Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Armarna har inte växt på flera år! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=236026)

gustav957 2018-07-07 19:00

Armarna har inte växt på flera år!
 
Som titeln lydde så har mina armar inte växt på flera år. Mina armar lyckades jag ta till 47 cm efter 2 års tränande- men armarna har varit samma storlek eller mindre beroende på kroppsfettet nu i snart 4 år. Kosten är 100% on point. Räknar på den slaviskt. Har både legat på kaloriöverskott och underskott under denna 4 års platån. Har provat allt i träningsväg- Högset, HIT, låg volym, hög volym, dropset, superset, triset, giant set, deloads osv osv. Olika träningsscheman osv.. Kan det vara så enkelt som att jag nått mitt genetiska max? Någon som har något tips på vad jag kan göra?

baktung 2018-07-07 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av gustav957 (Inlägg 7951207)
Som titeln lydde så har mina armar inte växt på flera år. Mina armar lyckades jag ta till 47 cm efter 2 års tränande- men armarna har varit samma storlek eller mindre beroende på kroppsfettet nu i snart 4 år. Kosten är 100% on point. Räknar på den slaviskt. Har både legat på kaloriöverskott och underskott under denna 4 års platån. Har provat allt i träningsväg- Högset, HIT, låg volym, hög volym, dropset, superset, triset, giant set, deloads osv osv. Olika träningsscheman osv.. Kan det vara så enkelt som att jag nått mitt genetiska max? Någon som har något tips på vad jag kan göra?

Testa Erling Wahlgrens armprogram. Till och med mina armar växte nån millimeter av det. Tror jag!

gustav957 2018-07-07 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7951215)
Testa Erling Wahlgrens armprogram. Till och med mina armar växte nån millimeter av det. Tror jag!

Det har jag provat min vän. Har till och med hans orginalbok. Hände inte så mycket.. Tyvärr :/ Fullföljde också hela programmet samtidigt som jag var på kaloriöverskott

panzerpig 2018-07-07 19:57

Hur går det med resten av kroppen? Styrkeökningar, har de också stannat av?

gustav957 2018-07-07 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 7951230)
Hur går det med resten av kroppen? Styrkeökningar, har de också stannat av?

Både ja och nej. Kan öka några veckor för att sedan stanna av och efter ett tag bli svagare igen tills jag når en gräns. Är typ fram och tillbaka..

Sansad 2018-07-08 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av gustav957 (Inlägg 7951232)
Både ja och nej. Kan öka några veckor för att sedan stanna av och efter ett tag bli svagare igen tills jag når en gräns. Är typ fram och tillbaka..

Hur lång är du? 47cm ser väl svin bra ut på under 18% bf och 2 meter.

Jag är 178cm med 38,5cm armar. Haft det minst de 2 senaste åren (tränat 5) och gjorde likt du det mesta man kan göra.

Låren mäter däremot 68cm och fortsätter växa och det enda jag gör är böj. Har anlag för ben men absolut inte för armar.

Anders The Peak 2018-07-08 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Sansad (Inlägg 7951329)
Hur lång är du? 47cm ser väl svin bra ut på under 18% bf och 2 meter.

Jag är 178cm med 38,5cm armar. Haft det minst de 2 senaste åren (tränat 5) och gjorde likt du det mesta man kan göra.

Låren mäter däremot 68cm och fortsätter växa och det enda jag gör är böj. Har anlag för ben men absolut inte för armar.

Fungerar det inte att göra likadant på armarna typ bicepscurl och triceps extension precis på samma sätt som benen ?

TS är nog mer ute efter att höra precis det du tar upp och om det är samma person som på avataren är det hyggliga resultat och det är få som kommer upp i det måttet med kvalitativa armmuskler.

trädgårdsmöbel 2018-07-08 13:22

Hur gammal är du? Oavsett hur man tränar så blir åldern en faktor förr eller senare.

King Grub 2018-07-08 13:42

47 centimeter utan överdrivna mängder fett och utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.

Bob90 2018-07-08 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 7951420)
47 centimeter utan överdrivna mängder fett ocu utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.

Synthol *cupid*

trädgårdsmöbel 2018-07-08 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 7951420)
47 centimeter utan överdrivna mängder fett ocu utan dopning är det inte många som kan nå, än mindre överskrida.

Det är nog ungefär vad jag har, med överdrivna mängder fett och doping (legal sådan, men ändock) :D

Sansad 2018-07-08 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Anders The Peak (Inlägg 7951356)
Fungerar det inte att göra likadant på armarna typ bicepscurl och triceps extension precis på samma sätt som benen ?

TS är nog mer ute efter att höra precis det du tar upp och om det är samma person som på avataren är det hyggliga resultat och det är få som kommer upp i det måttet med kvalitativa armmuskler.

Varför jag tror knäböjen funkar så bra är för att den är så himla lämplig att föra progression och överbelastning i. I takt med rep pbs så växer låren helt enkelt och det sker på en realistisk tidsram dessutom. I samband med anlag för framsida lår då.

Kan inte se samma sak hända för mig med någon övning som involverar arm muskulatur i hög grad.

Ja verkligen, därför jag nämnde mina mått. Jag tycker TS ska vara grymt nöjd med dem måtten. 40cm på 12% nån gång i min livstid hade jag personligen vart glad för.

Anders The Peak 2018-07-08 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sansad (Inlägg 7951545)
Varför jag tror knäböjen funkar så bra är för att den är så himla lämplig att föra progression och överbelastning i. I takt med rep pbs så växer låren helt enkelt och det sker på en realistisk tidsram dessutom. I samband med anlag för framsida lår då.

Kan inte se samma sak hända för mig med någon övning som involverar arm muskulatur i hög grad.

Ja verkligen, därför jag nämnde mina mått. Jag tycker TS ska vara grymt nöjd med dem måtten. 40cm på 12% nån gång i min livstid hade jag personligen vart glad för.

Ge armarna samma chans och kör på samma sätt bicepscurl och triceps extension eller bänkpress med smalt grepp sk tricepspress. Jag tror att du underskattar din potential.

LunaSpice 2018-07-08 20:10

Kollade Ehrling Walhgrens armprogram... Mina armar växte 2 cm runt om bara av att läsa PDFn.

gustav957 2018-07-08 20:47

Är 185 cm lång och 11% kroppsfett mätt med kaliper. I tävlingsform låg dem på 43 cm.. Så jag har alltså orealistiska mål? Min dröm har alltid varit att nå 50 armar.. :(


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)