Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2018-04-06 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7920443)
Kallar du detta lite stök..? Hade någon suttit närmre fönstret hade det kunnat gå illa på riktigt.

Åtminstonde en ORDENTLIG påföljd så han förstår att han inte står över lagen.

På vilket sätt tror han att han står över lagen?
Han begick ett brott och överlämnade sig.

Det finns straffskalor. Han får inte fängelse.

Agitator 2018-04-07 02:37




panzerpig 2018-04-07 12:00

Vilken idiot han är.

Hank 2018-04-08 10:57

Det sjuka med Conor incidenten är att det redan verkar som att röken börjar lägga sig. Visst, alla är överens om att det var idiotiskt gjort, men tanken på Conor vs Khabib efter denna cirkus är större än allt annat.

Troligen har Conor än en gång genom ett helt obegripligt, förkastligt och okonventionellt beteende skapat förutsättningar för en match som kommer bli en om möjligt ännu större hype än Floyd. Conor står helt enkelt över lag och ordning och alla rimliga moraliska värderingar i ett civiliserat samhälle. The hype is to big!

Bailah 2018-04-08 12:32

Riktigt fet gala. Älskar rose, att hon utstrikar jojo är episkt.

Khabibs striking gjorde ont att se och försäkrar mig om att tony hade vunnit. Conor kommer även bli ett problem.

Zabit var fruktansvärt underhållande också. Helvete vilken striking. Men. Bochniaks hjärta och haka var imponerade.

Agitator 2018-04-08 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 7920939)
Det sjuka med Conor incidenten är att det redan verkar som att röken börjar lägga sig. Visst, alla är överens om att det var idiotiskt gjort, men tanken på Conor vs Khabib efter denna cirkus är större än allt annat.

Troligen har Conor än en gång genom ett helt obegripligt, förkastligt och okonventionellt beteende skapat förutsättningar för en match som kommer bli en om möjligt ännu större hype än Floyd. Conor står helt enkelt över lag och ordning och alla rimliga moraliska värderingar i ett civiliserat samhälle. The hype is to big!

Pratar du om? Han har stått framför dommare och fått sin bail satt. Han står inte över lag och ordning. Han krossade en bussruta i hämdaktion. Vi har ungdomar i Sverige som kastar sten mot bilar samt bussar från viadukter/broar och flera fall där rutor gått sönder.

Detta är inte bra för Conor som en vuxen man med ett anseende att tänka på. Men att folk pratar om att han ska ha fängelse och att han står över lag och ordning. Lol, nej?

Extremt dumt gjort och tragiskt att några på kortet skadade sig.

Jense 2018-04-08 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7920973)
Riktigt fet gala. Älskar rose, att hon utstrikar jojo är episkt.

Khabibs striking gjorde ont att se och försäkrar mig om att tony hade vunnit. Conor kommer även bli ett problem.

Zabit var fruktansvärt underhållande också. Helvete vilken striking. Men. Bochniaks hjärta och haka var imponerade.

Gör khabib som han gjorde r 1 och 2 mot connor så är Connor slut, och kan inte hota med något.

Khabib gör en dålig match, vinner med 50-43. Connor gör en dålig match, förlorar mot Diaz. Tony gör en dålig match, förlorar mot MJ och åker nästan på stryk av orankad lando vanata. Vad snackar vi om här. Inget är förändrat sedan innan matchen. Största beviset för det bör ju vara att schaub twittraren att Connor och Tony kommer va favoriter mot khabib.... "Shes not on the same level" ang cyborg vs ronda, tex.

svenbanan 2018-04-09 06:58

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7920447)
På vilket sätt tror han att han står över lagen?
Han begick ett brott och överlämnade sig.

Det finns straffskalor. Han får inte fängelse.

Nu ska jag inte påstå att jag har nån koll på straffskalor i NY, men visst fan finns väl möjligheten att man kan få fängelsestraff för misshandel, vilket väl detta rimligtvis klassas som.

Han har sopat till en väktare (eller flera) och han har krossat rutor på en buss vilket verkar ha gjort att två stycken fått glassplitter i ögonen om jag fattade rätt.

Citat:

He was charged with felony criminal mischief and misdemeanor counts of assault, attempted assault, menacing and reckless endangerment. He faces as much as seven years in prison, if convicted.
https://nypost.com/2018/04/06/conor-...lays-meltdown/

Nu är han ju inte dömd ännu, men helt klart finns möjligheten att han kan åka dit rejält.

Rahf 2018-04-09 07:06

Han kommer få villkorligt, och möjligtvis fråntagen sitt green card eller annat visum han har.

High1ander 2018-04-09 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7921213)
Nu ska jag inte påstå att jag har nån koll på straffskalor i NY, men visst fan finns väl möjligheten att man kan få fängelsestraff för misshandel, vilket väl detta rimligtvis klassas som.

Han har sopat till en väktare (eller flera) och han har krossat rutor på en buss vilket verkar ha gjort att två stycken fått glassplitter i ögonen om jag fattade rätt.


https://nypost.com/2018/04/06/conor-...lays-meltdown/

Nu är han ju inte dömd ännu, men helt klart finns möjligheten att han kan åka dit rejält.

Felony - Är ju det som är av vikt om man är rädd för fängelse. Dvs, den punkten som gör att straffet max kan bli 5-7 år troligtvis.
Misdemeanor - Ger normalt sett max 1 års fängelse, men oftast bara böter. Likt Sverige vid ringa misshandel och misshandel, den senare kan ju ge fängelse men för många blir det bara böter.

Cooks 2018-04-09 16:36

Fängelse blir det nog inte men hoppas han blir av med några miljoner.

Agitator 2018-04-09 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7921440)
Fängelse blir det nog inte men hoppas han blir av med några miljoner.

Låter inte skäligt. Blir säkert någon back room deals med ufc som hävstång och annat.

Cooks 2018-04-09 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7921444)
Låter inte skäligt. Blir säkert någon back room deals med ufc som hävstång och annat.

Är inte det utpressning? Fightas annars... Har för mig att jänkare tar sånt väldigt allvarligt om det visar sig att UFC gör det.

Agitator 2018-04-09 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7921487)
Är inte det utpressning? Fightas annars... Har för mig att jänkare tar sånt väldigt allvarligt om det visar sig att UFC gör det.

Syftade mer på deals för att göra alla nöjda inom ufc.

Menar, Conor kommer inte sitta i fängelse eller åka på miljonböter av USA's legalsystem.

Det senare är ifall de som råkat illa ut vill stämma Conor. Conor kan helt enkelt jvlas och dra ut på det som fan och se till att den andre inte har råd att ta kriget vidare i paper brawl.

eternallord 2018-04-09 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7921521)
Syftade mer på deals för att göra alla nöjda inom ufc.

Menar, Conor kommer inte sitta i fängelse eller åka på miljonböter av USA's legalsystem.

Det senare är ifall de som råkat illa ut vill stämma Conor. Conor kan helt enkelt jvlas och dra ut på det som fan och se till att den andre inte har råd att ta kriget vidare i paper brawl.

Inte en chans. Det finns hundratals toppadvokater som skulle ta den här dealen totalt gratis bortsett från procent av vad de lyckas vinna i caset. Det är en total slam dunk, lättaste rättegångsvinsten någonsin.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)