Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2018-10-07 08:44

Fet fight. Inte tony fet men jag njöt se conor få stryk.
Helt fel av Khabib självklart men vad jag fick höra så snackade dillon (killen som Khabib hoppade över cagen för) skrek en massa till Khabib. Så.. Talk shit. Get hit. Hatar honom också. Dock inte rätt av Khabib. Sen när Khabibs dudes pucklade på conor så var det faktiskt conor som slog första slaget och efter det hoppade den röd klädda killen på honom.

Var det rätt? Att slå conor? Hell no. Även om jag avskyr människan så när det e slut så är det slut. Visar dock att även om man trashtalkar som WWE fansen älskar så nångång kommer du prata med folk som inte uppskattar det och du får stryk.

Dock synd. Förstår dom men nej det var inte rätt. Tror som jag sa innan fortfarande att tony är future champ och helt klart bäst i divisionen.

Bailah 2018-10-07 09:02

https://www.mmafighting.com/2018/10/...-after-ufc-229

Inte jätte ensam om mina åsikter.

svenbanan 2018-10-07 09:16

Det hoppade först in en kille i grå tröja som måttade ett slag mot Conor, och Conor slog tillbaka. Då kom snubben i röd tröja upp bakifrån och sopa till Conor, som inte ens sett honom.

Så Conor slog definitivt inte först.

Däremot tror jag att Conor slängde nåt (kanske en vattenflaska) mot Khabib då han var ute bland publiken och skulle ha tag i Dillon. Dvs han gjorde detta strax innan killen i grå tröja hoppade klättrade in i ringen.

svenbanan 2018-10-07 09:19

Helt uppenbart att allt detta trashtalkande inte bara varit ett spel för Khabib. Så det är definitivt inte helt oväntat att nåt galet hände.

Såklart att det var dumt, och bör bestraffas på nåt sätt. Men det är fullt förståeligt.

svenbanan 2018-10-07 09:21


Bailah 2018-10-07 09:41

"McGregor tried to attack Aldo
McGregor threw bottles at Diaz
McGregor attacked Khabibs bus and injured a person
McGregor made continuous derogatory remarks about Khabibs beliefs, wife and father
Mcgregor slaps referee in bellator
But McGregor fans: kHaBib wAs aBsOlUTeLy dIscRacEful. bElt sHould bE sTriPpEd"

Rätt bra formulerat.

svenbanan 2018-10-07 09:56

Som jag ser det så hoppade Khabib ut ur ringen och skulle ha tag i Dillon. Det som hände där såg ut ungefär som det brukar se ut vid invägningar och staredowns som ballar ur. Dessa brukar inte leda till några avstängningar eller liknande... Dvs en massa svingande som inte träffar och en massa "hold me back bro". Inte för att jag tror att Khabib inte försökte nita skiten ur honom, men jag såg inte att någon faktiskt blev skadad därute. Det berodde väl främst på vakterna, men jag såg inte att utfallet av just den incidenten blev så farligt.

Huruvida Kahbib kan bestraffas för vad de där två-tre personerna som hoppade in i ringen gjorde vet jag inte. Men det var i alla fall inte Khabib som gav någon en sucker punch.

xcv 2018-10-07 10:06

Dana White pratar fint om hur dåligt allt detta var :D Dröjer nog inte länge innan dessa klipp rullar i någon promo-video för en ny fight, precis som de använt buss-incidenten för att hypea detta så jävla hårt.

Det kommer säkert delas ut lite reprimander, men de kan inte straffa Khabib för hårt, det vore bara sjukt med tanke på allt Conor har gjort och ändå fortsatt vara Dana Whites gullegris :D

Är mycket nöjd med resultatet iallafall, tycker att Conor behövde tas ner på jorden, och Khabib vann välförtjänt. Kul med lite action efteråt också, jag fick intrycket att ingen skadades, och jag hoppas att det stämmer bara.

FoolsGold 2018-10-07 10:20

https://streamable.com/a1kcq

och


ChuckTesta 2018-10-07 10:31

Conor har ju bevisat gång på gång att han egentligen bara är ett psykfall.

Krampus 2018-10-07 10:40

Bra för sporten...

delta_mats 2018-10-07 10:51

Bra match! Khabib var totalt orädd och respektlös, något som Conor annars brukar dra nytta av.
I rond 2 såg det ju ut som att slutet var nära och jag trodde nog att Khabib skulle tko:a Conor i 3:e. Men blev lugn start och för ett ögonblick såg Khabib trött ut men skenet bedrog.
Lite besviken på avslutet i 4:e, trodde Khabib ville gnp:a mer men han tog chansen att submitta Conor ändå. Conor visade en andra gång hur han "lätt" ger upp när han förstår att slutet kommer. Å andra sidan är en neck crank nästan värre än en rnc då det gör fruktansvärt ont utan att man slocknar istället för att ja, bara svimma av.

Efterspelet var ju totalt onödigt. Men på sätt och vis förstår man Khabib som normalt sätt är anständig och respektfull, men som nu tvingades in i en personlig smutskastning. För honom var det inte ett spel, det blev på allvar.

Attacken på Conor efteråt var totalt vidrig och fullkomligt idiotisk.

delta_mats 2018-10-07 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av ChuckTesta (Inlägg 7977817)
Conor har ju bevisat gång på gång att han egentligen bara är ett psykfall.

Inte alls. Då förstår du inte vad som driver honom att göra det han gör.

svenbanan 2018-10-07 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 7977824)
Bra för sporten...

Bra för UFC som spektakeltäljare kanske. Men knappast bra för MMA som sport.

Nu vill man ju se Fergusom v Khabib, men det kanske inte blir av om Khabib eventuellt åker på en längre avstängning eller nåt.

Bob90 2018-10-07 11:16

Det är pinsamt att utövarna (inklusive "teamet") inte kan betrakta det som en sport.
Tycker UFC är mer spektakel och drama än sport.

Ta Fedor som exempel på en god förebild hur man bör uppträda både innan, under och efter ringen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)