Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-08-28 12:29

lillebror Penn såg Penn-lik ut i debuten:


Hank 2011-08-28 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5252223)
Ja du, Hank, det är säkert inte så lätt som man tror. Okami försökte ju clincha och ta ner honom, och Okami har sagt själv att han inte har lika bra nedtagningar som Sonnen. Kom återigen ihåg att Silva var skadad mot Sonnen, så jag tror inte man ska dra för stora växlar på den matchen.
Den enda som jag tror skulle kunna hota Silva nu är GSP och Bones. Förhoppningsvis så får vi iaf se honom mot GSP, och helst snart.

Nej som sagt, försöker inte säga att det är lätt eller klandra de som blir dominerade av Silva. Jag är mer fascinerad över hur Silva alltid lyckas få sina fighter dit han vill. Och även om han var småskadad mot Sonnen så tycker jag att det är den enda fight där han inte lyckats suga in motståndaren där han själv är som bäst. Och därmed kan man dra lärdom av den.

Erskan 2011-08-28 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5250020)
Silva by rape!

Och vilken rape det var! Bra skit.

cero 2011-08-28 15:56

Citat:

Okami borde gjort exakt samma sak som Sonnen fast bättre/lättare eftersom Okami är starkare rent fysiskt.
Va? Tror du att Okami skulle lyckas bättre eftersom att han är starkare? Eller har jag missförstått något nu?

Citat:

Men folk slåss ju helt fel mot Silva gång på gång. Sonnen har ju suttit i otaliga intervjuer och sagt att det enda sättet att vinna över Silva är att sätta press på honom och ge honom en dirty fight.
Chris Leben disagrees. :D

Pansartax 2011-08-28 16:13

Är det inte så att om man starkare så är det lättare att hantera någon nere på marken?

cero 2011-08-28 16:21

Underbar gala.

Silva/Okami: Helt sjukt hur bra Silva är. Men Chael är fortfarande ett stort hot. Även om jag är övertygad om att Silva skulle klara sig bättre om det blir en re-match, så kommer det fortfarande bli en svår match. Han gav många nedtagningar till Sonnen (flygande knä, halkade, tog 5 slag på hakan med mening osv). Han har bra nedtagningsförsvar - speciellt med händerna från distans, men hans "scrambling" när någon får tag i hans höfter, eller när han hamnar på marken är inte lika bra (Marquart, Henderson, Lutter). GSP och Jones har antagligen de bästa chanserna, om det blir tal om någon sådan match.

Palhares/Miller: Paul borde läsa på reglerna. Tog tag i stängslet flera gånger, och tycktes ignorera Herb Desns varningar vilket var väldigt irriterande. Annars var det väldigt stabilt, borde kanske ha passerat och försökt sig på ett lås i andra ronden - såg ut att vara lite trött från att ha försökt avsluta flera gånger. Inte så konstigt med tanke på den hyddan han bär runt på.

Nog/Shaub: Snyggt avslut av Nog, även om det såg ut som att Shaub var "bättre". Tycker detta vore en bra avslutning för Nog. Vinna en match på hemmaplan.

Barboza/Pearson: Väldigt bra tekniskt. Barboza var väldigt bra offensivt, men kanske ska jobba lite mer på defensiven. Såg ut att ta en hel del smällar när han backade istället för att cirkla ur slagavståndet. Pearson fick in fler slag enligt Fightmetric.

Erick Silva såg väldigt lovande ut. Härlig overhand och bakåtvolt på slutet!

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax
Är det inte så att om man starkare så är det lättare att hantera någon nere på marken

Styrka hjälper, men tekniken är avgörande. Sonnen är en bättre brottare än Okami. Titta på deras match.

Doctor Snuggles 2011-08-28 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 5252499)
Nej som sagt, försöker inte säga att det är lätt eller klandra de som blir dominerade av Silva. Jag är mer fascinerad över hur Silva alltid lyckas få sina fighter dit han vill. Och även om han var småskadad mot Sonnen så tycker jag att det är den enda fight där han inte lyckats suga in motståndaren där han själv är som bäst. Och därmed kan man dra lärdom av den.

Uppenbarligen är du en av många i raden som inte haft skadade revben och som därför använder termen "småskadad".
Fast Silva är onekligen fascinerande bra.

Doctor Snuggles 2011-08-28 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5252569)
men hans "scrambling" när någon får tag i hans höfter, eller när han hamnar på marken är inte lika bra (Marquart, Henderson, Lutter).

Hans scramble mot Vitor, som visserligen inte är en brottare, såg bra ut.
Jag misstänker att han jobbat på det en hel del. Han har ju en ny brottningstränare som tydligen är något slags geni som har coachat olympiska landslaget i USA o dyl.

Pansartax 2011-08-28 17:40

Jag tyckte inte Silva var lika bra i den här matchen som Okami var dålig.

Visst, Silva fick han väl att se sämre ut men Okami var helt fruktanvärt dålig, kan ha varit den absolut sämsta titelutmanaren som Silva mött.

Sonnen borde få köra igen mot Silva tycker jag, Franklin fick ju två chanser.

Bailah 2011-08-28 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5252683)
Jag tyckte inte Silva var lika bra i den här matchen som Okami var dålig.

Visst, Silva fick han väl att se sämre ut men Okami var helt fruktanvärt dålig, kan ha varit den absolut sämsta titelutmanaren som Silva mött.

Sonnen borde få köra igen mot Silva tycker jag, Franklin fick ju två chanser.

Lite skillnad dock. Franklin dominerade 185 innan silva kom. Därav insta rematch. (1 fight emellan) sonnen är ju inte alls av samma kaliber.
Hoppas dock dom möts och silva avslutar sonnens karriär.

Pansartax 2011-08-28 18:34

Jag tycker sättet som Sonnen dominerade silva på i den matchen borde vara nog för en re-match, jag kan köpa att Sonnen kan sticka och fara om han låg och kröp runt med Silva i 1 rond och sen åkte på en KO i början på 2a rundan, men nu låg han på Silva i nästan 5 ronder och både Joe och Gold sa att silva såg tagen ut.

Det måste ju vara värt något...

cero 2011-08-28 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5252656)
Hans scramble mot Vitor, som visserligen inte är en brottare, såg bra ut.
Jag misstänker att han jobbat på det en hel del. Han har ju en ny brottningstränare som tydligen är något slags geni som har coachat olympiska landslaget i USA o dyl.

Håller med dig. Men som du säger, Vitor är ingen brottare. Mot bra brottare har han visat sig svag. Även Nate fick ned honom på marken ett tag innan domaren ställde upp dem igen.

Vart ser du detta? Tror han skulle behöva en bra brottare att träna med också. Munoz håller inte. Kanske borde ringa Chael Sonnen. :D

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5252683)
Jag tyckte inte Silva var lika bra i den här matchen som Okami var dålig.

Visst, Silva fick han väl att se sämre ut men Okami var helt fruktanvärt dålig, kan ha varit den absolut sämsta titelutmanaren som Silva mött.

Sonnen borde få köra igen mot Silva tycker jag, Franklin fick ju två chanser.

Sonnen kommer nog få sin chans igen, om inte Silva lägger handskarna på hyllan. Men det tvivlar jag på. Finns inget som tyder på att han har blivit sämre. Han kan mycket väl vara som bäst just nu.

Kwon 2011-08-28 19:10

Gött me lång reach
http://p2.trrsf.com.br/image/fget/cf...3-2893-rec.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-rl6Sii6o5q...2c/s1600/3.gif

Tricklew 2011-08-28 19:18

Det är ju mycket möjligt att Chael hade fått en snabbare returmatch om han hade skött sig efter matchen, hans leverne har ju inte varit helt klanderfritt.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan fortsätta hata på Silva och verkligen leva i en bubbla där man inte anser att han är bra, har du inga jävla ögon?

Kwon 2011-08-28 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 5252499)
Nej som sagt, försöker inte säga att det är lätt eller klandra de som blir dominerade av Silva. Jag är mer fascinerad över hur Silva alltid lyckas få sina fighter dit han vill.

Inte alla.

This is the man to do it :)
http://i52.tinypic.com/330bplh.jpg


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)