Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

MagnusG 2009-01-28 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3454146)
Jag kan tyvärr inte hoppas annat än att Dragon Machida vinner! :D

Hans undvikande och avvaktande kontrings-stil frustrerar många och då gör de ofta misstag som utnyttjas på bästa sätt av Lyoto!

Många i publiken är det också som älskar hans "elusive machida-style".

Jag ser fram emot denna match med blandad förtjusning.
På ett sätt hoppas jag Machida vinner, då jag gillar hans teknik, men samtidigt så tycker jag han är rätt tråkig att titta på. Iaf i de senaste två matcherna han gått.
Men, han slåss smart och det är det som gör honom till vinnare.
Som sagt, inte alltid roligt att se "smarta" fighters :)

Men jag hejar på The Dragon :thumbup:

Kwon 2009-01-28 08:24

Du har så rätt Mange!

Det är många som tycker att Machida har världens tråkigaste stil och är en snoozefest (själv anser jag lay n pray-fighters är mer av en snoozefest), men jag anser att han är en mycket duktig och smart fighter som, precis som Fedor, utnyttjar motståndarens misstag på bästa sätt!

WAR DRAGON MACHIDA!

Fultjack 2009-01-28 09:10

Tycker Machida är sjukt skoj att kolla på även om han är lite väl defensiv ibland. Men han slåss så sjukt smart och alla moves han gör ser ut att vara genomtänka in i minsta detalj :)

Jacksatan 2009-01-28 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3452911)
Det håller jag inte med om alls, dock tror jag det blir svårt om han inte hinner vinna på sub eller knock innan första halvan av fighten är över.

GSP har självklart en edge (mest pga hans brutala fysik med övertag i styrka, storlek, kondis) ...men han har blivit subbad samt knockad förut och BJ har bättre subs och bättre händer än de allra flesta. (inkl. GSP)

Tror de första 2 ronderna kommer bli ett riktigt krig och att GSP sedan tar över.

---

Machida mot Silva tycker jag verkar sjukt svår tippad. Känns lite som Machida är den mer strategiska strikern + ett övertag i brottningen, medan Silva har mer krut i strikingen.

Machida har ju vunnit typ hälften av hans fighter via dec. medans Silva bara 1 fight som gått till domarna. När man ser det så vill man ju helst se Silva avgöra, men jag gillar på något sätt Machidas stil pga att den är ovanlig, vore dock kul att se honom avgöra fler fighter innan domarsluten.

BJJn tror jag inte kommer att avgöra denna fight.

EDIT: Jag chansar och säger Silva TKO 2:a


Silva är en bra svartbältare i BJJ så jag skulle nog inte säga att Machida har övertaget på backen.

Sebbe_H 2009-01-28 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454286)
Nu var du väl ändå ironisk? ;)

Jag håller väldigt mycket på Machida i den här matchen för jag ogillar verkligen preppballongen Thiago Silva.

Preppballongen silva? Han är ju inte speciellt stor av sig så vad får dig att veta att han trycker?

clash 2009-01-28 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3454652)
Preppballongen silva? Han är ju inte speciellt stor av sig så vad får dig att veta att han trycker?

Jag vill inte chocka dig nu .... men alla preparat man kan ta är inte ökande för just massan ... sen finns det lite klurigheter som att man kan ta preparat o sen styra massaökningar tex genom kosten .... Men det berättar Grub allt du behöver lära dig om =) .. kosten alltså

Sebbe_H 2009-01-28 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av clash (Inlägg 3454684)
Jag vill inte chocka dig nu .... men alla preparat man kan ta är inte ökande för just massan ... sen finns det lite klurigheter som att man kan ta preparat o sen styra massaökningar tex genom kosten .... Men det berättar Grub allt du behöver lära dig om =) .. kosten alltså

Tro mig, jag vet allt jag behöver veta redan.

Jag vill bara veta vad det är hos Thiago som Jay-z tycker står ut från mängden.

Jay-Z 2009-01-28 13:14

Jag kan gå till skamvrån av egen maskin.

För övrigt borde det inte få vara mer än en aktiv Thiago per organisation samtidigt. En blir ju förvirrad. :D

palme 2009-01-28 13:15

Haha svårt med alla Thiago oxå :D

Jay-Z 2009-01-28 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3454749)
Haha svårt med alla Thiago oxå :D

Alla brassar borde bara få ha nicknames. :D

Sebbe_H 2009-01-28 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454743)
Jag kan gå till skamvrån av egen maskin.

För övrigt borde det inte få vara mer än en aktiv Thiago per organisation samtidigt. En blir ju förvirrad. :D

Gissade på att du menade Alves också ;D Annars hade jag blivit förvirrad jag med.

palme 2009-01-28 13:22

Nej han editera vad lumpet haha ;)

Sebbe_H 2009-01-28 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3454765)
Nej han editera vad lumpet haha ;)

Vad stod det innan då? :D

palme 2009-01-28 13:29

Jobbigt med alla silva...

Kwon 2009-01-29 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3454286)
Nu var du väl ändå ironisk? ;)

Jag håller väldigt mycket på Machida i den här matchen för jag ogillar verkligen preppballongen Thiago Silva.

Ironisk ja. Inte många som gillar hans "Elusive-style".

Jag blir dock enormt glad varje gång Machida vinner och tystar ner alla glappkäftar! :D

He wins with skill.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)