Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2011-12-14 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5472843)
Varför är det ett skämt? Magen är onekligen effektiv på marken i topp-position.

Du tycker att lite extra vikt i topp-position väger upp för allt annat negativt?

Sämre kondition, försämrad snabbhet osv.

Vad gör man om man inte får topp-position?

Doctor Snuggles 2011-12-14 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5472856)
Du tycker att lite extra vikt i topp-position väger upp för allt annat negativt?

Sämre kondition, försämrad snabbhet osv.

Vad gör man om man inte får topp-position?

Konditionen påverkas knappast nämnvärt, och han har egentligen bara haft problem med flåset i Mir-fighten, där han tydligen hade ngt virus.
Det är inte syrekrävande muskler han måste släpa runt på, och han brukar få ner folk och ligga på dem ett tag.
Han är relativt explosiv som det är, dessutom, och verkar trivas med vikten, och det går hyffsat för honom. If it ain't broke...

Petoria 2011-12-14 23:30

Nåja hans kondition såg inte så bra ut i JDS fighten heller. Som jag har förstått så verkar han inte direkt trivas med den vikten heller utan han har helt enkelt varit ganska lat innan men går ner i vikt nu.

Doctor Snuggles 2011-12-14 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5472889)
Nåja hans kondition såg inte så bra ut i JDS fighten heller

Det gjorde iof inte JDS heller, och
man får inte bättre kondis av att bli träffad i ansiktet ett femtiotal gånger.
Fråga Brock.

Mot Cro Cop märktes det att han hade tränat hårdare och han såg bra ut. Kanske tappade några kilo fett, men hade fortfarande en rejäl kagge.
Jag har inte hört något om att han inte trivs med vikten, utan bara att han tagit itu med träningen. Han äter tydligen likadant som förut.

Petoria 2011-12-14 23:33

http://www.heavy.com/mma/ufc/2011/08...of-roy-nelson/

Artikel om det också

Doctor Snuggles 2011-12-14 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5472895)

Happ, det var mer än vad jag visste. Frågan är hur mycket är allvarligt menat, då han är ganska kvick till vitsarna.

cero 2011-12-14 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5472881)
Konditionen påverkas knappast nämnvärt, och han har egentligen bara haft problem med flåset i Mir-fighten, där han tydligen hade ngt virus.
Det är inte syrekrävande muskler han måste släpa runt på, och han brukar få ner folk och ligga på dem ett tag.
Han är relativt explosiv som det är, dessutom, och verkar trivas med vikten, och det går hyffsat för honom. If it ain't broke...

Hur menar du att konditionen inte påverkas av att släpa runt med så mycket fettvikt? Det är inte ett par kilo vi snackar om. Är övertygad om att han blir mer explosiv om han går ned i vikt och eventuellt lägger på sig lite muskelmassa.

Han såg bedrövlig ut mot Mir och JDS. Sen är ju inte tungviktsdivisionen fullspäckad av talanger precis.

Hur den vikten kan vara positiv på någon sätt är bortom mitt förstånd.

Doctor Snuggles 2011-12-14 23:49

De flesta ser nog bedrövliga ut mot JDS. Mot Mir så var han som sagt sjuk.
Det är klart det är jobbigare att släpa runt på mer massa än man behöver, men i jämförelse med rena muskler är det mycket mer fördelaktigt med fett, i det avseendet.
Jag har inte sagt att han inte skulle kunna prestera bättre i LHW (iof så finns Jones där), jag ifrågasatte att det var ett skämt att han slogs i HW.
Vikten är positiv just i grapplingavseendet för det ger honom "tunga höfter". Barnett t.ex. anser att det är en av hans styrkor, och tittar man på hur han är byggd så har han mycket massa just runt ben/höft/mage.

Frågan är också om Roy kan bli tillräckligt explosiv för att vara gångbar i LHW. Det finns vissa fördelar med att vara i HW. Fedor byggde t.ex. sin karriär på att vara snabbare än majoriteten av sina motståndare, och mot dem han inte hade den fördelen så såg det inte riktigt lika lätt ut. Nu var han iof ingen isterbuk, men han skulle nog kunnat gå ner till LHW eller t.o.m. MW om han velat.

cero 2011-12-15 00:05

Fett kan vara positivt som du säger, men jag tror att det blir kontraproduktivt i de mängderna Nelson har. Snabbheten och konditionen blir lidande som sagt. Sen såg han ut att ha problem med styrkan mot Mir.

Om Roy är tillräckligt explosiv för LHW är svårt att säga. Hur som helst så utklassar han ju inte tungviktarna i snabbhet precis.

Är väl lite det som är problemet med viktskillnaderna i tungvikt.

panzerpig 2011-12-15 14:02

Fet, slö, dålig kondition osv. Jag tror Nelson spöar Werdum iaf.

delta_mats 2011-12-15 14:20

Hur ser det ut för Frank Mir framöver? Han måste väl få gå en match mot någon i toppen snart?

cero 2011-12-15 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5473791)
Hur ser det ut för Frank Mir framöver? Han måste väl få gå en match mot någon i toppen snart?

Ja, borde väl vara dags snart. Tre vinster i rad. Tror dock inte han kommer ta sig längre än så. Hans brottning är medioker, och sen såg han inte särskilt stabil ut ståendes mot Rodrigo heller. Han blev snabbt väldigt vobblig.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-15 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5473791)
Hur ser det ut för Frank Mir framöver? Han måste väl få gå en match mot någon i toppen snart?

Beror lite på hur det går för Cain och hans knäproblem men eventuellt skulle en match mellan dem bli av.

Tricklew 2011-12-15 14:43

Frank känns som en permanent gate keeper tills han lägger av, verkar inte som han kommer nå längre än så, med motståndet som finns nu.

delta_mats 2011-12-15 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5473798)
Ja, borde väl vara dags snart. Tre vinster i rad. Tror dock inte han kommer ta sig längre än så. Hans brottning är medioker, och sen såg han inte särskilt stabil ut ståendes mot Rodrigo heller. Han blev snabbt väldigt vobblig.

Precis min tanke också. Han har för dålig brottning för att kunna hävda sig väl mot Brock, Shane eller Cain exempelvis. Och för dålig haka för att plocka en kille som JDS stående.
Men han har striking och riktigt bra submissions. Skulle han förbättra sin defensiv och brottning skulle Mir klart vara bland de 5 bästa i HW.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)