Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   PWO, en enkel omröstning - Ja eller Nej (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=237909)

Ingemansson 2019-02-19 09:52

PWO, en enkel omröstning - Ja eller Nej
 
Som rubriken lyder, tar du PWO innan gymmet eller ej?

Själv dricker jag vid sporadiska tillfällen men upplever att innehållet i min shake är högst oklart och vist, jag blir pigg och mer taggad på gymmet men ger den mig större muskler? Njae kanske inte...?

King Grub 2019-02-19 09:53

Om rent koffein räknas som PWO så ja.

Bob90 2019-02-19 09:54

Nej men kanske borde, min "pepprutin" inför ett lyft är att gå runt och gäspa :D

exevision 2019-02-19 10:22

Nej?
Men kaffe eller koffein.

Om rent Gakic fanns igen så skulle jag ta det ibland.

Beemel 2019-02-19 10:26

Sporadiskt användande av Koffein. Men ingen annan "regelrätt" PWO.

Sheogorath 2019-02-19 10:43

Om jag tar diverse pulver och koffeintabletter inför träning? Ja.

Om jag köper en färdig mix och häller i mig? Nej.

Så din omröstning var inte så enkel.

vicarious 2019-02-19 11:27

Färdigblandad PWO - nej, aldrig. Bara om jag får gratis.

Koffein i form av dryck eller tabletter - ja, på helgen. Tränar för sent på vardagar för att vilja trycka i mig massa koffein.

Diomedea exulans 2019-02-19 13:16

Nej.

Mycket handlar det väl om att jag inte pallar bry mig om att gå och köpa en PWO och ägna mig åt det pyttelilla extra böket att hälla i mig skiten innan träning. Samt vill spara in pengarna. Typ som varför jag inte kör med kreatin.

Till viss del handlar det om noja; jag häller glatt i mig proteinpulver utan oro, men när det gäller PWO är jag nästan lika skeptisk som en genomsnittlig förälder; jag litar inte på att de där uppiggande ämnena är helt legit.

Men mest handlar det om att jag inte tror det skulle göra så mycket nytta. På gymmet tar jag god tid på mig med uppvärmning och jag brukar vila flera minuter mellan seten. Så en slurk PWO innan passet skulle väl göra nytta under typ en övning. Känns som att jag skulle behöva dra i mig minst tre PWO för att de ska räcka hela passet.

Åh, och sen som vicarious, jag brukar träna sent och vill kunna sova efteråt.

Zrob 2019-02-19 13:31

Ja, typ alltid. känner att av en bra pwo blir jag betydligt piggare och mer taggad att "köra järnet" utan klarar jag inte en hel timme med bra intensitet.

Ladugårdsdörr 2019-02-19 16:33

Ibland en stor kopp kaffe med mjölk och råsocker.

CalleP 2019-02-19 17:36

Kaffe om det räknas.

MaxHeninge 2019-02-19 17:49

Ja, färdig mix PWO.

Blandar med 0,6L vatten och maltodextrin. Gillar smaken, det är gott att ta en PWO-shake direkt efter skiftet istället för att svälja en koffeintablett.

VoDaresVins 2019-02-19 18:07

Aldrig. Tror inte det hur som helst skulle märkas nån skillnad över tid för mig.

Määng 2019-02-19 20:20

Ibland på helgerna när jag tränar på morgonen. Men det är mer ett intresse(om man nu kan kalla det intresse, hobby kanske är ett bättre ord) jag har än något jag anser nödvändigt, jag skulle lika gärna kunna ta koffeintabletter bara.

Wrenchgirl 2019-02-19 21:45

Jag använde PWO förut men efter att jag kraschade efter två sorter så bestämde jag mig för att hellre ta lite längre setvila. :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)