Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Hur gör dom? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91557)

Del_Piero 2007-03-25 09:38

Hur gör dom?
 
Alltid undrat hur visa kändispersoner som marcus schenkenberg osv kan hålla sig fit året runt. Hur tränar dom ? ligger dom på överskott utan att lägga på sig fett ? :S

hjälp mig ur detta mysterium som jag alltid haft i baktankarna! :D

samsam 2007-03-25 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av Del_Piero (Inlägg 2183414)
Alltid undrat hur visa kändispersoner som marcus schenkenberg osv kan hålla sig fit året runt. Hur tränar dom ? ligger dom på överskott utan att lägga på sig fett ? :S

hjälp mig ur detta mysterium som jag alltid haft i baktankarna! :D

Det går inte? *rolleyes*

Eddie Vedder 2007-03-25 09:46

Man kan aldrig jämföra kändisar på samma sätt, givetvis har dom personliga noggranna upplägg. Ligger väl i stort sett i energibalans och tränar strikt efter sitt personliga upplägg, fotomodellsnubbar är ju inga muskelberg å den muskelmassa behöver man nog inte "grisbulka" sej upp i direkt.


Man kan ju dessutom göra en hel del förändringar med bilder som du förmodligen vet. Knappast som att man ser ut sådär 24/7!


Som sagt, finns det ingen anledning att jämföra egentligen. Som Claudia Schiffer sade:
"I don't even look like Claudia Schiffer":D

Det tycker jag säger en hel del.;)

Del_Piero 2007-03-25 09:48

haha xD , bara jag som e sugen på en personlig tränare? ;P

Allan 2007-03-25 09:48

Det finns flera trådar om Schenkenberg. SÖK!

Dessutom - det är lättare att hålla sig i form med goda inkomster.

denny 2007-03-25 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Del_Piero (Inlägg 2183414)
Alltid undrat hur visa kändispersoner som marcus schenkenberg osv kan hålla sig fit året runt. Hur tränar dom ? ligger dom på överskott utan att lägga på sig fett ? :S

hjälp mig ur detta mysterium som jag alltid haft i baktankarna! :D

Det är inte så svårt, men det kräver en hel del hårt arbete. Alltså inget mysterium.*flex*

Karl_alfred 2007-03-25 11:26

Hörde någonstans att han får all sin mat hemskickad numera i form av specialdesignade matlådor just för hans behov. Å andra sidan har han väll alltid varit i bra form.

zanzi 2007-03-25 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av samsam (Inlägg 2183421)
Det går inte? *rolleyes*

Jag har lyckats. ;)

Karl_alfred 2007-03-25 11:36

Tillägga är att en sån som Schenkenberg är väldigt smal, bilderna de tar kan de göra stor skillnad. Titta på han i en t-shirt eller med vanliga kläder ser man att de är en väldigt smal man egentligen. Det handlar med andra ord inte om speciellt mycket muskelmassa.

Tolkia 2007-03-25 11:57

Sedan är väldigt många kändisar av olika slag, som ser strålande ut på bild, väldigt noga med när och hur de bilder får tas som sedan publiceras. D.v.s. man fotograferar när "kändisen" i fråga är i "fotograferingskondis" (jämför med uttryck som tävlingskondis och utställningskondis)/"kändisen" ser till att vara i form inför en planerad fotografering, t.ex. inför ett skivsläpp. De är alltså inte i kanonform året runt, snarare släpps året runt bilder som tagits när personen var i form.

Tolkia 2007-03-25 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Allan (Inlägg 2183429)
Dessutom - det är lättare att hålla sig i form med goda inkomster.

Stort +1. Och när att hålla sig i form är ens jobb, och inte något man gör på fritiden, när man hunnit jobba, fixa käk, tvätta, städa, handla och hämta barnen på dagis.

Hamster 2007-03-25 13:04

Kan tänka mig att det är en hel del smink vid fotograferingar och i filmer.

Handcuff 2007-03-25 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av zanzi (Inlägg 2183562)
Jag har lyckats. ;)

Tror du ja

Jonny_88 2007-03-25 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Handcuff (Inlägg 2183836)
Tror du ja

Jag tror iaf på att om man ligger på kaloribalans + 1 kcal att det är rätt stor chans att 1 kcal blir muskler. Ett extremt exempel, men om man äter lite mer och råkar gå upp lite i fett på en vecka så är det nog inte svårt att gå ner den mängden fett under en dag.

Sist jag såg Marcus i tidningen var han inte i bra form.

Och sen är det inte så svårt att deffa när man känner sig ur form. Alltså kortare kaloriplus och deff perioder. Den största skillnaden är då att man slipper bli fet för att sedan deffa längre.

Handcuff 2007-03-25 15:47

Som alla vet (förhoppningsvis) så tar det tiiiiiiiiiiid att bygga muskler...lång tid. Som det ofta sägs: Ett pyttlitet överskott ger också pyttesmå ökningar!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)