Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   En månads "bulkdeff" (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=9568)

Lellan 2003-03-26 01:14

En månads "bulkdeff"
 
Blir :kickass: en månad framöver nu.. är trött på att det står still så det blir att ge järnet, har det hänt minsta lilla är det framgång. Brukar vanligtvis ta olja + 1-2 prottedrinkar/dag men för att inbilla mig saker kör jag på mer piller och grejjer en månad (minst) framöver.

Kommenter om hur jag kan förbättra osv så blir jag go å gla! :bow: Kcal blir höjning till 1750-1900 (försöka sikta på 1800). Har fördelningen 20% fett, 35 % kolhydrater, 45 % protein(behålla det?). Det där med % av dagligt intag är väldigt ungefärligt. Ingen ätardag (tror jag) så här första månaden.

1. Hi whey, kaffe/koffe.

90 min rask morgonprommis (varje dag).

2. Frukost (25 % av dagliga intaget): Gröt (havre/fiberhavre/grynblandning/ev lite vetekli/vetegroddar+psyllumfrön), äggvitor, kanel. Vet inte om jag ska ha lite minimjölk till eller skippa mjölkprodukter..? Vitaminpiller, 1 CLA.

3. Mellis (10 % av dagl.int): protein+långsamma kolhydrater.

4. Lunch (15 % av dagl. int): baljväxt+dött djur. 1 CLA (ev c-vitamintillskott)

5. Middag (20 % av dagl. int): grönsaker+dött djur. Kreatinpuryvat.

1-2 h senare: Träning! Yeah!! :bpump: (Styrka 3-4 ggr/vecka, kondition 2-3 dagar). (Ibland kommer detta pass efter 4:an och följs av 6:an sedan 5:an). 1 vilodag/vecka.

6. Direkt efter snabba kollisar + Hi whey (10 % av dagl. int).

7. En timme efter 6:an: Protein + fett (tex fet firre). 2 CLA. (20 % av dagl intag). Behövs det kollisar här med?

8. Protein (10 % av dagl intag) -> sova..

Jag VET att det låter lite inrutat kanske, men så här kommer det bli i minst en månad. Har legat lågt på kcal och fått nojja på att räkna, så för att må bra mentalt när jag höjer, så blir det en sån här kontrollerad höjning.

(med reservation för felskrivningar, tröööttt... :D :sleep: )

Pauline 2003-03-26 06:07

lägg in lite konditionsträning!

Lellan 2003-03-26 09:20

Citat:

Originally posted by Pauline
lägg in lite konditionsträning!
Tränar 2-3 konditionspass/vecka, tycker du jag bör lägga in fler? Konditionspassen består främst av Buttblaster(body step kallas det också)/The Force (body attack) av Les Milles.. (skitkul! :hbang: Men fåniga namn..:rolleyes: ). Kanske ska jag lägga till 20 min kondition på maskiner efter styrkepassen?

:confused:

spinkoo 2003-03-26 09:31

Det sista du ska göra är att träna ännu mer :D

Behåll kondisen som den är. Morgonpromenad VARJE DAG?!? jag skulle se ut så här efter en vecka med dig --> :cryout:

Och byt ut de döda djuren mot levande :naughty:

Lellan 2003-03-26 09:37

Citat:

Originally posted by spinkoo
Det sista du ska göra är att träna ännu mer

Behåll kondisen som den är. Morgonpromenad VARJE DAG?!? jag skulle se ut så här efter en vecka med dig --> :cryout:

Och byt ut de döda djuren mot levande :naughty:

Tror inte jag lägger in mer kondis.. nöjd valpen? Utan morgonpromenad är jag helt död och det känns som om kroppen inte har något syre och jag är en trött, frusen och eländig rackare.. Med morgonpromenad så leker livet!:hbang:

Levande.. nån liten spinkig hundvalp i så fall då eller? ;) :notme:

spinkoo 2003-03-26 09:40

Valpen nöjd om du inte äter upp an :nono:

Du äter bara kolisar en gång efter träning, jag tycker du ska ta kolisar istället för fett på näst sista målet där, där du hade fet fisk. Halsnabba funkar juuuu :smokin:

Ska dra och tvätta pälsen nu, se min avatar jag är en katt :MrT:

Lellan 2003-03-26 09:44

Citat:

Originally posted by spinkoo
Valpen nöjd om du inte äter upp an :nono:

Du äter bara kolisar en gång efter träning, jag tycker du ska ta kolisar istället för fett på näst sista målet där, där du hade fet fisk. Halsnabba funkar juuuu :smokin:

Ska dra och tvätta pälsen nu, se min avatar jag är en katt :MrT:

Problemet är när jag ska ta fettet isf.. vill inte ta det ihop med kollisar. Kanske den feta firren innan sängen - men då blir det lite mer än 10% av dagliga intaget med det kvittar ju helt..

Misse? *S* För mig är du valpspoling, tror du inte jag fattar att du klätt ut dig?.. en valp i kattkläder.. (men kroppsspråket avslöjar ditt rätta jag.. :thefinger )


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)