Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2012-04-10 15:10

THE Overeem-SITUATION

Barnett, Rogan, The Voice, Rutten et al snackar

99 % of the Fighters are Using!!! Josh Barnett "They didn't talk to me..." :D

Doctor Snuggles 2012-04-10 15:16

Ah, cool, ska ladda hela avsnittet.

Kwon 2012-04-10 15:52

Nothing wrong with some Spinach + Horsemeat eh?
http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...ye_spinach.jpg
Testosterone (T) is the naturally occurring male hormone produced primarily in the testes. Epitestosterone (E) is an inactive form of testosterone that may serve as a storage substance or precursor that gets converted to active T.

Most men have a ratio of T to E of 1:1, which means normal men have equal amounts of T and E in their blood. There is some normal ethnic and time of day variation in the normal T/E ratio (as low as 0.7:1 and as high as 1.3:1).

Statistics reveal that a ratio of up to 3.7:1 will capture 95 percent of all normal men, and a ratio of up to 5:1 will capture greater than 99 percent of all men. That’s why the World Anti-Doping Agency (WADA) allows up to 4:1 (so its test is at least 95 percent accurate) and the Nevada State Athletic Commission, the NCAA and some others allow up to 6:1 (for 99 percent accuracy). The whole goal is to not label someone a cheater when he or she isn’t. (Very, very rarely, some people are just freakishly high, but they have a ratio of less than 6:1).

Overeem, of course, had an eye-poppin’ 14:1 ratio.

Greg 2012-04-10 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5707141)
Nothing wrong with some Spinach + Horsemeat eh?
http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...ye_spinach.jpg
Testosterone (T) is the naturally occurring male hormone produced primarily in the testes. Epitestosterone (E) is an inactive form of testosterone that may serve as a storage substance or precursor that gets converted to active T.

Most men have a ratio of T to E of 1:1, which means normal men have equal amounts of T and E in their blood. There is some normal ethnic and time of day variation in the normal T/E ratio (as low as 0.7:1 and as high as 1.3:1).

Statistics reveal that a ratio of up to 3.7:1 will capture 95 percent of all normal men, and a ratio of up to 5:1 will capture greater than 99 percent of all men. That’s why the World Anti-Doping Agency (WADA) allows up to 4:1 (so its test is at least 95 percent accurate) and the Nevada State Athletic Commission, the NCAA and some others allow up to 6:1 (for 99 percent accuracy). The whole goal is to not label someone a cheater when he or she isn’t. (Very, very rarely, some people are just freakishly high, but they have a ratio of less than 6:1).

Overeem, of course, had an eye-poppin’ 14:1 ratio.

Pfffft, enbart naturlig. Freak of nature.

Det roliga med allt är att ingen verkar förvånad heller. Folk är väl mer förvånad att han inte råkat ut för det tidigare.

Eller så är han och Chael släkt med varandra.

eiri 2012-04-10 16:04

Folk vill se dopade snubbar helt enkelt(speciellt i USA). Ser själv inge fel i det, då kan de lika gärna ta bort testerna. Tråkigt att slumpen ska få bestämma.

spoon 2012-04-10 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 5707168)
Folk vill se dopade snubbar helt enkelt(speciellt i USA). Ser själv inge fel i det, då kan de lika gärna ta bort testerna. Tråkigt att slumpen ska få bestämma.

Jag tycker det skulle vara synd för dom som kom över utan att vara dopade. Blåögd svensk som jag är så tror jag Mauler är ren.

Kan man se det här som ett tecken på att arbetet mot doping fungerar inom UFC eller ska man se Overeem som en åsna (häst) ?

Doctor Snuggles 2012-04-10 16:28

Jag tror jag såg det nämnas någonstans att den högsta naturliga ration som man har testat var typ någonstans runt 10:1. Man kan tydligen testa för syntetiskt testosteron med ett sk isotop test.
Om jag förstått det rätt så gör WADA direkt ett isotoptest om någon ligger över 4:1.

Inside mma var jävligt rörigt förresten, alla snackade i mun på varandra.

Doctor Snuggles 2012-04-11 00:00

From frontrowbrian:

"already confirmed the argument will be TRT"

"he can argue he had just injected. Right after injection, ur levels spike drastically and subside as time passes"

"he's quite confident. All hell is gonna break loose in the media demanding TRT to be banned. Gonna be a circus"

"Yes, from my info.. it has a strong chance of working"

cero 2012-04-11 00:02

Är ganska förståeligt att han behöver TRT. Han är ju inte direkt 20 längre!

Doctor Snuggles 2012-04-11 00:07

Heh. Frågan är om han kommer vinna på det i längden. Skulle han erkänna och be om ursäkt istället och sitta av sitt år, så skulle folk vara mycket mer villiga att acceptera det.
Lyckas han få licens nu så kommer många tycka att det är fusk och hans popularitet kommer att dala ännu mer.

Doctor Snuggles 2012-04-11 00:12

Från någon snubbe på ug:
"Overeem's loophole is TIGHT. Just got told there's no set deadline when someone has to apply for a TRT exemption before a fight. He can easily plea TRT, say he had just got dosed hence the ratio, get a doctor to verify, and Kizer has no legal reason to refuse the license."

Som jag misstänkte - spader äss ... BAM!

cero 2012-04-11 00:17

Visst, han kommer ju definitivt få kritik av alla hardcores, men frågan är om någon annan bryr sig? Räcker nog att hans manager publicerar något om TRT, så är han förlåten av alla 'casuals'.

Doctor Snuggles 2012-04-11 00:23

Nja, titta bara på hur sjukt mycket kritik han fått i media och på forum. Mycket mer än jag sett någon annan fighter få.
Är man slapp i kroppen eller liten och trycker så verkar det inte vara så farligt. Men ser man ut som herkules så är det tydligen väldigt orättvist.

cero 2012-04-11 01:08

Du har en poäng. Skulle i alla fall vara kul att se allas reaktioner om Alistair får tävla, och knockar JDS i första ronden efter att ha kastat runt honom som en trasdocka. :D

Tigerkotten 2012-04-11 06:30

Ja förbjud TRT helt enkelt istället bara, så slipper man detta jäkla problem.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.