Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nitz 2012-11-15 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 6096004)
Det har du ju rätt i!

Hunt (är han hel nu?)
Struve låter rimlig att få en rematch.
Big foot (är det spikat med overeem?)
Barnett (är han fast i strikeforce?)
Mir?

Hunt = Han har ju sagt februari själv, men vet ej, vore dock en bra match
Struve = Kanske... Är dock inte helsugen på en rematch än
Big Foot= Låter som en bra match :), det går ju alltid att lyfta bort honom från Reem matchen om inget annat alternativ finns (dock tror jag verkligen inte man kommer göra det).
Barnett = Vore också en riktigt kul match
Mir = Nej verkligen inte igen, det är en totalt onödig rematch i det här stadiet IMO

cero 2012-11-15 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6095999)
De tränar för hårt på träningen, bara nöter nöter nöter. Träna mer smart, öva mer teknik osv utan att gå fullt ut.

Misstänker det har med bristande erfarenhet hos tränarna att göra. MMA är fortfarande en ganska ny sport. Sen är sporten så mångsidig att det finns många atleter som är dåliga tekniskt inom vissa discipliner. Det kan nog också påverka.

Doctor Snuggles 2012-11-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6097103)
Misstänker det har med bristande erfarenhet hos tränarna att göra. MMA är fortfarande en ganska ny sport. Sen är sporten så mångsidig att det finns många atleter som är dåliga tekniskt inom vissa discipliner. Det kan nog också påverka.

Det är nog mer en macho-attityd om att träningen ska vara hårdare än själva fighten. Finns t.ex. ett antal historier om tränare som pucklar på sina elever i "sparring" för att de inte varit tillräckligt engagerade eller tränat tillräckligt hårt.

cero 2012-11-15 18:45

Visst, men finns inte dessa macho-attityder inom andra grappling-/strikingsporter? Nu har jag iofs ingen koll på hur mycket skador det finns inom andra sporter.

Grymt sparringklipp med Silva:


Doctor Snuggles 2012-11-15 19:02

Brottning har säkert en massa skador. Han den svenska bronsmedaljörn som tränat lite med Alex kommer ju antagligen inte gå in i mma pga att han vid ca 30 års ålder har för mycket skador. Det blir nog värre i mma då man måste träna allt, och många är nog konstant övertränade, vilket är precis då skador sker.

Doctor Snuggles 2012-11-15 19:06

Silva är nog fn den enda som kan få en shoulder roll a la James Toney att fungera i mma. :D

dared 2012-11-15 19:06

Har likadana sparringhandskar som Silva!! ...och där slutar likheterna mellan oss.

Han är en mycket svårträffad man, dessutom alltid kul att se hur behärskad han är när han sparras i sådana videor. Lekfullt

nitz 2012-11-15 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6097103)
Misstänker det har med bristande erfarenhet hos tränarna att göra. MMA är fortfarande en ganska ny sport. Sen är sporten så mångsidig att det finns många atleter som är dåliga tekniskt inom vissa discipliner. Det kan nog också påverka.

Intressant av Diaz på ämnet:
http://www.mmamania.com/2012/1/10/26...nes-injury-ufc

Jag tror att den stenhårda fysen och lyftandet verkligen kan ha sin del i kombination med kampsportsträningen.
Man kanske borde periodisera mer?

cero 2012-11-15 22:53

nitz: Jo, det har det säkert. Satsar man på kondition och volymboxning med en lätt kropp så har man nog bättre förutsättningar för att inte skada sig. Vet inte riktigt vad det är som ställer till det, man kanske bara får acceptera mycket skador i en sport som MMA.

Och ang media: Är det bara jag som är sjukligt trött på alla enformiga och upprepande frågor på presskonferanser, intervjuer osv? Fan-frågorna kan vara okej, men journalisternas är nästan outhärdliga. "How does it feel coming back from the injury?" "What tools do you think your opponent brings to the table?", "Since coming back from the injury, have you changed as a fighter?", "Is this fight more about winning the title or making a legacy?", osv. Och klychor som "You know, I've been training hard for this fight", "It's an honor to be fighting here in [stad]" som svar varenda gång. Ugh.

Doctor Snuggles 2012-11-15 23:15

Det tog sin tid. Jag blev trött på dem en massa år sedan. ;)
Egentligen är det bara post-pressern som är någorlunda intressant, även om den lider lite av samma fenomen.
Åtminstone så försöker Ariel iaf switcha upp det lite ibland:
http://www.mmafighting.com/2012/11/1...onalds-fashion

strikt 2012-11-15 23:15

Hur tror du pengar ska rulla in för alla inblandade ifall ingen skapar media cirkus?

Och hur enkelt är det för journalisterna att komma på nya frågor som tar det till en ny nivå varje gång?

Det går helt enkelt inte. Bara acceptera att det är en del av sporten tyvär.

cero 2012-11-15 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6097883)
Hur tror du pengar ska rulla in för alla inblandade ifall ingen skapar media cirkus?

Och hur enkelt är det för journalisterna att komma på nya frågor som tar det till en ny nivå varje gång?

Det går helt enkelt inte. Bara acceptera att det är en del av sporten tyvär.

Självklart ska det vara mediacirkus, men jag förväntar mig lite mer än identiska standardfrågor från inbjudna journalister. Om jag som hardcore inte orkar lyssna, kan jag inte tänka mig att många andra gör det. T om hemmasnickrat skitsnack a lá "Rashad called you fake, what's your response to that?" skapar nog mer intresse.

Tror faktist det behövs lite mer åt Chael-hållet för att sätta fart på media. I stora och etablerade sporter som fotboll spelar det ingen roll om man har skittråkig/formell media, men i en nichesport som MMA behövs det röras om i grytan lite.

Tigerkotten 2012-11-16 00:40

Titta på Silva vs Nogueira när de sparras om du ej sett Cero, vad jag minns var det väldigt bra.

cero 2012-11-16 17:03

Har sett den. Grymt bra klipp, men man ser att båda är ordentligt trötta.

GSP har tydligen tjänat ihop $10+ miljoner dollar på ett år. Inte dåligt för någon som inte tävlat sedan April '11.

Citat:

According to industry sources, St-Pierre currently has 14 endorsement deals with each paying him somewhere in the six-figure range. If you tally up the numbers from past and present deals, his income outside the cage is well into eight figures, sources say, with much of it coming in the past year alone.
http://mmajunkie.com/news/31647/usa-...is-booming.mma

panzerpig 2012-11-16 17:43

tydligen nelson vs mitrione. undrar om mitrione utvecklats mycket sen sist, annars vinner nog nelson lätt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)