Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Apos78 2009-12-12 18:54

Varför ska snacket direkt gå om Pudzi genast ska upp på toppnivå? För att han legat på toppnivå inom strongman? Är väl inte så relevant och nog vill väl också många här se bra matcher, vilket Pudzi inte kommer att bjuda på till en början. Jag tycker gott han kan träna in sig, gå lite småmatcher och slipa teknik. DÅ kanske han kan vara underhållande på riktigt. Jag har inte Brock som favorit men han har iaf en ganska gedigen bakgrund som brottare och har sysslat med det länge. Roligare att se helt enkelt, då tekniken faktiskt finns där.

Första matchen för Pudzi var skoj att se visst, och det var trevligt att han vann med tanke på suget att fortsätta.

Pudzianovski 2009-12-12 18:56

Kan inte vara helt kul att stå öga mot öga med en polsk robot som är uppbyggd av kemiska substanser och antagligen är så kemiskt preparerad att han inte ens känner smärta utan bara roid ragar ännu mer om någon slår på honom.

Kwon 2009-12-12 18:58

Som sagt, ingen som förväntar sig en Match mot Fedor, men det vore intressant att se han möta lite större utmaningar än inhemska polska förmågor.

Om Strikeforce eller UFC snappar upp han i slutet av nästa år e're gött mos.

way 2009-12-12 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Apos78 (Inlägg 4043277)
Varför ska snacket direkt gå om Pudzi genast ska upp på toppnivå? För att han legat på toppnivå inom strongman? Är väl inte så relevant och nog vill väl också många här se bra matcher, vilket Pudzi inte kommer att bjuda på till en början. Jag tycker gott han kan träna in sig, gå lite småmatcher och slipa teknik. DÅ kanske han kan vara underhållande på riktigt. Jag har inte Brock som favorit men han har iaf en ganska gedigen bakgrund som brottare och har sysslat med det länge. Roligare att se helt enkelt, då tekniken faktiskt finns där.

Första matchen för Pudzi var skoj att se visst, och det var trevligt att han vann med tanke på suget att fortsätta.

Jag tycker fortfarande det skulle vara intressant att se hur det går när en sån sjukt stark man möter en annan som är tekniskt överlägsen. Någon enstaka spark mot revbenet från Pudz och det kan va hejdå till även en riktigt teknisk fighter som har 20-0 i sitt record. Nu kanske jag överdrev, men du fattar poängen. Tänk dig vilka sjuka nedtagningar Pudz kan få till med den styrkan.

Kwon 2009-12-12 19:54

Den där diskussionen Strength and Power > Skill and Technique har vi ju hört i många år på många gym sedan tidernas begynnelse! :)

Klart folk vill se Pudde mot högskillade motståndare omedelbums.

Apos78 2009-12-12 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4043386)
Jag tycker fortfarande det skulle vara intressant att se hur det går när en sån sjukt stark man möter en annan som är tekniskt överlägsen. Någon enstaka spark mot revbenet från Pudz och det kan va hejdå till även en riktigt teknisk fighter som har 20-0 i sitt record. Nu kanske jag överdrev, men du fattar poängen. Tänk dig vilka sjuka nedtagningar Pudz kan få till med den styrkan.

Absolut skulle det vara intressant. Men åker han dit ett par gånger så är han sedan ointressant. Får han istället lite tid på sig så kanske han blir långvarigare i ringen. Och därmed intressantare. Även om han får utvecklas lite så kommer han alltid att vara stor och stark som få. Någon Gracie blir han ändå aldrig:).

Kwon 2009-12-12 20:01

Shaq vill möta Hong Man Choi och the Klitchko Brothers!

Apos78 2009-12-12 20:03

Gillar dansen!

Kwon 2009-12-12 20:23

Rashads figur ser ju lite rolig ut
http://www.round5mma.com/v2/images/r...eCollector.png

way 2009-12-12 20:36

Mer likt än sådär går ju bara inte.

Mago 2009-12-12 22:02

Fniss. Precis hemkommen från Battle of Botnia II. Akta er för spoilers nu grabbar! ;)

Hamid Corassani vs. Ivan Bushinger var episk.
30 sekunder (?) kvar på sista ronden och Bushinger drar in en RNC-hybrid från sidan. Corassani somnar in strax innan klockan slår, vilket varken domaren eller Bushinger verkar märka. En av snubbarna i hörnan är snabbtänkt och hoppar in och lyfter upp Corassani och bär runt honom i segertriumf (medan han hänger där som en trasdocka), ställer ner honom i hörnet och blinkar lite sneaky till den andra snubben i hörnan att spela med och hålla uppe honom. Så där hänger han fortfarande medvetslös medan hörnan låtsas som att allt är bra. Efter knappt en minut (?) av medvetslöshet vaknar han upp lagom till att gå fram till domaren och vinna på beslut. :D
Sen blev beslutet rätt utbuat, men men..

Kwon 2009-12-12 22:07

Haha fifan Mago!

Vicket mygel! Detta måste ju ha blivit upptaget på film?

Mago 2009-12-12 22:13

Det filmades ja, kommer visas på nån sida sen.

Kwon 2009-12-12 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4043640)
Det filmades ja, kommer visas på nån sida sen.

Bra länka så fort du vet Maggis :)

way 2009-12-12 22:31

Detta måste ja fan bara se asså! LÄNKA!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)