Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

CroCop 2009-07-12 05:55

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768137)
De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster, en produkt av inavel och testosprutor.

Ja det han gör verkar han ju göra bra.:) Trist att det inte är en Taekwondo-tävling eller amatörboxning. Det handlar liksom om att försätta motståndaren i ett försvarslöst tillstånd. Vilket han bevisligen lyckas med trots att han är så kass.

Jag medger att Mir verkar smartare och har bättre social kompetens men han använder det jävligt fult till att vara en översittare.

Nu har jag inte sett reprisen men jag tror skälet till att Brock springer fram är att Mir reser sig upp och låtsas vara upprörd över att matchen stoppats! Då lackar väl Lesnar lite. Sen är det ju hans aggresivitet som gjort honom så jävla bra så att han är lite uppumpad efter matchen och allt snack är väl förståeligt.

Han fortsätter ju tex inte slå Mir efter att domarn har brytit vilket händer då och då i matcher.

Konvex 2009-07-12 06:23

Haha fifan det var fint att se hendersson landa släggan, gjorde kvällen för min del.
OCh ang. brock, inte direkt den bästa ambassadören för sporten... :P

Tigerkotten 2009-07-12 06:46

skönt event, o så wunderbar att Bisping åkte på däng. Vart förvånad dock att Bisping kom in i matchen där i rond 2 lite, men var inte det minsta förvånad att han vann.

Oh gsp e ren njutning, synd att han inte hade så bra ground n pound denna fight dock. Men Alves är galet stark. Var impad på han

Ashenshugar777 2009-07-12 07:34

Jag tycker det var synd att Bisping åkte på däng. Men han kommer nog tillbaka - han har en skön karaktär, man får inte vara för seriös för att uppskatta den dock. (;

Rahf 2009-07-12 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3768149)
Jag tycker det var synd att Bisping åkte på däng. Men han kommer nog tillbaka - han har en skön karaktär, man får inte vara för seriös för att uppskatta den dock. (;

Dryg och uppkäftig mot folk menar du?

Jag kan hålla med om att Bisping är rätt skön i vissa situationer. Men av vad man sett från honom så tycker jag att han är en skitstövel.

hahavaffan 2009-07-12 10:07

Skitstövel eller inte, han är jävligt underhållande!

Fyfan vilket event! GSP är kusligt bra. Nu blir det högre viktklass hoppas jag, så han kan täppa till truten på mesen Silva.

Tonto 2009-07-12 10:40

Bisping hade recept på vinst, låt inte hendo träffa overhand righten. pang exakt vad han fick göra såklart the count förlorar. fyfan va sne jag är på galan och mig själv. Halvsov igenom hela galan tills jag vaknade pigg precis när mainevent började som även den matchen va en besvikelse.

Jense 2009-07-12 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3768137)
De bua väl honom för att han gick fram till Mir efter matchen och dryga sig. Mycket osportsligt, även om jag misstänker att mycket var en akt, han är ju trots allt en tidigare WWE:are. Så han försöker väl leka lite bad guy.

Hursomhelst stör jag mig som fan på honom. Han verkar helt iq-befriad. Det ända han egentligen lyckas göra är att använda sig av sin kroppsvikt, finns inget imponerande med honom förutom faktumet att han är ett monster, en produkt av inavel och testosprutor.

han har bra teknik med, och 50% av alla fighters är rätt blåsta, så där ligger han snarare högt. han är tung och använder det smart, han kontrollerar samtliga motståndare på golvet utan större bekymmer, och det är knappast bra hans tyngd som spelar in. sen att han är otrevlig osv mot publiken är ganska löjligt. Kolla "hemma hos" reportaget

och del två

Kabuto 2009-07-12 12:08

Jag vill se Jon Jones match och stephan bonner mot mark coleman! Fan besviken att det inte var med i releasen jag hittade :/

krellik 2009-07-12 13:13

Några kommentarer om UFC efter att ha sovit ut ordentligt efter...;)

Först och främst jävligt bra gala! Oerhört underhålande, var just att de hade fläskat på rejält här som gjorde att man kände sig tillbaka i guldåldern där Pride och UFC kämpade för att överglänsa varandra. Ofta brukar det bli antiklimax när UFC kör sina stora satsningar och till skillnad från gamla pride tycker jag ofta man hittar mest underhållning på det som på papret ska vara UFCs svagare kort, men icke ikväll dock.

Sen kommer jag säkert få skit för det här men tycker redan kombinationen lill Roberto och Omar är bland de bättre komentator paren jag hört i mma, både Wecs nuvarande, Goldie/Rogan och gamla Bas/Quadros har/hade sina klara poänger men tycker det är väldigt trevligt att lyssna på Omar och Roberto, dumpar de Paolo till fördel för Omar så tror jag snabbt att det skulle kunna bli mitt favorit mma kommentator par. Å bara för att jag skriver det här så är det säkert 100 andra som stört sig rejält på dem hela kvällen...
Omar är verbal, analyserar bra och kan bidra med anekdoter från proffsfigthing och Roberto står för mma nörd kunskapen... Kan bli bra.

Tror Bisping gjorde en rejäl miss att reta upp Hendo, trodde faktiskt inte att Hendo var uppretad på allvar av Bispings fjant fasoner men det var han uppenbarligen. Bisping hade nån ide om att det skulle sabba Hendos gameplan till fördel Bisping, men att reta upp en gammal sliten gladiator med fruktade skills och som varit med överallt och sett allt i en burr och vars främsta problem kan vara en viss sömnighet och att han inte presterar fullt ut, att medvetet reta upp en sån är en dålig ide. Bisping hade nog haft bättre chans om han varit ödmjukare, varit lite mer ninja och lagt mer energi på att lära sig cirkla bort från högerslägan istället.

GSP är en fighting dröm, han kom in i UFC med enorm talang, han har hanterat sina motgångar väll (en av de viktigaste bitarna i proffsfighting), han har rundat ut sin fysik sen han bytte fys coach och kanske främst tack vare hans samarbete med "mma yoda" Greg Jackson som lägger ruggigt starka gameplans för honom som han faktiskt följer, allt detta sammantaget så tror jag han blir svårslagen. Han har inte bättre haka att han alltid kan bli plockad med lite slump och skicklighet inblandad, men jag tror att han skulle kunna vara mästare länge.
Tycker nästan att det är lite synd att de hetsar honom att gå upp i vikt, jag skulle vilja att han cementerar en rad vinster i weltervikt innan han går upp i vikt. Jag förstår att Anderson Silva kanske inte planerar att vara kvar i mma så länge och att alla vill se matchen speciellt nu sen Silva varit tråkig att se på några matcher. Men skulle heller vänta med att GSP går upp i vikt. Den här överdrivna hypen att bli "best ever" kan förstöra fighters, kolla bara på BJ Penn som slösat bort mycket av sin prime med att klänga runt i viktklasserna istället för att etablera sig som den bästa lättviktaren någonsing (vilket är nog så bra).
Och Thiago Silva imponerade, ge honom några år att blomma ut på riktigt och jag tror vi har ytterligare en av de stora i honom.

Vad kan man säga om Brock, man bör nog ha i åtanke att han tillsammans med GSP var de som tjänade mest på det här stora cardet och det av en anledning i Brocks fall som inte enbart har att göra med hans meriter som mma idrottare. Jag har aldrig gillat de tendenser mma har haft att närma sig showbrottning så jag gillar inte hur Brock beter sig, men jag tror i ärlighetens namn att hur han beter sig i buren/promotion materialet inte reflekterar vad han är för person. Han tränar med trevliga killar som tex Erik Paulson tvivlar på att han springer runt och apar sig i sitt privatliv som han gör i rampljuset.

dared 2009-07-12 13:24

Rutten/Quadros och sedan Rogan är mina favoriter. Tycker nog nästan Paulo och Omar hade varit ett bättre par än Ian/omar. En snackare och en expert.

Tyvärr tyckte jag det var lite för mycket, "han har dålig gard" "han borde ställa sig upp här" "fattar inte varför han ligger still" etc. Om man droppar sånna kommentarer tycker jag man kan förklara olika tekniker lite mer och hur/vad de tycker fightern borde göra.

---

Bra event annars, GSP är ju onekligen ruggigt imponerande, lägger han på sig lite och siktar in på A.Silva har jag svårt och se Spindeln stoppa nedtagningarna. Stående skulle det nog bli rätt jobbigt utan reach för GSP, vore iaf en jävla match.

----
Undrar också vem som ska på Lesnar nu, Bobby Lashley har ju ruggigt långt kvar (och inte ens i UFC) och verkar inte ha samma branta utvecklingskurva heller.

krellik 2009-07-12 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3768457)
Undrar också vem som ska på Lesnar nu, Bobby Lashley har ju ruggigt långt kvar (och inte ens i UFC) och verkar inte ha samma branta utvecklingskurva heller.

Vilka har de i tungvikten som har en realistisk chans på Brock?

Shane Carwin och Cain Velazques ska väll mötas ufc 104, det är väll också de två fighters som jag kan tänka mej har bättre chanser på Brock eventuellt, men tror ingen av dem är redo för Brock än. Frågan blir om inte den som vinner den matchen mellan dem kommer få utmana om titeln?

Sen blir frågan om det i väntan på det läggs in yterligare nån fight för Brock för att mjölka hans hype men mot vem?

Frågan är också vad som händer ifall Randy eller Nog vinner dominant i sin fight, får de då automatiskt en chans på Brock?

Glömer jag någon i mixen? Mirko? (nääe), Gonzaga?

ahl- 2009-07-12 14:04

http://i27.tinypic.com/2qs70d3.gif


http://i29.tinypic.com/fub70p.jpg


Hatten av för GSP.
Brock är fortfarande ett monster och han har bett om förlåtelse för sitt beteende efter fighten. Är man känslomässig och har en viss hormon-obalans i kroppen så är det lätt hänt :)
Hendo gjorde det väntade. När sista smällen levererades så ligger han horisontellt i luften. Vackert! :D

Coleman skrällde, ofattbart att de inte hade tid att sända fighten på maincard.

Någon som sett the prelims? Ska kolla nu!

Beef-Cake 2009-07-12 14:12

OMG Brock e grym, varit en fan av honom sedan första MMA fighten. Sen hans beteende efter matchen har han som sagt bett om ursäkt för. Still en jäkla talang och ett freak.
Hade på känn att coleman skulle ta hem det, se bak i tråden...hade hoppats Bisping skulle kunna göra mer skada men han har en bit kvar. GSP ja vad ska man säga? Det är nog dags för honom och Andersson att mötas framöver, finns inte så mycket annat just nu. Best pound for pound fighter in the world, vilken match det skulle bli.

Jense 2009-07-12 14:57

tycker tungvikten ser lite gles ut, hoppas nu där kommer in nya fighters snart. t.ex Fedor. så kan fedor möta GSP och silva i en handicap 2on1 match.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)