Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nmanradnävna 2010-10-17 16:52

Känns skönt att ha rätt :)
Härligt å se av Alexander!

dared 2010-10-17 17:16

Tror inte Gustafssons fight sändes live på ESPN, men jag tyckte någon snacka på Sherdog om att Spike tog med den istället för Wilks vs Claude Patrick (helt jävla rätt isf!! Kul).

Såg som sagt eventet live på o2 och jävlar vilken känsla det var när Mauler dominerade den franske ormen!

panzerpig 2010-10-17 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4645342)
Visades matchen på en stream? För som jag förstår det så läste du ang hur det gick, och sen spoilade för alla som såg eventet och kanske ville se fighten efter.

Tänk till nästa ggn(nu missade jag dock första 5-10min av eventet, men antar att den ej visades där). Om den nu inte vara på canal+ sändningen och det var annat där.


Hur som helst borde man respektera andra och ej prata om fighter som ej visas på streamsen.

"Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)" Gå inte in här innan du sett alla matcher är mitt tips :) Så gör jag.

eternallord 2010-10-17 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4645342)
Visades matchen på en stream? För som jag förstår det så läste du ang hur det gick, och sen spoilade för alla som såg eventet och kanske ville se fighten efter.

Tänk till nästa ggn(nu missade jag dock första 5-10min av eventet, men antar att den ej visades där). Om den nu inte vara på canal+ sändningen och det var annat där.


Hur som helst borde man respektera andra och ej prata om fighter som ej visas på streamsen.

Du inser förhoppningsvis att det står "varning för spoilers!" i trådtiteln? Gå inte in i en MMA-tråd som varnar för spoilers om du har aktuella events du inte hunnit se än, är mitt tips.

killenigrillen 2010-10-17 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4645342)
Visades matchen på en stream? För som jag förstår det så läste du ang hur det gick, och sen spoilade för alla som såg eventet och kanske ville se fighten efter.

Tänk till nästa ggn(nu missade jag dock första 5-10min av eventet, men antar att den ej visades där). Om den nu inte vara på canal+ sändningen och det var annat där.


Hur som helst borde man respektera andra och ej prata om fighter som ej visas på streamsen.

Eller så går man inte in o läser en tråd som heter "Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)" innan man har sett matcherna?

Edit: puck femtielva

Nyback 2010-10-17 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 4645989)
eller så går man inte in o läser en tråd som heter "ny mma-tråd (varning för spoilers!)" innan man har sett matcherna?

Edit: Puck femtielva

+1

Tigerkotten 2010-10-17 22:42

Tänk till lite nu, vi brukar ALLTID prata om matcherna som visas via streamen. Det handlar om att man kan ta hänsyn till andra genom att inte prata om matcher som inte visas på streamen/ eller vänta tills eventet är över.

Självklart är det fritt fram att prata om pågående matcher eller whatever när ett event nu är klart, men annars är det ofta rätt kul att prata ang eventet(även om jag brukar prata främst på mmanytt). Men även där så har iaf jag vett nog att inte prata om prelims som andra ännu inte hunnit att se.

Men Alex match skrev person ifråga, innan själva eventet hade börjat sändas. Men visst Ni kan tycka sådant är okej, men jag vet att jag inte pratar om prelims som inte visas via streamen iaf. Annars så har jag vett nog att skriva i "vit text" så man inte ser inlägget ordentligt.


Men antar att Ni tycker det är okej om man skriver redan t.ex 20:00 att säg Alex vann, fast själva streamen börjar 21:00. I detta exempel så sänds nu även Alex match 21:05, hur kul är det att redan läst om resultatet innan? När det är roligare att inte veta och istället få reda på det via sändningen.
Handlar bara om att tänka till lite.

Simon. 2010-10-17 22:48

Det var därför jag la till varningen i trådrubriken (för över ett år sen).

Tigerkotten 2010-10-17 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 4646165)
Det var därför jag la till varningen i trådrubriken (för över ett år sen).

Absolut, men tycker fortfarande att man ska inte spoila matcher som inte ens visats via sändningen i hänsyn till andra. Men vad vet jag, det är iaf så jag fungerar. För matchen kan visas sen under själva sändningen, så inte direkt svårt och vänta innan man pratar om fighten/resultatet.

babidi 2010-10-17 22:58

Besök inte tråden om man inte är up2date

babidi 2010-10-17 22:59

http://i49.tinypic.com/2lxa15w.gif

Nu börjar nedräkningen till brock-gettin-knocked

Hur mycket pengar ska jag spela på Cain, och vart går gränsen till dåliga odds? Har varit 2,40 på cain länge men är nere på 2,10 just nu. Snart kommer folk dock tycka att Brock oddsen är bra nog att spela på och då stiger Cains igen. Antar att man få wait it out n see.

Tigerkotten 2010-10-17 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av babidi (Inlägg 4646182)
Besök inte tråden om man inte är up2date

Jag är väl 1 av de som som är mest up2date av de som skriver här. Däremot så ser jag ingen mening att läsa hur PRELIMS går innan sändningen börjat, just pga att den fighten kan visas sen i sändningen.

Kross 2010-10-18 08:21

Halvbeige gala alltså. Synd på hardy och sexyama, bisping är mycket svår att gilla eller ens höra prata. Lite utav en skandal att ESPN inte visade allas våran Gustafssons totala uppläxning. Nyfiken på vem han ska möta härnäst

Nitrometan 2010-10-18 08:38

Nu fick Alexander maula lite! Visa vilken bra maulare han är!

Gött! *flex*

-C- 2010-10-18 09:59

Glömde Gustafsson gå på sina engelskalektioner i skolan tro? Bra match att titta på men näst intill pinsam att lyssna till..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)