Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hank 2008-09-02 11:42

Vad tror ni om helgen då?

Lidell vs Evans - Jag hoppas och tror på en riktigt grisig uppgörelse här, helst med Chucki som vinnare.

Franklin vs Hamill - Vill gärna se Franklin demolera Hamill här och återta lite av sin forna heder. Han är och förblir en av favoriterna för mig!

Parisyan vs Yoshida - Japaner leverar alltid, kan säkert bli underhållande.
http://www.youtube.com/watch?v=rtonAaUunmI där kan ni lära känna Parisyan lite ;)

Henderson vs Palhares - Tuff brasilanare mot en annan favvo. Hoppas på Henderson.

Sen har vi även vårt hopp från norden Kampmann som ska bli mycket intressant att se. Jag tror han sparkar ner Marquadt.

Tunga förutsägelser från mig där :Virro Jag förväntar mig iaf en riktigt bra gala för det är jävligt många duktiga fighters även om det inte är några stora affischnamn med.

Otto P 2008-09-02 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3177295)
Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då.


Jo det stämmer. Är det fortfarande bröderna Roberto som kommenterar UFC på tv4sport? Tycker bättre om Joe Rogan :)

Kwon 2008-09-02 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3177289)
Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?

Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.

(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )

Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

hangatyr 2008-09-02 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177420)
Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D

Kräket 2008-09-02 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177420)
Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

:cryout:

Bara jag som tycker det verkar som man promotar Lesnar lite väl hårt? Att ge honom en match mot Cotour redan nu, utan att samla mer matcher. Kan tänka mig att han är en riktig guldgosse i ögonen på varje marknadsförare hos UFC. Som en livs levande Actionforce-gubbe. Uppfyller liksom föreställningarna om "Fightern" som finns hos varje nintendo:fierade 18 till 25-åring. Som tagen ur Tekken eller Street-fighter 2, typ...

Tycker det är tråkigt. Varför inte promota själva sporten i sig? Varför göra den mer och mer främmande i allmänhetens ögon? Men men, money makes the world go around...

Är rädd att Cotour åker på stryk, som sagt...*cry*

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3177424)
inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D

Hahaha! :D

Kwon 2008-09-02 13:22

Kräket

Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).

Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!

Otto P 2008-09-02 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177465)
Kräket

Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).

Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!


Sorgligt men sant! Tråkigt att de bara vill tjäna en massa pengar. Känns som att själva sporten kommer i andra hand :(

Tycker bara det blir mer och mer uppenbart att det är pengarna som styr fightcarden..
Jag menar tänk nu om Lesnar vs Randy blir av.. Tycker inte att Lesnar har gjort sig förtjänt av en fight med en legend redan.. Han ska få fighta sig upp som alla andra!
Visst det är en publiksport, men det känns som att teknik kommer i andra hand och show i första..

7UP 2008-09-02 16:34

Jag vill se Big Nog vs Lesnar nu!!

7UP 2008-09-02 23:13

"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91


by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET

After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.

UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.

White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.

As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.

"I think some comprises were made on both sides," Couture said.

"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.

White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."

Mago 2008-09-02 23:24

Skönt för Couture att han inte är i någon rättslig knipa längre, men det är nog den enda glada nyheten.

Hur fan kan Lesnar få en titleshot redan efter 1-1 i UFC? (Jo, jag förstår.. $$)
Att Couture är tillbaks i UFC borde onekligen också innebära att han inte kommer att möta Fedor på ännu ett bra tag. :(

7UP 2008-09-02 23:24

"Mir's submission victory was overturned when it was discovered that Mir tested positive for a ground game better than Lesnar's."

hahahahahaha!

från sherdogforumet angående varför Lesnar får chansen före Mir (och Nog).

Andreas H 2008-09-03 02:08

Så jävla tråkigt!

...kule att se Randy igen, men mot Lesnar!?

Kwon 2008-09-03 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av 7UP (Inlägg 3178787)
"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91


by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET

After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.

UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.

White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.

As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.

"I think some comprises were made on both sides," Couture said.

"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.

White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."

GREAT! Thanks bro!

psirus 2008-09-03 08:15

Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".

Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)

WAR MMA!

palme 2008-09-03 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3178958)
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".

Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)

WAR MMA!


Lite svårt då de är i olika org.

Synd på couture vs fedor matchen :(


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)