Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kabuto 2017-11-26 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7854424)
Han blev ju dock inte knockad mot GSP, så han behöver ju inte den typen av lång återhämtning.

Jag vet inte om man behöver nån särskild återhämtning efter att ha blivit utsrypt. Men annars borde han ju rent kroppsligt ha kunnat återhämtat sig tillräckligt på tre veckor för att det inte ska vara nån extra hälsofara.

Däremot så bör han ju rimligen ha lagt upp sin träning på så sätt att han var i toppform mot GSP. Nu tre veckor senare lär han förmodligen inte ha känt sig så jävla bra vare sig i flåset eller snabbheten.

Har han sagt att han ska lägga av nu eller?
Jävligt trist avslutning på karriären isåfall. Men det är kanske dags, så han inte åker på trista effekter på ålderns höst...

Han förlorade inte på knockout, men han blev ordentligt skakad mer än en gång om jag minns rätt. Det räcker för att man inte bör gå match snabbt efter.

xan 2017-11-26 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7854424)
Han blev ju dock inte knockad mot GSP, så han behöver ju inte den typen av lång återhämtning.

Vobblad 1 gång, och sedan golvad och bombaderad med GNP. Det motsvarar nog en lättare TKO när det gäller skada på hjärnan.

Man får tänka på att huvudet inte är gjort för att ta smällar alls, så minst lilla sak kan kräva lång återhämtning. Jag fick en smäll mot axeln och sidan av huvudet när jag blev nedtagen en gång, och trots att jag inte blev yr alls så hade jag symptom i 3 veckor. Och återhämtningen är rimligtvis längre än tiden som symptomen sitter i.

Extremt korkat beslut av Bisping. Han fick PPV-points på en gala som ska ha sålt 800K+ och trots det hoppar han in i en till match mot Gastelum på kort varsel? *jorgen*

svenbanan 2017-11-26 18:52

Jag minns väl förmodligen fel som vanligt, och jag orkar inte kolla youtube...

Men i min minnesbild det så åkte Bisping på två smällar som wobblade honom. Då GSP hade honom nere i G&P så minns jag inte att Bisping fick nästan nån ända smäll på snoken. Det var ju snarare GSP som fick käka armbågar underifrån.

Min poäng är lite att Bisping inte var värre skakad än att han mycket väl hade kunnat vinna den matchen ifall han på nåt sätt slingrat sig ur strypningen, då hade man kanske inte tyckt det var lika farligt att fajtas igen så snart.

Jag håller ändå med om att det i alla fall förmodligen var på gränsen med avseende på hjärnskakningar, och definitivt var han i en usel sits mot Gastelum rent träningsmässigt. Så inget tyder ju på att han faktiskt trodde att han skulle vinna mot Gastelum, utan han ville bara casha in lite snabbt.

Jag är bara inte helt övertygad om att han garanterat hade en skakad hjärna inför denna matchen, och var utsatt för kraftigt förhöjd risk. Jag är å andra sidan inte övertygad om motsatsen heller... ;)

Har han förresten uttalat sig efter matchen om just detta, eller om pensionering?

Spiffy 2017-11-26 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7854787)
Jag minns väl förmodligen fel som vanligt, och jag orkar inte kolla youtube...

Ungefär 40 signifikanta slag mot huvudet tog han.
Så att han fick gå den matchen är helt :smash:

Agitator 2017-11-28 23:15

Lol, Conor har en BOT På 900k usd hos irländska gangsters nu efter han klappit till någon högt uppsatt.

Bwhahahaha. Jobbigt läge.

xan 2017-11-29 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7856064)
Lol, Conor har en BOT På 900k usd hos irländska gangsters nu efter han klappit till någon högt uppsatt.

Bwhahahaha. Jobbigt läge.

Källa? Läste bara att han hamnat i bråk.

RIP Conor

Agitator 2017-11-29 01:53

http://forums.sherdog.com/threads/di...-ties.3666405/


Citat:

LAS VEGAS – UFC President Dana White doesn’t believe reports out of Ireland that lightweight champion Conor McGregor allegedly punched a mob associate during a bar brawl.

But if McGregor did, White today told reporters, things can be worked out.

“Can’t be a good thing for Conor,” White said during a media luncheon Tuesday at UFC headquarters. “But I’m sure it can be worked out, too. Jake LaMotta’s brother beat the (expletive) out of a wise guy, too, and they figured it out.”

McGregor (21-3 MMA, 9-1 UFC) has made headlines nonstop in recent weeks and not for reasons pertaining to the octagon. Multiple reports claimed a famous Irish sports star – one specifically naming McGregor – got into a row Sunday night in a Dublin pub and punched a man in his 50s with alleged ties to organized crime.

According to the Irish Independent, the incident began when the sports star attempted to assault a young man, and the man in his 50s was punched when he stepped in to intervene. The sports star was ushered out of the club and sped away.

The report claims the older man is close to convicted drug dealer Graham ‘The Wig’ Whelan, a member of the Kinahan cartel, which has been linked to an ongoing gang war in Dublin.

White is no stranger to organized crime. He claims he moved to Las Vegas after being threatened by associates of notorious mobster Whitey Bulger. But White is skeptical things are as bad as they sound with McGregor.

“I don’t think it’s true, because if it were true, it would be big,” White said. “Conor can walk down the street, and it’s big news now. If this was true, I would just have to believe it would be off-the-charts crazy.”

White clarified that he has yet to hear from McGregor’s people for an official update on the situation. Right now, White is still trying to figure out a new contract for the UFC’s biggest star.

“If it’s true, we’ll end up finding out,” White said. “I can’t chase all these things around. If they’re true, we’ll get it figured it out, and we’ll go from there.”

The reports come mere weeks after McGregor entered the cage at Bellator 187 and assaulted veteran MMA referee Marc Goddard and a Bellator employee. McGregor later apologized for the incident.

A prior apology was in line after McGregor was caught on camera using a homophobic slur backstage at last month’s UFC Fight Night 118.

Agitator 2017-11-29 02:00


Agitator 2017-11-29 02:21


High1ander 2017-11-29 02:40

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7856116)

Varför bara 14 sek långt klipp? Did he get tired?

Senaste galan, någon som såg Alex "Bruce Leeroy" Caceres mot Wang Guan, hur fan dömde domarna? En domare gav Alex matchen (han förlora split-decision), trots att han i princip var knockad i första ronden och blev saved by the bell, sen fortsatte det med att han slogs ner i mattan om och om igen resten av matchen... Visst, jag räknar inte slagen, men kändes verkligen sjukt att han skulle fått mer "significant strikes" än Wang Guan...

Agitator 2017-11-29 02:46

14 sek klipp. Gjorde väl för ont.

Jag ser framför mig hur man kan råka sparka för hårt över fel placering på däcket och få sitt ben knäckt.

Det där kändes mer som publicitet stunt. Vem som helst som tränat lite kan sparka på det där däcket och göra en insats för att få det att se bra ut där och då.

Inte för att nedvärdera Tony i klippet. Men jag tar det för media stunt.

High1ander 2017-11-29 03:51

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7856120)
14 sek klipp. Gjorde väl för ont.

Jag ser framför mig hur man kan råka sparka för hårt över fel placering på däcket och få sitt ben knäckt.

Det där kändes mer som publicitet stunt. Vem som helst som tränat lite kan sparka på det där däcket och göra en insats för att få det att se bra ut där och då.

Inte för att nedvärdera Tony i klippet. Men jag tar det för media stunt.

Ok, min humor funka inte visst. Did he get "tired"...

Agitator 2017-11-29 05:59

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7856123)
Ok, min humor funka inte visst. Did he get "tired"...

Du skulle lagt till en smiley.

För min första tanke var precis det du skrev när jag såg klippet.

Agitator 2017-11-30 03:22

https://i0.wp.com/southlandpost.com/...ize=576%2C1024

https://i2.wp.com/southlandpost.com/...ize=713%2C1265

https://i0.wp.com/southlandpost.com/...TezV.jpg?w=755

https://i2.wp.com/southlandpost.com/...ize=576%2C1024


xan 2017-11-30 03:53

Inte lätt att motstå alla frestelser. :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)