Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklew 2011-05-23 14:38

Även jag ser fram mot 132, kanske inte det tyngsta kortet vad gäller namn, men helt klart killar som jag gillar att se. Förutom Stun Gun. Siver tycker jag har blivit mer spännande senaste tiden. Tysk, bra striking, verkar ha övat på sin TD, vad finns det att inte gilla.

krellik 2011-05-23 14:40

133 är starkt som fan också...

Nästa helg är lite klenare...

nmanradnävna 2011-05-23 14:42

Jag vill se Cruz studsa förbi Faber med bältet. :)
Wanderlei vs Leben är inte så intressant för mig heller och Bader vs Ortiz känns som ett rådjur som vägrar dö och nu kommer vi få se långdraget LnP tills Ortiz äntligen får stöveln.
Även om det inte är så troligt så ska det bli kul att se OM Condit kan ta sig förbi grapplemonstret Stungun.
Resten av kortet är bara helt sinnesjukt. Dennis Siver, Melvin Guillard, George Sotiropoulos, Mayhem, Bowles. Bådar för sjukt underhållande fighter!!

Och speciellt!! Anthony Njokuani vs Andre Winner
Erik Koch vs Cub Swanson!!!

Petoria 2011-05-23 21:30

Verkar som att MMA är lagligt i NY nu! :hbang::hbang:

Kwon 2011-05-23 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5072857)
Haha, okej det kanske beror på att det är typ alla mina favoritsnubbar då :D

Samma här!

Kul att se alla ens favoritsnubbar Matt Wiman, Shane Roller, Brian Bowles och Cub Swanson i ett och samma event!

eternallord 2011-05-23 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5074187)
Verkar som att MMA är lagligt i NY nu! :hbang::hbang:

Huh?!

eternallord 2011-05-23 22:35

"The passage of the bill was hailed as a breakthrough by UFC President Dana White, though it still must pass the State Assembly and receive the signature of Gov. Andrew Cuomo before it becomes law. Similar bills have passed twice before, only to stall elsewhere in the state legislature. New York remains one of six states that do not regulate MMA."

eternallord 2011-05-23 23:47

Jose Aldo Injured, Out of UFC 133 Bout With Chad Mendes

Nitrometan 2011-05-24 06:37

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5074511)
Jose Aldo Injured, Out of UFC 133 Bout With Chad Mendes

*cry*

Tråkigt med skador.

Doctor Snuggles 2011-05-24 12:24

Like Water vann pris vid Tribeca förresten - best new documentary director.
Nu får de skynda sig att få ut den på dvd.

Krampus 2011-05-24 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5069856)
Kollade om pudde matchen nu på tuben o måste säga att puddes slag inte såg så dåliga ut i början. Visst är det för mycket armslag, men han slog helt enkelt ut sig och började slå långsammare o svagare. Vi såg ju vad som händer med stora pojkar när de slår ut sig (Carwin). Han har nog ordentligt förbättrad kardio ändå, men måste lära sig att dra ner på tempot.

Jag håller med, några var riktigt rappa.
Även brottningen har blivit mycket bättre. Var ju flera bra tekniker i första ronden. Men han saknar mycket rutin.
Kommer han att fortsätta?

eternallord 2011-05-24 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5075197)
Like Water vann pris vid Tribeca förresten - best new documentary director.
Nu får de skynda sig att få ut den på dvd.

Ja... dvd... ahem...

Doctor Snuggles 2011-05-24 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5075403)
Jag håller med, några var riktigt rappa.
Även brottningen har blivit mycket bättre. Var ju flera bra tekniker i första ronden. Men han saknar mycket rutin.
Kommer han att fortsätta?

Jag tror inte han ger sig i första taget. Det tog ju ett tag innan han blev bäst i strongman, och han har flera gånger sagt att han bara är en nybörjare fortfarande. Han har en till fight kontrakterad med KSW iaf.
Som sagt, skulle han gå ner till ca 115kg, gå till ett bra camp, jobba mycket på brottningen och sitt topgame (och varför inte sparkarna också), lära sig att pacea sig själv och fortsätta jobba på muskeluthålligheten och kondisen så skulle han kunna bli duglig, kanske tom en contender inom några år. Synd att han inte började 10 år sedan. ;)

Doctor Snuggles 2011-05-24 16:39

Apropå det, så blir det intressant att se Carwin efter bytet av diet och nedgång till ca 113 kg. Campet säger att han inte förlorat styrkan, men blivit snabbare och uthålligare.

cero 2011-05-24 16:52

Pudz? Kul att kolla på som en "freakshow", men bra kommer han troligtvis aldrig bli. Killen är 34 år, total nybörjare och har en alldeles för stor hydda.

Finns fortfarande risk för att Carwin har bedrövlig kondition, tyvärr. Visst slog han ut sig i matchen mot Brock, men det var den första tvårondaren han har varit i, och då kunde han knappt stå upp.

Tungviktsdivisionen är så svag. Det enda som känns riktigt intressant är Cain och JDS. Får hoppas på att Dana skickar över lite folk från Strikeforce.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)