Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2010-05-27 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4392116)
Trodde Chucky var en alkis?

Det ska vara kokain som är hans favoritgodis ryktas det.;)

Med hans utseende hade det passat bättre med en riktig smak för bourbon och countrymusik istället.

Doctor Snuggles 2010-05-28 00:14

Apropå kokain så är senaste nytt från Pudde att han vill träna med något av de bästa teamen i världen. Han är tydligen i samtal med american top team och Sityodtong. Han får väl ha med sig en tolk isf. ;)
Hans tränare tror att 3-4 månader i USA skulle kunna göra underverk.

Jag vet inte om underverk stämmer, men skulle han förbättra sin kardio så han kan klara åtminstone 2 ronder brottandes, få bättre teknik, och behålla åtminstone 70% av sin statiska styrka så kan det kanske bli ngt.

Han potentiella nästa moståndare, Pawel Nastula vill däremot åka o träna i Fedors läger. Pawel kan bli en svår motståndare, trots att han förlorat 4 av 5 matcher så var han med i gemet mot svåra moståndare, Nog, Alex, Barnett t.ex.

Kwon 2010-05-28 00:18

Nastula är en schysst Judoka som jag hoppades det skulle gå bättre för när han fightades.

Kul att höra att han fortsätter fightas!

Hahaha, "apropå Kokain..." :D

Vore kul om Pudde hårdtränade stand-up så han kunde knocka folk på detta vis... :D (0:29)

krellik 2010-05-28 00:21

Pawel kommer ge Pudde så mycket stryk så det inte ens är roligt. En än mer hopplös match än mot Tim... -Och- mot en kille som om man gör en snabb titt på fightfinder har så dåligt record som man kan ha.

...Återigen bedrövligt matchat.

Doctor Snuggles 2010-05-28 00:24

Ja, Pudde är väl inte känd för att säga nej till en näsa då och då... :D
Apropå "prestationsökande" så är det lite roligt att de som påstås vara steroidmonster aldrig verkar åka fast för det, däremot andra som t.ex- Barnett, och faktiskt t.o.m. Nastula gör det:
"Nastula tested positive for the banned substance nandrolone as well as banned stimulants phenylpropanolamine, pseudoephedrine, and ephedrine. Nastula has denied the veracity of the test results, however, claiming that the stimulants were absorbed into his system from over-the-counter supplements and that nandrolone, a mass-building substance, would not have been useful to him as he has not gained any muscle mass since coming to PRIDE. According to an interview by the website www.budo.pl, Nastula has hired lawyers to solve the situation."

Resultaten borde ha kommit in från Obereem nu, förresten?

Doctor Snuggles 2010-05-28 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4392151)
Pawel kommer ge Pudde så mycket stryk så det inte ens är roligt. En än mer hopplös match än mot Tim... -Och- mot en kille som om man gör en snabb titt på fightfinder har så dåligt record som man kan ha.

...Återigen bedrövligt matchat.

Vi måste tänka flera månader i framtiden, efter Pudde har tränat med ett toppteam. Matchen är inte spikad än heller.
Men visst måste Pudde visa upp en helt annan form för att slå honom, och frågan är om han hinner förbättra sig såpass tills dess; han kommer nog få det riktigt svårt mot en bra markkille i vilket fall.
Lite långsökt jämförelse, men det gick inte särskilt bra för Mr P i strongman i början heller. Jag har inte räknat ut honom än - konstigare saker har hänt, och jag har fortfarande förhoppningen att se all den outnyttjade styrkan komma till bruk.

krellik 2010-05-28 00:28

Söndags tryckarna åker fast.

krellik 2010-05-28 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4392158)
Vi måste tänka flera månader i framtiden, efter Pudde har tränat med ett toppteam. Matchen är inte spikad än heller.
Men visst måste Pudde visa upp en helt annan form för att slå honom, och frågan är om han hinner förbättra sig såpass tills dess; han kommer nog få det riktigt svårt mot en bra markkille i vilket fall.

Jag tror Pudde skulle kunna ta Pavel 2 år från nu om han matchats på rätt sätt och gjort allting rätt. Jag tror inte att Pudde har en chans om en halvfull månader även om han tränar dygnet runt på american top team samtidigt som Greg Jackson torkar honom i rumpan. Det är för tidigt, men jag har gärna fel, tar han Pavel oavsett metod imponerar han rumpan av mig.

Doctor Snuggles 2010-05-28 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4392160)
Söndags tryckarna åker fast.

Det verkar inte rimligt att de skulle ha sämre koll på hur man gör. Sen är det inte så där enormt lätt att pissa rent, bara för att alla internetkrigare tycker det. Olympiska atleter har historiskt gjort det för att de hade läkare som gjorde nogranna coctails åt dem och cyklade dem intelligent. Ändå åkte vissa fast. Det känns dock som anabola har mycket mindre betydelse i denna sport än andra.

krellik 2010-05-28 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4392166)
Det verkar inte rimligt att de skulle ha sämre koll på hur man gör. Sen är det inte så där enormt lätt att pissa rent, bara för att alla internetkrigare tycker det. Olympiska atleter har historiskt gjort det för att de hade läkare som gjorde nogranna coctails åt dem och cyklade dem intelligent. Ändå åkte vissa fast. Det känns dock som anabola har mycket mindre betydelse i denna sport än andra.

Verkar de inte rimligt att de som små lajjar lite med att trycka skulle ha sämre koll än de som är seriösa med det och som gjort det i ett antal år?

I tungvikten tror jag det spelar viss roll, även angående faktorer som hur mycket träning man kan återhämta sig från skulle kunna vara ett massivt övertag även i lättare viktklasser.

Är det förresten inte "relativt" enkelt att pissa rent när det bara pissas på matchdagen? Helt annan situation väl om det finns slump tester även när man inte tävlar...

Men jag säger som Bas, you cant buy balls!

Om det låter som jag har dålig koll på doping är det för att jag har dålig koll. Har -noll- intresse av det för egen del.

krellik 2010-05-28 00:58

http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1225871837312

Underbar press för sporten. Undrar hur afonbladets spinn på det kommer vara?

Doctor Snuggles 2010-05-28 01:02

Åh, en double whammy. Dötsknarksvamp och våldssportsutövare. Kan de hitta lite anabola också så blir det årets story.

Pudzianovski 2010-05-28 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4392202)
http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1225871837312

Underbar press för sporten. Undrar hur afonbladets spinn på det kommer vara?

*screwy* Fy fan...mår illa bara av att läsa skiten.

krellik 2010-05-28 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4392212)
Åh, en double whammy. Dötsknarksvamp och våldssportsutövare. Kan de hitta lite anabola också så blir det årets story.

Kanibalism och som grand finale: Döden inträffade på grund av hjärtat som den dödsportsutövande dötsknarkaren hade plockat ut och stod med bultandes i handen, detta medan offret då fortfarande var vid medvetande. Hans öga låg även på andra sida rummet och halva offrets ansikte var uppätet.

Aftonbladet lär säkert inte gå igång på den här storyn alls.

Kwon 2010-05-28 01:15

Is this fight becoming the "The Thug Vs The Well Educated Man?"

http://i101.photobucket.com/albums/m...hall/page1.jpghttp://4.bp.blogspot.com/_npGc-tVhW2...vansRashad.jpg




Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)