Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Lucipha 2018-12-24 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8002788)
Jones har fastnat igen. UFC och USADA låter han fightas ändå. Men de måste byta Las Vegas till Los Angeles. NSAC ger inte Jones licens att fightas hos dem.



USADA är genomkorrupt med andra ord :)


Det som gör mig mest nyfiken är att även om OT har lång spårtid (6-12m?) så hade väl JJ bara en väldigt liten mängd i blodet för ett år sedan? Även om det alltid verkar finnas en ursäkt så är den gemensamma nämnaren att JJ har en vana att testa positivt oftare än vad som käns rimligt

Lucipha 2018-12-24 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Swedishviking (Inlägg 8002838)
Det är rent BS! då det är i tablettform tror jag! så går det ur kroppen snabbt!
2-3v cirka! en del amerikaner säger 3 dagar när man hoppar av kuren så ska det inte synas! men det har jag svårt att tro på
Inject vanligt testo tar cirka 3-4 mån att försvinna och syns då inte efter provtagning!
Deca finns i kroppen i 18 mån....

Jones matchen är nåt alla vill se och är en kassako därav låter dem Jones slåss!

Oavsett vad några amerikaner säger så kan du hitta metaboliter av turinabol i mer än sex månader efter avslutad kur. Jag har för mig att de testerna utvecklades 2014 eller 2015.

eternallord 2018-12-24 12:42

Nu är ju storyn dock att han inte kurade senast, utan att han fick i sig trace amounts från sina tillskott. Man kan inte båda påstå att han endast fick i sig trace amounts ursprungligen och ändå uppvisar en pulse effect 18 månader senare.

delta_mats 2018-12-24 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Lucipha (Inlägg 8002848)
Oavsett vad några amerikaner säger så kan du hitta metaboliter av turinabol i mer än sex månader efter avslutad kur. Jag har för mig att de testerna utvecklades 2014 eller 2015.

Det är väl över ett år sedan han åkte fast senast. Under 2017 någon gång.

Lucipha 2018-12-24 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 8002850)
Nu är ju storyn dock att han inte kurade senast, utan att han fick i sig trace amounts från sina tillskott. Man kan inte båda påstå att han endast fick i sig trace amounts ursprungligen och ändå uppvisar en pulse effect 18 månader senare.

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002851)
Det är väl över ett år sedan han åkte fast senast. Under 2017 någon gång.

Jag håller med.

Citat:

Ursprungligen postat av Lucipha (Inlägg 8002846)
Det som gör mig mest nyfiken är att även om OT har lång spårtid (6-12m?) så hade väl JJ bara en väldigt liten mängd i blodet för ett år sedan? Även om det alltid verkar finnas en ursäkt så är den gemensamma nämnaren att JJ har en vana att testa positivt oftare än vad som käns rimligt


Crillos 2018-12-24 20:06

Jag tror snarare på att USADA's tester är överdrivet effektiva. Det är ju iofs bra för de hittar skit som borde försvunnit för länge när det borde vara ute ur systemet enligt den infon som finns. Men nu slog det bakut. Det de hittat är väl samma sak de upptäckt tidigare.

Hur som helst är Jones en fuskare.

delta_mats 2018-12-24 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 8002886)
Jag tror snarare på att USADA's tester är överdrivet effektiva. Det är ju iofs bra för de hittar skit som borde försvunnit för länge när det borde vara ute ur systemet enligt den infon som finns. Men nu slog det bakut. Det de hittat är väl samma sak de upptäckt tidigare.

Hur som helst är Jones en fuskare.

Knappast. Det han tog då lär knappast gå att spåra nu. Det som hittats nu är såklart ett senare bruk. Att han notoriskt dopar sig borde inte vara någon hemlighet längre, det underliga är väl att han är så kass och åker dit konstant. Han är ju inte ensam om att dopa sig direkt.

Crillos 2018-12-24 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002887)
Knappast. Det han tog då lär knappast gå att spåra nu. Det som hittats nu är såklart ett senare bruk. Att han notoriskt dopar sig borde inte vara någon hemlighet längre, det underliga är väl att han är så kass och åker dit konstant. Han är ju inte ensam om att dopa sig direkt.

Om så är fallet måste han vara riktigt jäkla korkad. Men det kan ju vara så också. Att han vet att måste ta det för kunna prestera så han chansade.

svenbanan 2018-12-25 10:26

Jag tror jag läste nånstans att man kunde hitta denna typ av metaboliter 18 mån efter användande av turinabol. Så detta skulle ju då kunna vara rester från det användande han åkte fast för. Dock lär det väl iom detta vara mer eller mindre bevisat att han inte bara råkade få i sig metaboliter via dålig sportdryck 2017. Hade det varit fallet skulle det ju garanterat inte finnas kvar i systemet nu. Om jag skulle gissa så tror jag att jag skulle gissa att det är detta som skett. Dvs han dopade sig 2017, och man kan fortfarnade hitta metaboliter.

Alternativet är väl som sagt att Jones är så pantad att han druckit samma "dåliga sportdryck" nu igen och "råkat" få i sig spårämnen utan att få prestationshöjande effekt. Att Jones skulle kunna vara såpass korkad tvivlar jag inte på. Han verkar faktiskt vara riktigt seg i kolan den killen. Men om detta faktiskt är fallet så har han ju i princip gjort en Johaug och misstagsdopat sig två gånger i rad med samma ämne. Då förtjänar man rimligen att bli avstängd en lång tid.

Sista alternativet (som är troligare än det förra) är väl att han dopade sig förra gången, och nu dopade han sig igen. Anledningen till att jag tycker detta verkar troligare än misstagsdopningen, är att han faktiskt har nåt att vinna på att medvetet dopa sig.

Vilket av alternativen det än rör sig om så kan man väl vara rätt säker på att Jones är en riktig klåpare, som också råkar vara en brutalt bra fajter. Men han verkar inte kunna klara ett år utan att göra bort sig på nåt sätt... :D

Crillos 2018-12-25 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8002839)
Turinabol har en halveringstid på 16 timmar. Så ja några rester från förra dopingen är det inte fråga om.

Det må så vara. Och många som kallt räknat så att det inte ska synas. Men USADA's tester hittar skit långt efteråt. Det är ju så många torskat.

xan 2018-12-25 10:51

Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

svenbanan 2018-12-25 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8002951)
Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

Nope. Var hittar man detta?

delta_mats 2018-12-25 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8002951)
Har ni läst hela USADAs resonemang kring detta? Känns rätt osannolikt att det är så enkelt som ni får det att låta som. Annars kanske vi borde byta ut Jeff Novinsky mot delta_mats.

Men att Jones fuskade de första 2 gångerna tror jag definitivt.

Har läst en del.

Tricklew 2018-12-25 13:50

Novitzky argumenterar mot sig själv?

https://streamable.com/7airj

delta_mats 2018-12-25 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 8002988)
Novitzky argumenterar mot sig själv?

https://streamable.com/7airj

Spännande att de redan små resterna som fanns 2017 och som ett kort tag senare var helt borta, nu i slutet av 2018 återigen kan spåras.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)