Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Proteinpulver Recensioner (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479)

An Iron Soul 2022-05-11 20:50

Delta Nutrition Supreme ISO är riktig bra. Föredrar apelsinsmaken men vaniljen är mest mångsidig.

Har aldrig varit någon frukost människa så jag dricker mina kalorier istället. Sen tar jag en till direkt efter träning.

Mjölk
Grädde för extra trück och kalorier
2 skopor protein (använder vanilj smaken)
2 ägg
1 banan
Bärmix

vicarious 2022-05-13 12:41

Huvvaligen vad proteinet har blivit dyrt. Inte alltför länge sen kunde man handla för ~90kr/kg på rea om man hade nån bra rabattkod.

Magnus N 2022-05-14 08:24

Kollade en gammal beställning precis ifrån 2020. Kostade 4x1kg whey 499kr nu kostar samma 789kr

Phjanton 2022-05-18 14:55

Senaste halvåret har priset på råvaran i EU har gått upp mer än 25% denna period. Vassle-isolat ca 40% upp.

Till stor del drivet av höga energipriser.

skyffelmördarn 2022-05-18 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Phjanton (Inlägg 8276107)
Senaste halvåret har priset på råvaran i EU har gått upp mer än 25% denna period. Vassle-isolat ca 40% upp.

Till stor del drivet av höga energipriser.

Jag tänkte precis fråga varför priserna gått upp i EU för det är väl bara i Sverige man nyligen gjort rekordhöjning på bensin och dieselpriserna?

Musselbank 2022-05-18 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av skyffelmördarn (Inlägg 8276137)
Jag tänkte precis fråga varför priserna gått upp i EU för det är väl bara i Sverige man nyligen gjort rekordhöjning på bensin och dieselpriserna?

Dieseln verkar ha gått upp 25% i snitt i år i EU.

skyffelmördarn 2022-05-18 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Musselbank (Inlägg 8276140)
Dieseln verkar ha gått upp 25% i snitt i år i EU.

Där ser man, trodde vi höjde i Sverige PGA miljömupperi men det verkar vara något annat då.

Musselbank 2022-05-18 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av skyffelmördarn (Inlägg 8276141)
Där ser man, trodde vi höjde i Sverige PGA miljömupperi men det verkar vara något annat då.

Tvärtom två skattesänkningar. Tror jag. En tillfällig på 4 miljarder. Vet inte så noga...

Musselbank 2022-05-18 18:51

Fast hrm topic,
MyProtein Impact Whey Smooth Chocolate var (relativt) billigt och gott.

Zleeeeeir 2022-05-22 12:28

Någon som testat impact diet whey?

Musselbank 2022-05-23 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Musselbank (Inlägg 8276145)
Fast hrm topic,
MyProtein Impact Whey Smooth Chocolate var (relativt) billigt och gott.

Det vill säga i mjölk el. yoghurt, med vatten blev det rätt läbbigt.

VincHeee 2022-06-01 13:46

Nu har jag provat Clear Whey från MMSports efter tidigare post i tråden.
Dra åt helvete vad mycket bättre detta var kontra vanligt vassle, ingen mjölkig känsla alls när man dricker utan är mer som saft. Kommer köpa mestadels denna typ av vassle framöver.

Alla 3 smakerna är goda. *popcorn*

Jordgubbe = Smakar som jordgubbe från fun light med lite surhet. (luktar dock exakt som vanligt proteinpulver med Jordgubbesmak)
Persika = Smakar som persikagodiset fast surt.
Sura Kolanappar = Blandning mellan Calippo Cola & Sura Nappar. Kan dock vara riktigt surt.

wick08 2022-08-01 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av VincHeee (Inlägg 8277888)
Nu har jag provat Clear Whey från MMSports efter tidigare post i tråden.
Dra åt helvete vad mycket bättre detta var kontra vanligt vassle, ingen mjölkig känsla alls när man dricker utan är mer som saft. Kommer köpa mestadels denna typ av vassle framöver.

Alla 3 smakerna är goda. *popcorn*

Jordgubbe = Smakar som jordgubbe från fun light med lite surhet. (luktar dock exakt som vanligt proteinpulver med Jordgubbesmak)
Persika = Smakar som persikagodiset fast surt.
Sura Kolanappar = Blandning mellan Calippo Cola & Sura Nappar. Kan dock vara riktigt surt.



Vet inte vad du har för smaklökar. Jordgubb kan vara det mest vidrigaste ja druckit. Smakade så sjukt artificiellt och långt ifrån jordgubbssmak man kan komma. Usch!

AEB 2023-05-26 00:17

Köpte från tyngre, eftersom att jag prövat typ palla från mmsports. Måste säga att Vassle "Kladdkaka med jordnötssmör och kolasås" är nog det vidrigaste jag vassle jag druckit och då minns jag även när Whey kom, det var inte gott..

StarkaUlf 2023-05-26 04:29

Citat:

Ursprungligen postat av AEB (Inlägg 8320429)
Köpte från tyngre, eftersom att jag prövat typ palla från mmsports. Måste säga att Vassle "Kladdkaka med jordnötssmör och kolasås" är nog det vidrigaste jag vassle jag druckit och då minns jag även när Whey kom, det var inte gott..

:laugh:

Inte förvånad. Allt protein med "jordnöt" smakar rövhål. Smakar mer mögel än jordnöt. Förstår inte hur folk kan tycka om det, samma med deras proteinbar med jordnöt. Riktig vidrig arom.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)