tycka det är relativt lätt att tillåta Fedor köra Sambo någon gång per år.

Hoppas de kan komma fram till något!

stevebc 2009-07-12 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768985)
Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Inte första gången UFC försökt men iom Danas uttalande kanske han är beredd på att vika sig i någon fråga. Man kan ju tycka det är relativt lätt att tillåta Fedor köra Sambo någon gång per år.

Hoppas de kan komma fram till något!

Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

lul 2009-07-12 19:20

Var kan man se alla matcher? Tider,kanaler?

Sebbe_H 2009-07-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3768989)
Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

Det handlar inte om att slåss på ett visst sätt, utan att han ska få fightas några gånger per år i Sambo.

Spiffy 2009-07-12 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3768989)
Det där med att han inte ska få slåss på ett visst sätt är så jävla fult. Så länge han håller sig till reglerna så släpp honom lös. Hade gärna velat se honom i UFC men inte som en marionettdocka i Danas händer.

Varför skulle han inte få slåss som han vill? inom reglerna så klart.

ManuelIT 2009-07-12 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768985)
Enligt MMajunkie verkar Dana vara mer inställt på att försöka få över Fedor nu, så ser iaf lite ljusare ut. Han sa att han verkligen skulle försöka efter Affliction 3. Sen får man ju se vad som händer. Skulle iaf vara väldigt bra för UFC Hw-div.

Vilket jävla antiklimax det skulle bli om han skulle råka torska mot Barnett :D

stevebc 2009-07-12 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3769009)
Det handlar inte om att slåss på ett visst sätt, utan att han ska få fightas några gånger per år i Sambo.

Vad menar du? Jag har hört att Dana White sa till Fedor att han får komma över till UFC om han låter bli att använda sina Sambo-tekniker men jag har nog missförstått.

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 3769010)
Varför skulle han inte få slåss som han vill? inom reglerna så klart.

Jag vet inte.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)