Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Krampus 2009-12-14 09:19

Kan man se dessa matcher på nätet idag?

hertzman 2009-12-14 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4045918)
Kan man se dessa matcher på nätet idag?

Inte streamat men dom finns tillgängliga i piratbukten.

eternallord 2009-12-14 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av hertzman (Inlägg 4045948)
Inte streamat

Jodå.

Spiffy 2009-12-14 12:31

Hur många sparkar sparkade BJ. Typ två stycken?
Lite skillnad i utdelning om man tittar på Diegos 300 luftsparkar :D

Nitrometan 2009-12-14 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 4046154)
Hur många sparkar sparkade BJ. Typ två stycken?
Lite skillnad i utdelning om man tittar på Diegos 300 luftsparkar :D

Fick tips om denna innan:

Citat:

Ursprungligen postat av rife (Inlägg 4045904)
Kan vara lite kul att se på fightmetrics

http://www.fightmetric.com/fights/Penn-Sanchez.html


Lite skillnad var det allt.

hertzman 2009-12-14 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4046056)
Jodå.

Låter grymt! Var hittar du dom streamade matcherna? Annat än på UFC-ondemand som kostar några riksdaler.

kalleHUND 2009-12-14 13:58

Bara jag som tokdiggade Guida´s ingång på ufc107? Studsade runt och såg rent utsagt lycklig ut och sjöng med till The taste of ink med den passande texten. Kändes som man önskat en liten skvätt av hans energi där bara så hade vad som helst gått sen :)

eternallord 2009-12-14 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av kalleHUND (Inlägg 4046311)
Bara jag som tokdiggade Guida´s ingång på ufc107? Studsade runt och såg rent utsagt lycklig ut och sjöng med till The taste of ink med den passande texten. Kändes som man önskat en liten skvätt av hans energi där bara så hade vad som helst gått sen :)

Han är alltid sådär. Kolla invägningen dagen innan, han är redo att fightas redan då, studsar upp på vågen.

Jag vill egentligen älska Guida, men jag tror hans energi är lite av hans akilleshäl också. Han vill göra så mycket på samma gång så det slutar med att han gör ingenting istället. Teknikmässigt ligger han dessutom långt under snittet, hans boxning suger och när han vinner på submission är det nästan alltid en rear naked choke. Det är synd för hans brottning är bra men han har svårt att göra något effektivt när han väl lyckas med nertagningen.

Man kan inte annat än att beundra hans hjärta dock. Matchen mot Diego Sanchez var något av det vansinnigaste jag sett, maken till fighting spirit har jag aldrig sett.

Doctor Snuggles 2009-12-14 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4045776)
Hade folk grovt överskattat Diego, eller grovt underskattat BJ? Matchen var ju ett skämt, Diego fick in en armbåge under 23minuter, resten träffade luft.

En underskattning av BJ, intelligent fighting, och en underskattning av boxning.
Mma-anpassade boxningsskills är en grym fördel, och iom att så många blir bättre på takedown defence numer så börjar man se hur viktig standupen är.
Vi kommer nog att få se att boxning kommer få en större och större roll i mma.

kalleHUND 2009-12-14 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4046346)
Han är alltid sådär. Kolla invägningen dagen innan, han är redo att fightas redan då, studsar upp på vågen.

Jag vill egentligen älska Guida, men jag tror hans energi är lite av hans akilleshäl också. Han vill göra så mycket på samma gång så det slutar med att han gör ingenting istället. Teknikmässigt ligger han dessutom långt under snittet, hans boxning suger och när han vinner på submission är det nästan alltid en rear naked choke. Det är synd för hans brottning är bra men han har svårt att göra något effektivt när han väl lyckas med nertagningen.

Man kan inte annat än att beundra hans hjärta dock. Matchen mot Diego Sanchez var något av det vansinnigaste jag sett, maken till fighting spirit har jag aldrig sett.

Jo, precis! Det syns verkligen att han älskar o stortrivs med det han gör samtidigt som han nog aldrig blir bäst, dock sjukt underhållande och sprider verkligen energi. Sanchez- eller varför inte Huertamatchen är klassiker!

eternallord 2009-12-14 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av kalleHUND (Inlägg 4046407)
Jo, precis! Det syns verkligen att han älskar o stortrivs med det han gör samtidigt som han nog aldrig blir bäst, dock sjukt underhållande och sprider verkligen energi. Sanchez- eller varför inte Huertamatchen är klassiker!

Han är verkligen publikfavorit. Det är inte ofta en så, relativt sett, "medelmåttlig fighter" har ett så tungt publikstöd bakom sig.

Doctor Snuggles 2009-12-14 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4046513)
Han är verkligen publikfavorit. Det är inte ofta en så, relativt sett, "medelmåttlig fighter" har ett så tungt publikstöd bakom sig.

Det säger ganska mycket om den genomsnittlige UFC-tittaren.

Mago 2009-12-14 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4043667)
Det här är internet, så jag har säkert kryddat berättelsen en aning. ;)

Har sett filmen nu och jag får säga att jag hade sett fel. Satt en bit bort och såg honom bara bakifrån. På filmen ser man tydligt att han inte alls är medvetslös. Så segern var rättvis.

eternallord 2009-12-14 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4046541)
Det säger ganska mycket om den genomsnittlige UFC-tittaren.

Åja, för att vara rättvisa går det på rätt håll iaf. Det är kul när publiken blir exalterad över att någon passerar från half guard till side mount istället för att bua över att dom är nere på marken överhuvudtaget.

Pudzianovski 2009-12-14 17:26

Såg att Arild Haugen (Norges svar på Pudziaowski) gick sin första boxningsmatch häromdagen i Spanien. Arild tävlade ganska framgångsrikt i strongman men har nu gått över till boxning, om det är permanent eller inte kommer jag inte ihåg. Här kan ni iaf se matchen som inte blev så lång.

http://www.muscle-tube.com/play.php?id=1771

Sidan verkar dock hårt belastad men kolla youtube annars.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)