Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Konvex 2009-07-10 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av grakka (Inlägg 3766221)
Det kanske är så pass enkelt att folk håller med dig? ;) Tänkte faktiskt skriva ett svar tidigare men struntade i det. Vad har jag hört från andra intresserade så verkar det som att folk underskattar Bisping. Jag både tror och hoppas på Bisping i kommande match. Ska bli kul att se hur det går.

Jag håller inte med. Förstår inte hur så pass många här tror att bisping ska vinna, som jag ser det har han inte en endaste fördel över hendersson utom mer precision på slagen och kanske bättre cardio, ända sättet jag ser att han kan vinna är om han lyckas med att slå sen springa iväg som han brukar göra.
Lyckas han göra det i 3 rundor utan att ta ett hårt slag från henderson och lyckas undvika hans nedtagningar så kanske han kan få sig ett decision, men jag tycker det låter ganska så osannolikt.

thatice 2009-07-10 17:14

Tror ni har fel, Henderson kommer äta upp Bisping.
Sedan att Bisping bara förlorat mot Evans är ju en sanning, en annan sanning är ju att han förlora mot Hamill också eligt alla utom domarna och eventuellt nån särskole-elev.

Konvex 2009-07-10 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3766258)
Ang Bisping kan jag ju bara hålla med denna video;

http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_...layer_embedded

Han har inte slagit någon i Hendersons kaliber.

Haha klockren video. :D

Simon. 2009-07-10 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3765755)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Mir vs Lesnar och GSP vs Alves kan go either way.

Du måste nog missat många Pride matcher :smash:, Henderson har mött mkt bättre motstånd än Bisping, långt ifrån några noobs, om Henderson fortfarande har motivationen att träna hårt så kommer han att vinna över Bisping, risk finns dock att den 39-årige veteranen inte har samma kondis som förut.

Nitrometan 2009-07-10 17:38

Inte MMA utan kyukushin-karate
 
En liten svensk tjej kom trea på All Japan Grand Championship!!

http://fightermag.se/images/nyheter/news_6552.jpg

http://fightermag.se/news.asp?news_id=6552

Citat:

Rebecca Drage, 13 år, från Wiklund Dojo i Gävle kom på 3:e plats i All Japan Grand Championship i Osaka, Japan.

Tävlingen anordnas av Kyokushin Union och gick lördagen den 27 juni. Det är den största juniortävling och de japanska deltagarna har kvalificerats sig genom regionala deltävlingar och deltagarna från övriga länder genom att vinna olika mästerskap.
Citat:

Reglerna är vanliga Kyokushin knockdown regler men juniorerna har handskar och benskydd. Raka sparkar mot huvud och knä mot huvud är tillåtet vilket det inte brukar vara för juniorer i Europa.
Citat:

I Rebeccas klass var det 18 tjejer födda 95/96 varav tretton japanskor, två från Sydafrika, en från Danmark, samt en från Kanada. Rebecca var den enda icke japan som tog sig vidare från första omgången.

Koolt!! :bow:

Kwon 2009-07-10 17:52

hejjar på hollywood hendo decision-dan henderson , hoppas han får in storsläggan på bisping, men även vinst via decision duger godt.

Nitrometan 2009-07-10 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3766312)
men även vinst via decision duger godt.

Hendo brukar väl få decisions mot sig?

Spöa Bisping ordentligt säger jag!

Kabuto 2009-07-10 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3765755)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Noobs? Antar att du skämtar :)

Kabuto 2009-07-10 18:11

Haha fan vad sen jag blev, har haft uppe tråden länge och svarade nu :P

bear.flowertwig 2009-07-10 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3765306)
Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!

edit: "ladda upp rejält" menar jag med diverse nödvändigheter medans man tittar :)

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765312)
+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765325)
Jepp, Roberto bröderna fuckar stämningen när dom säger saker som är helt åt helvete, så sitter man och stör sig på dom hela kvällen. Och man slipper ju reklamen dagen efter.

Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

NKC 2009-07-10 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Nogueria, Franklin, Wanderlei Silva, Renzo Gracie, Vitor Belfort. Några av noobsen.

Tycker som sagt att det är en svår match att tippa men jag tror på Hendo. Men Bisping by decision låter väl inte helt otroligt heller...

Låter som att du underskattar Henderson dock.

bear.flowertwig 2009-07-10 18:27

Henderson känns som en i raden av fd Pride-veteraner med passerat bäst före-datum.

NKC 2009-07-10 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766375)
Henderson känns som en i raden av fd Pride-veteraner med passerat bäst före-datum.

Nej, att han är på toppen av sin karriär är det nog ingen som påstår. Långt ifrån ofarlig dock imo

Sebbe_H 2009-07-10 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.

Håller med selmir här, gillar hendo som fan och tycker bisping är störande. Därför hoppas jag att han täpper till käften på bisping. Men att jag dock TROR att Bisping tar hem det är en annan sak.

bear.flowertwig 2009-07-10 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av NKC (Inlägg 3766382)
Nej, att han är på toppen av sin karriär är det nog ingen som påstår. Långt ifrån ofarlig dock imo

Nej men det känns lite ledsamt att se dem när de varit så mkt bättre :( Rich Franklin är väl också bara ett namn numera.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)