Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Nytt kostforum (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=1453)

Tanman 2002-06-12 21:59

Nytt kostforum
 
Nytt kostforum på www.skalmsta.com

spinkoo 2002-06-13 01:21

Verkar bra :)

Men det som ändå gör detta forum så bra är ju allt kunnit folk som skriver här...därför kommer kolozzeum alltid vara elit!

MVH/spinkoo

supremo 2002-06-13 09:41

Det nya är säkert bra.
Men det kommer aldrig kunna slå Kolozzeum. ;)

Tanman 2002-06-13 09:50

Njae, jag vet inte det jag. Det finns nog minst lika många kunniga på www.skalmsta.com och dessutom uthållighetsidrottare också. Något som verkar saknas här.
Men men..K verkar vara ett bra forum det också.

The Dwag 2002-06-13 09:54

Citat:

Ursprungligen skickat av Tanman:
<STRONG>Njae, jag vet inte det jag. Det finns nog minst lika många kunniga på www.skalmsta.com och dessutom uthållighetsidrottare också. Något som verkar saknas här.
Men men..K verkar vara ett bra forum det också.</STRONG>
Gissar på att du har det forumet ;) :D

Fredszky 2002-06-13 12:28

går in på "viktökning - för dig som vill bygga muskler"

"There are no message's posted in this forum in the last few years"

hehe.. ok
kikar förbi lite senare då :D

z_bumbi 2002-06-13 15:39

Tanman: Finns ett antal som sysslar med uthållighetsidrotter här, så frågar man får man oftast svar, sen skiljer sig inte kosten vid uthållighetsidrott så mycket från vanlig träningsmat.
Själv så räknar jag det som långlopp när jag springer (?) två varv på en löparbana (Inomhus 200 m/varv).

stefannn 2002-06-13 23:19

Citat:

Ursprungligen skickat av z_bumbi:
<STRONG>Tanman: Finns ett antal som sysslar med uthållighetsidrotter här, så frågar man får man oftast svar, sen skiljer sig inte kosten vid uthållighetsidrott så mycket från vanlig träningsmat.
Själv så räknar jag det som långlopp när jag springer (?) två varv på en löparbana (Inomhus 200 m/varv).</STRONG>

inte för att ordmärka men jag tror uthållighetsidrotter är mer "vanliga" än styrkesporter,.... men vad vet jag...

Tanman 2002-06-14 09:27

För att svara på frågorna:
Japps, jag är en av dem som har forumet, är alltså mycket partiskt.

Håller fast vid att jag tror att det finns minst lika många kunniga inom kost och näringslära som läser forumet på www.skalmsta.com , bla ett tiotal Dietister.

Men fortfarande, forumet här är helt OK och det har ju många användare så det blir fler inlägg vilket är kul. Själv använder jag bägge. Och Pauluns..och Maxx :)

z_bumbi 2002-06-14 11:32

stefannn: Mer en fråga vad man tolkar som uthållighetsport, i mitt fall när man springer, cyklar, ror, paddlar eller på något annat sätt tar sig fram långa distanser utan avbrott och oftast i ett tempo som inte varierar så mycket upp och ner.
Detta är det inte så många som utövar jämfört med alla andra idrotter som finns, skillnaden i kost är ju inte heller så stor, långdistansarna kräver mer protein occh kolhydrater annars ingen större skillnad vad jag vet.

focus 2002-06-14 17:02

.... innehåller många dietister.

Det är ju en anledning att inte lästa det!!! :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)