Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Forum Information (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nybörjare- det finns en SÖK-funktion! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=10855)

Allan 2003-05-13 21:00

Nybörjare- det finns en SÖK-funktion!
 
Ovanför det här inlägget finns en knapp i mitten som heter "SÖK", Om man t ex vill veta något är det bara att fylla i väl valda delar. Då kan man få hyfsad info av kompetenta människor på en gång, istället för att - kan det vara tusende gången - skriva "hej jag är nybörjare och skulle vilja göra 200 i bänk till sommaren. Men jag vill inte träna ben för då får man stort arsle och sen vill jag ha rutor på magen och femtitvåarmar..."

För då kommer man att bli trackad av folk vars huvudsakliga kunskapskälla är det här forumet och att de tränat i nie månader...

Vad menar jag med det här då?

Jo att det är jättebra att fråga när man inte vet. Men det är ett ständigt upprepande av frågeställningar, och svaren varierar inte så kraftigt. Så om du är färsking - använd SÖK-funktionen!


allan

Depzon 2014-06-27 13:01

Jag tycker sökfunktionen är svår. Man blir inte varse om det finns någon "and/or"-funktion. Det hade varit kanon om man på ett enkelt sätt fick reda på om man kan söka på "båda orden i följd", "båda orden i samma inlägg", "något av orden" osv. De flesta söksätt resulterar i en oöverblicklig explosion av träffar.

Guybrush 2014-07-06 12:15

Tycker de flesta forum har dålig sökfunktion, så även vBulletin som används här. Jag brukar använda Google för att söka i forum.

Exempel:

magrutor på en vecka site:kolozzeum.com/forum

BorjeB 2016-01-31 14:51

Tack för info!

Diomedea exulans 2016-01-31 15:12

Att bara skriva ord i "sök"-rutan och sedan trycka på ok är 100 % värdelöst. Det kommer bara fram sida upp och sida ner av slumpmässigt utvalda trådar då, och administratorerna hade lika gärna kunnat ta bort den funktionen. Vad som däremot fungerar är att trycka på "avancerad sökning", skriva i sina sökord, välja om sökorden ska finnas i inläggen eller rubrikerna och om svaret ska visas som inlägg eller trådar, och sedan - detta är viktigt, har jag märkt - trycka på "spara sökinställningar". SEN kan man trycka på "sök" och få vettigt svar.

abubakar 2016-03-17 10:52

Jo att det är jättebra att fråga när man inte vet. Men det är ett ständigt upprepande av frågeställningar, och svaren varierar inte så kraftigt. Så om du är färsking - använd SÖK-funktionen!

King Grub 2016-03-17 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av abubakar (Inlägg 7541362)
Jo att det är jättebra att fråga när man inte vet. Men det är ett ständigt upprepande av frågeställningar, och svaren varierar inte så kraftigt. Så om du är färsking - använd SÖK-funktionen!

Bra råd! Men att registrera sig med ett IP från Pakistan som har varit listat på stopforumspam.com över 100 gånger är mindre bra.

karlingen 2016-03-18 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 7541402)
Bra råd! Men att registrera sig med ett IP från Pakistan som har varit listat på stopforumspam.com över 100 gånger är mindre bra.

:laugh::laugh::laugh:

Seeyoo 2017-07-24 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Guybrush (Inlägg 7058055)
Tycker de flesta forum har dålig sökfunktion, så även vBulletin som används här. Jag brukar använda Google för att söka i forum.

Exempel:

magrutor på en vecka site:kolozzeum.com/forum

Stort tack för detta tips.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)