Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-11-13 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3986120)
Om jag hade haft intention att skada ngn (sparring, match, bastun, grönsaksståndet) hade jag alltid gjort front/sidekicks mot knäleden.

Det gör jag inte/aldrig.

Det finns iof olika grad av skada.

Jure 2009-11-13 20:37

Hur många fullkontaktskampsporter går i så fall inte ut på att "skada" ? LOLZ!11

Doctor Snuggles 2009-11-13 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jure (Inlägg 3986210)
Hur många fullkontaktskampsporter går i så fall inte ut på att "skada" ? LOLZ!11

Och vatten är vått. Din poäng?

Griip 2009-11-13 23:56

Ska vi verkligen skriva om detta i vår enda MMA-tråd? Har någon nån slags åsikter emot kampsporter i någon som helst grad så får man väl skapa en ny tråd om ämnet?

NikoLei 2009-11-14 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 3986680)
Ska vi verkligen skriva om detta i vår enda MMA-tråd? Har någon nån slags åsikter emot kampsporter i någon som helst grad så får man väl skapa en ny tråd om ämnet?

Stort plus på den kommentaren

dared 2009-11-14 00:27

Japp styr upp lite då.

Vad har ni för pics för ufc 105?

Jag har funderat lite på olika betts och det är främst i de 3 största fighterna. Jävligt svår bedömt men jag väljer nog att sätta några slantar på.

2 credits @ Couture @ 1.952 (Vera har också 1.952 )

Kan ju egentligen gå hur som helst (som också oddsen visar). Men jag ser nog lite värde och betta på Randy. Tror han lyckas använda sin edge i styrka/brottning/erfarenhet och kan kontrollera Vera i olika positioner som upp mut buren och ex sidemount/halvguard med GnP.

Vera har bra chanser och kan mycket väl göra en riktigt bra fight, dock är han lite uppochned och Randy kan mycket väl vara ett spöke i hans huvud. Tror dock som sagt han kommer göra en bra fight, dock är han inte alls i nivån som Brock/Nog där Randy, trots förlust, hade bra fighter. Randy ser riktigt fitt ut för 205.

...

3-4 credits @ Denis Kang @ 1.901 (The Cunt Bisping 2.01)

Kang är bättre på allt dock ojämn och brukar hitta ett sätt att förlora trots dominans. Han har dock bytt till ATT och har alltså ett ruggigt starkt team i ryggen, tidigare har han tydligen haft visumproblem och inte kunnat tränat på de ställen han ville osv. (Oklart vad de har haft för impact egenligen men en flytt till ATT kan knappast skada någon.)

Han var tydligen också skadad innan fighten mot Belcher, som han trots förlust, ledde rätt klart innan choken. Nu har han 2 fighter i ufc och jag tror han klarar detta test. Ska väl ändå mycket till att han ska klanta bort en seger till genom att fastna i Bispings submissions. (Kang har tydligen tränat en hel del i Brasilien efter torsken mot Belcher, för att slipa BJJn och han är ju trots allt svartbältare)

Det som talar emot förutom att han torskat endel fighter han tidigare dominerat (ex mot Gegard Mousasi i Dream MW-GP 08, som skulle döda Bisping, dock rätt kort in i fighten och Mousasi vann ju trots allt).

Bisping är nog dock jävligt revanch-sugen och verkar vara den typen av fighter som höjer sig på hemmaplan, så detta läge torde han gilla starkt. Kang är dock bättre överallt imo. Men allt kan hända och Bisping verkar starkare psykiskt + Manchester-faktorn.

...

1 credit @ Hardy @ 3.140 (Swick 1.1417)

Tänkte först betta på Swick men oddsen har höjts på Hardy och han är trots allt en väldigt duktig fighter och oddsen 3.14 känns rätt fina. Blir dock inget större bett. Tror Swick tar det då han är längre, snabbare och mer overall. Hardy fördel hemma, lång winstreak + bra tränare (tror han har tränat endel med bla Eddie Bravo och Freddie Roach på senaste) och han verkar improva hela tiden. Swick är ju trots allt rätt stor favorit hos oddssättarna. Dock rätt klart att han bör vara favorit.


-----

Alla fighter kan ju gå vilket håll som helst egentligen. Håller tummarna.

Erik__ 2009-11-14 01:18

Du missade ju den viktigaste matchen av alla:D

Dock har jag waay för dålig koll på gustavsson och hans motståndare. Men fan vilken reach och händer han ligger inne med gustavsson, ser ju dock förbannat tunn ut jämfört med andra lhw, men är man 196cm lång så är man.

dared 2009-11-14 02:03

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 3986790)
Du missade ju den viktigaste matchen av alla:D

Dock har jag waay för dålig koll på gustavsson och hans motståndare. Men fan vilken reach och händer han ligger inne med gustavsson, ser ju dock förbannat tunn ut jämfört med andra lhw, men är man 196cm lång så är man.

aa sant, vågar dock inte betta något men vore riktigt kul om Gustavsson vann! Visst är han relativt tunn eftersom han är så pass lång som du säger. Dock verkar det som han lagt på sig lite och motståndaren ser inte större ut. Han är ju bara 22, lär bli HW senare i kariären, dock inte helt lätt att bygga fysiker som ex Lesnar, Overeem och CO

http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail...2_IMG_0806.JPG

http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail...2_IMG_0811.JPG

Rahf 2009-11-14 04:42

Jag hoppas nästan att han inte sväller upp till storlekarna som Lesnar/Overeem sitter inne med. Då kommer jag direkt att tänka steroider och kanske tappa tron på honom.

Med den cyniska paragrafen avklarad så hoppas jag innerligt att Gustafsson klarar sin första match i UFC galant och vinner storstilat.

krellik 2009-11-14 12:35

Det är först nu tanken slår mig att det är i England igen, kan vara värt att nämna i tråden ifall det är fler som inte är med på när UFC körs ikväll...

22.45 påstår tv.nu att det kör igång, stämmer det?

CroCop 2009-11-14 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3987041)
Det är först nu tanken slår mig att det är i England igen, kan vara värt att nämna i tråden ifall det är fler som inte är med på när UFC körs ikväll...

22.45 påstår tv.nu att det kör igång, stämmer det?

Ja då startar tv4 sin sändning. Jag läste någonstans att Alex går sin match vid 17:45-tiden engelsk tid så resutatet kommer man nog inte kunna hålla sig från att ta reda på innan tv4 visar galan. Det är väl inte ens säkert att de visar hans match? Tror han går den näst första matchen av förmatcherna.

krellik 2009-11-14 12:59

Fuck bra att du sa det Crocop, får köra bojkott av alla vagt mma intresserade sidor från 17 nån stans då.... Alexs match är den jag ser mest fram mot och jag vill inte bli spoilad.

Så jävla lätt att göra en tanke miss och råka spoila sig själv dock eftersom jag brukar gå in på mma sidorna och slösurfa när jag är utråkad. Har hänt flera gånger att jag gjort den missen utan att ens reflekterat över vad jag gjort...

Jure 2009-11-14 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3986256)
Och vatten är vått. Din poäng?

Att gräset är grönt. Men inte alltid grönare på andra sidan.

NikoLei 2009-11-14 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Jure (Inlägg 3987108)
Att gräset är grönt. Men inte alltid grönare på andra sidan.

Djupt sagt...

spoon 2009-11-14 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3987074)
Fuck bra att du sa det Crocop, får köra bojkott av alla vagt mma intresserade sidor från 17 nån stans då.... Alexs match är den jag ser mest fram mot och jag vill inte bli spoilad.

Så jävla lätt att göra en tanke miss och råka spoila sig själv dock eftersom jag brukar gå in på mma sidorna och slösurfa när jag är utråkad. Har hänt flera gånger att jag gjort den missen utan att ens reflekterat över vad jag gjort...

Hehe har gjort exakt samma sak flera gånger :D I england ikväll alltså, Nice då vet man vad man ska göra ikväll.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)